Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Witam Od dłuższego czasu prześladuje mnie ten błąd: 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent pojawia się on średnio co parę dni. np. autko jeździ super dwa dni, potem coraz gorzej aż do pewnego beznadziejnego poziomu przy którym dynamiki brak i znowu wraca do punktu wyjściowego. W między czasie pojawia się powyższy błąd. Problemów z wkręcamiem się na obroty nie ma, spalanie troszkę jakby podwyższone. Troszkę bardziej na jałowym trzęsie furą, szczególnie na gazie. W zeszłym tygodniu mechanik wyczyścił mi przepływkę i auto zachowywało się jak nowe. Jeździło super, spalanie spadło. Błąd się nie pojawiał w tym czasie (przynajmniej tak sądzę po zachowaniu się auta bo niestety nie sprawdzałem) do wczoraj. Autko trochę się zmuliło, jednak pragnę podkreślić, że nie aż tak jak przed czyszczeniem. Na diagnostyce widać była na kompie, że sterownik silnika sam zubaża sobie mieszankę (wartość w tej kolumnie była równa około 10%) - nie wiem zbytnio co to znaczy, piszę co widziałem. Moje teorie: - chyba raczej ta przepływka - przycinający się zaworek węgla aktywnego (i daltego komp sobie zubaża non stop sam mieszankę) No dawajcie, burza mózgów :twisted:
bialy4 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Mam niestety to samo ale ja po wielu poradach z forum obstawiam sondę.
szogun0 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Sonda przepływka lejace wtryskiwacze zapieczone wtryskiwacze nieprawidłowe ciśnienie paliwa uszkodzony przekaźnik pompy paliwa nieszczelność dolotu niesczelność wydechu w okolicach sondy do wyboru do koloru. Zgaduj zgadula.
adamq Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Sonda sprawna niesczelność wydechu w okolicach sondy wykluczone nieszczelność dolotu wykluczone nieprawidłowe ciśnienie paliwa jeżdzę głównie na lpg więc furak chodziłby normalnie nawet gdyby było nieprawidłowe ciśnienie Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika! tylko, że na PB tak samo się robi więc to wykluczałbym twoją opcję [ Dodano: 28-03-2007, 19:47 ] lejace wtryskiwacze kolego szogun, jak zdiagnozować tą ewentualną usterkę? Wystarczy popatrzeć na czasy wtrysków?
bialy4 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 szogun0 napisał/a:Sonda sprawna A w jaki sposób sprawdziłeś sondę?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 podjechałem to zaufanego diagnosty, który stwierdził, że sona pracuje jak należy.
maciekg Opublikowano 4 Maja 2007 Opublikowano 4 Maja 2007 A ja dzisiaj podpiąłem VAG`a i rowniez pokazuje blad 00561 Ciekawe czy moze miec to zwiazek z zapachem gazu w samochodzie. Bledu nie kasuje, bo w poniedzialek jestem umowiony z gazownikiem.
adamq Opublikowano 4 Maja 2007 Opublikowano 4 Maja 2007 Ciekawe czy moze miec to zwiazek z zapachem gazu w kabinie. Może, bo jeżeli ucieka gaz, to nie ma ciśnienia i silnik może mieć braki paliwa np. przy gwałtownym przyspieszaniu... Dodam, że silnik przechodzi wtedy w tryb awaryjny!!!
maciekg Opublikowano 4 Maja 2007 Opublikowano 4 Maja 2007 Zauwazylem, ze jest rozny komentarz do 00561 - u mnie jest: 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent Po czym poznać, ze silnik chodzi w trybie awaryjnym?
adamq Opublikowano 4 Maja 2007 Opublikowano 4 Maja 2007 Błąd 00561 ogólnie wprowadza samochód w tryb awaryjny. Mi palił aż 4 litry więcej z tym błędem :exclaim:
mateogda Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 hack napisał/a:Kaziu na 99% musisz ponownie skalibrować mapę LPG. Miałem to samo!! Silnik przeszedł w tryb awaryjny i więcej palił!!! Możliwe też, że zapchał Ci się po prostu filtr od gazu i ma niskie ciśnienie. Odwiedź gazownika! tylko, że na PB tak samo się robi więc to wykluczałbym twoją opcję U mnie jak wywaliło ten błąd na gazie musiałem zrobić z 5 km na PB żeby dało się go wogóle wykasować, dopiero wtedy spaliny wróciły do normy. Może faktycznie LPG odjechało za daleko od normy
ahary Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Czy dobrze rozumiem? Czy przy wystąpieniu tego błędu (a kiedyś go u mnie zauważyłem) auto bez wiedzy kierującego przestawi się na program podstawowy-awaryjny i w tym momencie potrafi spalać do 4L PB/100KM więcej :eek: - nie mam LPG (1.8 ADR)?
adamq Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Czy dobrze rozumiem?Czy przy wystąpieniu tego błędu (a kiedyś go u mnie zauważyłem) auto bez wiedzy kierującego przestawi się na program podstawowy-awaryjny i w tym momencie potrafi spalać do 4L PB/100KM więcej :eek: - nie mam LPG (1.8 ADR)? Jeżeli się nie powtarza, to samochód pracuje normalnie, a jak go tylko złapie, to przechodzi w tryb awaryjny... Mi palił ok. 14 l/100km przy średnim spalaniu w FISie rzędu ok 10 l/100km :confused:
maciekg Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 Jezeli kasowaliscie bledzik 561 to po ilu przejechanych km wyskakiwał on ponownie ?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 mi tak się pojawiał do 3 dni góra. Czyli powiedzmy do 100 km. Znów zaczyna mnie męczyć ten błąd. Samochód zaczyna więcej spalać i się zamula co pewien czas. Trzeba w końcu ten przepływomierz wymienić... . Tylko czemu on taki drogi... .
AZIK Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Kol. Kaziu_Wichura co zrobiłes w końcu w tym temacie??? Dałeś radę czy przyjąłeś ten błąd ze stoickim spokojem? Pytam się, bo też mi się pojawia ten błąd zawsze przy skanowaniu kompa. Znalazłem ten temat a nie ma sensu zakładać nowego. Może pomożesz Koledze?
seb-k Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Mam to samo - na razie tylko raz wyskoczył. Dzisiaj sprawdzę ponownie... całe szczęście bez efektów ubocznych typu spalanie lub zamulanie. ps. Pomyśleć że w B3 nie mam face'u - i mam generalnie gdzieś te wszystkie błędy, przepustnice,sondy,przepływki i 1000 innych elektronicznych dupereli - leję i jadę. Kiedyś chyba po prostu robili lepsze silniki bo nie musieli walić do nich mnóstwa kontrolerów i czujników oraz czujników sprawdzających czujniki -
MoKrY Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Mam to samo - na razie tylko raz wyskoczył. Dzisiaj sprawdzę ponownie... całe szczęście bez efektów ubocznych typu spalanie lub zamulanie. ps. Pomyśleć że w B3 nie mam face'u - i mam generalnie gdzieś te wszystkie błędy, przepustnice,sondy,przepływki i 1000 innych elektronicznych dupereli - leję i jadę. Kiedyś chyba po prostu robili lepsze silniki bo nie musieli walić do nich mnóstwa kontrolerów i czujników oraz czujników sprawdzających czujniki - kiedys paliwo bylo tansze a prodcentow nie scigaly takie normy!
pme Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 prerwy w zapłonie świece na 075mm lub wymiana albo sonda za wolna podepnij oscyloskop
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się