Jump to content

Wymiana kierownicy pytanie o taśmę


Recommended Posts

Witam,

Posiadam Audi a4 b6 2.0 ALT 2003r.

Kupiłem  kierę czteroramienną od b6 z multi razem z taśmą i wiązką. Do tego chcę dołożyć też tempomat i full fis.

Wszystko już chyba wiem z opisów lecz nie mogę znaleźć info odnośnie taśmy. Czy po prostu wyjmuję starą taśmę i wkładam nową? Ktoś na innym forum pisał o kątach skrętu i zwijaniu jej ale nie objaśnił ocb.

Czy jest ktoś w stanie mi to po ludzku wytłumaczyć??

 

Dziękuję z góry!

Link to post
Share on other sites

Taśmę wymieniasz i tyle. Wystarczy, że przejedziesz sie później autem kawałek, kręcąc przy tym kierownicą parę razy w lewo i później w prawo (czy na odwrót, bo jest to obojętne) kąt położenia kierownicy wtedy samoczynnie zostanie przyuczony i kontrolki ESP i ABS znikną z blatu. 

Musisz tylko zwrócić na to uwage by przed ściągnieciem kierownicy koła były na prosto i kierownica też. Wkładając nową taśme musi ona być tak samo w pozycji neutralnej czyli nie może być skręcona w jedną ze stron bardziej bo jak ją w takim stanie założysz to przy maksymalnym skręcie w przeciwną stronę ją zerwiesz. Czyli koła, kiera i taśma na prosto w pozycji zero.

Nie zapomnij zakodwać odpowiednio to tego auta.

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

A czy w nowej taśmie widać w jakiej pozycji jest ustawiona? Sorki za takie pytania ale pierwszy raz mam styczność z tym.

Przy wymianie taśmy będę musiał kodować czujnik skrętu czy raczej nie?

Link to post
Share on other sites

Zobacz tu na filiku 3:25 min

 

widać w jakim położeniu sie znajduje taśma. Jest tam taki przycisk zabezpieczający przed przypadkowym przestawieniem taśmy. Jezeli kupisz nową taśme jest ona ustawiona na zero i dodatkowo ma też taką plastikową czerwoną zawleczkę zabezpieczającą (zdjęcie poniżej).

Samej taśmy nie trzeba kodować ale Ty chcesz zmienić moduł na ten z tempomatem to musisz ten moduł zakodować.

 

20200810_110603.jpg

Link to post
Share on other sites

żeby nie zakładać nowego tematu..

 

da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu?

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Adolvo napisał:

żeby nie zakładać nowego tematu..

 

da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu?

 

Pokręć w prawo do końca, później w lewo licząc obroty, w dalszym ciągu odkręć w prawo połowę tego co policzyłeś w lewo. Powinno być mniej więcej na środku :)

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Pokręć w prawo do końca, później w lewo licząc obroty, w dalszym ciągu odkręć w prawo połowę tego co policzyłeś w lewo. Powinno być mniej więcej na środku :)

:wink: taki miałem zamiar.. ale wolałem dopytać zanim coś urwę..

 

to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Adolvo napisał:

to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie?

Nie tak dawno zmieniałem taśmę i nic się nie stało, także nie wiem czy łatwo czy nie, po wymianie wszystko działa jak powinno ... .Tak czy inaczej nie słyszałem o czymś takim o czym piszesz.

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Adolvo napisał:

żeby nie zakładać nowego tematu..

 

da się jakoś określić, ew. ustawić taśmę w środkowym położeniu?

 

Czytałeś co u góry napisałem?

3:25 min na filmiku masz pokazane gdzie jest środek. Tam w którym miejscu blokada zaskoczy. Po zwolnieniu blokady można dopiero kręcić. Blokada zaskakuje na środku. 

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Adolvo napisał:

 

to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie?

Przy wymianie nic nie zepsujesz,ale jeśli taśma nie będzie ustawiona na środku to przy skręcaniu kierownicą zerwiesz ją 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.11.2020 o 20:37, Adolvo napisał:

to prawda, że łatwo zepsuć czujnik kąta skrętu przy wymianie?

A co tam ma się zepsuć?to jest czujnik optyczny i nic delikatnego tam nie ma.

Link to post
Share on other sites

Jedynie zerwanie taśmy jak nie wycentruje.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...