adrianovsky97 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Witam. Jestem posiadaczem Audi a4 b6 2.0alt 2001r. Przy porannym odpaleniu silnikiem rzuca i obroty wchodzą na 2tys i spadają . Po paru przejechanych km silnik zaczyna lepiej chodzić i nie rzuca. Wymieniłem świece, cewke. Na kompie wyskakuje sonda lambda 1 i termostat (trzyma 90 stopni) . Co może być powodem nierównej pracy silnika?
AndrzejK. Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 VAG pokazał Ci błędy i co z tym zrobiłeś, sprawdziłeś?
adrianovsky97 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 (edytowane) 10 minut temu, AndrzejK. napisał: VAG pokazał Ci błędy i co z tym zrobiłeś, sprawdziłeś? Kolega podlaczyl mi Vaga, sprawdził sondę i pomiar pokazywał 1.4/1.5. Dodam, że jak usunę błędy na kompie to silnik zaczynaj gorzej pracować, nie ważne czy się nagrzeje czy nie. Edytowane 21 Września 2020 przez adrianovsky97
AndrzejK. Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ta pierwsza sonda to jest 5V i jej parametry powinny być raczej sinusoidalne, a nie stałe.... Jeżeli jest jak napisałem to sonda Ci pada, ale jak zastrzegłem na wstępie niech ktoś potwierdzi mój tok myślenia....bo na 100% nie jestem pewien.
adrianovsky97 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 5 minut temu, AndrzejK. napisał: Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale ta pierwsza sonda to jest 5V i jej parametry powinny być raczej sinusoidalne, a nie stałe.... Jeżeli jest jak napisałem to sonda Ci pada, ale jak zastrzegłem na wstępie niech ktoś potwierdzi mój tok myślenia....bo na 100% nie jestem pewien. Czyli sondę mam do wymiany. Przez nią mogą być takie objawy, że silnikiem telepie?
AndrzejK. Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Kolego, napisałem Ci co wiem, a dokładniej co mi się wydaje jeżeli chodzi o sondę, tą pierwszą. Daleki jestem od tego, aby Ci dawać 100% diagnozę tym bardziej na odległość.... Możesz się zasugerować moim info, ale do konkretnej przyczyny Twojej usterki musisz osobiście skonsultować się z kimś co zna się na rzeczy. Wymiana części na podstawie opinii na odległość to słaby pomysł....
przem8 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Tu jest szerokopasmówka i na jałowych ma pokazywać napięcie ~1,5v. Najlepiej jakbyś wkleił kod błędu i log statyczny oraz dynamiczny 2+33. Jest obszerny dział z diagnostyką alt więc tam wsio opisane.
adrianovsky97 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 47 minut temu, przem8 napisał: Tu jest szerokopasmówka i na jałowych ma pokazywać napięcie ~1,5v. Najlepiej jakbyś wkleił kod błędu i log statyczny oraz dynamiczny 2+33. Jest obszerny dział z diagnostyką alt więc tam wsio opisane. Dodam jeszcze, że na zimnym odpalaniu oprócz, że trzęsie to słychać takie strzały / stuki
przem8 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Pewnie nie chodzi na wszystkie gary i wypada zapłon. Dużo oleju pije ten altek?
adrianovsky97 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 18 minut temu, przem8 napisał: Pewnie nie chodzi na wszystkie gary i wypada zapłon. Dużo oleju pije ten altek? Właśnie powiem Ci, że tak na 1000km weźmie może 200ml. Więc chyba nie tak dużo. Pokazywało wcześniej wypadanie na 2 cylindrze, świece zmienione, cewkami zmianialem miejsca i dalej to samo. Chyba, że nie trzyma kompresji na jednym, ale to musiałbym niedługo sprawdzić.
Rosomak91 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 Ciekawa sprawa z tym drugim cylindrem. Po wymianie świec i cewki dalej wypada na drugim? Tam bym szukał przyczyny.
adrianovsky97 Opublikowano 26 Września 2020 Autor Opublikowano 26 Września 2020 W dniu 22.09.2020 o 18:52, Rosomak91 napisał: Ciekawa sprawa z tym drugim cylindrem. Po wymianie świec i cewki dalej wypada na drugim? Tam bym szukał przyczyny. Czyli co, sprawdzić kompresję? Świece niedawno odkręcałem i sprawdzałem to są normalnego koloru
AndrzejK. Opublikowano 26 Września 2020 Opublikowano 26 Września 2020 (edytowane) Ta na drugim cylindrze tak samo wygląda jak pozostałe (kolor, osad)? Tak, najlepiej zmierz kompresję, będziesz mądrzejszy o tą inforrmację P.S. Uzupełnij sobie profil. Edytowane 26 Września 2020 przez AndrzejK.
adrianovsky97 Opublikowano 27 Września 2020 Autor Opublikowano 27 Września 2020 13 godzin temu, AndrzejK. napisał: Ta na drugim cylindrze tak samo wygląda jak pozostałe (kolor, osad)? Tak, najlepiej zmierz kompresję, będziesz mądrzejszy o tą inforrmację P.S. Uzupełnij sobie profil. Normalnie wygląda jak pozostałe świece.
Anelson Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Kurde nie chcę Cię martwić, ale podobną sytuację miał Profesor Chris z jednym autem i tam zakończyło się rozbiórką silnika związaną z problemem na jednym cylindrze. Pierwszy raz czytam takie objawy w ALT. O ile falowanie obrotów to u wielu normalka - to jednak chodzi on ok, a ewentualne problemy są z wariatorem, napinaczem, łańcuchem czy innymi elementami na zimnym silniku - lecz nawet to nie sprawia, że silnikiem rzuca na boki. Musisz podjechać do jakiegoś dobrego mechanika. Na odległość to chyba zbyt skomplikowana sprawa. Życzę rozwiązania problemu i życzę Ci by to nie było to samo co u Chrisa. Obejrzyj filmik - może to to samo. Bo od razu jak napisałeś ,że rzuca Ci silnikiem to przypomniał mi się ten filmik.
adrianovsky97 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 W dniu 29.09.2020 o 23:30, Anelson napisał: Kurde nie chcę Cię martwić, ale podobną sytuację miał Profesor Chris z jednym autem i tam zakończyło się rozbiórką silnika związaną z problemem na jednym cylindrze. Pierwszy raz czytam takie objawy w ALT. O ile falowanie obrotów to u wielu normalka - to jednak chodzi on ok, a ewentualne problemy są z wariatorem, napinaczem, łańcuchem czy innymi elementami na zimnym silniku - lecz nawet to nie sprawia, że silnikiem rzuca na boki. Musisz podjechać do jakiegoś dobrego mechanika. Na odległość to chyba zbyt skomplikowana sprawa. Życzę rozwiązania problemu i życzę Ci by to nie było to samo co u Chrisa. Obejrzyj filmik - może to to samo. Bo od razu jak napisałeś ,że rzuca Ci silnikiem to przypomniał mi się ten filmik. U mnie jest tak, że wywala sondę lambde 1. Na zimnym chwilę wariuje, ale jak się przejadę chwilę nim to wszystko wraca do normy. Moc ma normalnie
Anelson Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 5 godzin temu, adrianovsky97 napisał: U mnie jest tak, że wywala sondę lambde 1. Na zimnym chwilę wariuje, ale jak się przejadę chwilę nim to wszystko wraca do normy. Moc ma normalnie Po podmiance cewki nie wypada już zapłon? Zostaje sonda oraz nierówna praca, a także termostat? Termostat wymień szybko, bo on się ze starości może nawet ułamać(taki plastik beznadziejny tam jest) i może wywalić płyn podczas jazdy. Przy wymianie alternatora miałem tak, że właśnie to się stało w dobrze chodzącym termostacie i musowo musiałem wymienić - jak już błąd jest to zrób to, mechanicy mówili, że wystarczyło go dotknąć i pękł.
adrianovsky97 Opublikowano 16 Października 2020 Autor Opublikowano 16 Października 2020 W dniu 13.10.2020 o 22:45, Anelson napisał: Po podmiance cewki nie wypada już zapłon? Zostaje sonda oraz nierówna praca, a także termostat? Termostat wymień szybko, bo on się ze starości może nawet ułamać(taki plastik beznadziejny tam jest) i może wywalić płyn podczas jazdy. Przy wymianie alternatora miałem tak, że właśnie to się stało w dobrze chodzącym termostacie i musowo musiałem wymienić - jak już błąd jest to zrób to, mechanicy mówili, że wystarczyło go dotknąć i pękł. Czytałem gdzieś, że jeśli cewki są w porządku i świece to może być do wymiany łącznik kolektora ssącego, bo może wpuszczać lewe powietrze i wtedy wyskakuje też wypadanie zapłonu na kompie.
Rosomak91 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 W dniu 16.10.2020 o 21:43, adrianovsky97 napisał: Czytałem gdzieś, że jeśli cewki są w porządku i świece to może być do wymiany łącznik kolektora ssącego, bo może wpuszczać lewe powietrze i wtedy wyskakuje też wypadanie zapłonu na kompie. Najprostsza droga żeby to sprawdzić to psikanie plakiem w ten łącznik. Jeśli obroty się zmienią to może być to. Zazwyczaj obroty powinny iść do góry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się