Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dziwna praca lewarka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam małe pytanko,a więc do dzisiaj skrzynia pracowała super,biegi praktycznie wskakiwały same wystarczyło delikatnie pchnąć na luz także,lewarek pracował sprężyście,a dzisiaj zauważyłem że tego juz nie ma,nawet na luzie jak przesuwam na boki to lewarek zostaje,a wcześniej wracał na swoje miejsce czyli na środek.Wy też tak macie?

co może być przyczyną? :mysli: to normalny objaw przy zmianie temperatury?

pozdrawiam

Opublikowano

Temperatura nie ma tu nic do rzeczy praktycznie obudowa mechanizmu zmiany biegów jest osłonięta od warunków pogodowych, dźwignia w pozycji "neutralnej" powinna znajdować się miedzy pozycją 3-4. A co się dzieje kiedy wciskasz lewarek?

Ściągnij mieszek i zobacz czy aby coś na "przegubie kulowym" nie blokuje.

Kiedyś u mojego ojca w Mercedesie 124 dźwignia zmiany biegów też nie wracała na miejsce, to mechanik wszedł pod samochód i przesmarował "popychacze" czy jak to się nazywa zwykłym Wd 40 i pomogło.

Opublikowano

dzięki za podpowiedż :hi: jak będę gdzieś na kanale to psiknę Wd 40 bo w moim odczuciu to tak jakby brakło ciut smarowania,aha trzeba coś odkręcać aby dostać się do tych ''popychaczy''

Opublikowano

Witam

Mam małe pytanko,a więc do dzisiaj skrzynia pracowała super,biegi praktycznie wskakiwały same wystarczyło delikatnie pchnąć na luz także,lewarek pracował sprężyście,a dzisiaj zauważyłem że tego juz nie ma,nawet na luzie jak przesuwam na boki to lewarek zostaje,a wcześniej wracał na swoje miejsce czyli na środek.Wy też tak macie?

co może być przyczyną? :mysli: to normalny objaw przy zmianie temperatury?

pozdrawiam

miałem tak wczoraj... dziś już ok :>

pewnie coś ze smarowaniem... w naszych autkach te prowadnice są nieciekawe - w zimę nawet zamarzają (był temat)

Opublikowano

miałem tak wczoraj... dziś już ok :>

pewnie coś ze smarowaniem... w naszych autkach te prowadnice są nieciekawe - w zimę nawet zamarzają (był temat)

to zostało mi czekac do jutra :wink4:

tylko trochę dziwne bo akurat dzisiaj po raz pierwszy odkąd posiadam auto było ciepło :gwizdanie:

dzisiaj już ok. :>

Opublikowano

104tys.najechane jak na razie,po dłuższej obserwacji jest tak,rano wszystko w porządku pojeżdżę z godzinkę i lewarek chodzi inaczej :mysli:

Opublikowano

to nie jest sprawa docisku:

stoję na skrzyżowaniu... jedynka nie chce wejść bo jest "gumowy" opór więc wciskam trójkę i zaraz potem jedynkę bez problemu (wszystkie próby na tym samym wciśniętym sprzęgle - noga nie ruszana)

więc raczej cięgna... zresztą LukaszR pisał gdzieś że wymieniał i jest OK

PS: przebieg 170tyś...

Ferdek77 a gdzie Ty taką perełkę dorwałeś? (o przebieg mi chodzi)

Opublikowano

A byłem po nią w niemcowni :gwizdanie: w Asslar Werdorf

Opublikowano

A byłem po nią w niemcowni :gwizdanie: w Asslar Werdorf

jeśli sprawdzony to gratuluję...

Opublikowano

sprawdzony dzięki,ale parę miesięcy szukałem mobile.de już śniło mi się po nocach :kox:

Opublikowano

Ja mam podobny problem z biegami. Czasem nie mogę wstecznego wrzucić ale wrzucę na 1 i odrazu na R to wskakuje bez problemu. Przebieg to 190 tys. Ogólnie to biegi jakoś ciężko wchodzą. Jak wygląda sprawa z tymi prowadnicami cenowo?? A może wystarczy przesmarować albo wyregulować??

Opublikowano

Ja miałem panowie taki sam problem z lewarkiem. Była zima - blokowało mi biegi a jałowym, zależnie od tego w jakim położeniu go zostawiłem: dałem na luzie w lewo - został po lewej itd. Nie wiem dlaczego, ale jak temperatura się podniosła, to takie ustrojstwo nie mijało. Dodam, że jeździłem na zimówkach i kołach 15".

I teraz najdziwniejsze: zmieniłem koła na 16" ori, na których jeździłem wcześniej jak było ciepło i pomimo tych samych warunków jazdy, temperatury, itp, problem zniknął :wallbash: Wcześniej na zimówkach robiłem trasę Legnica-Wrocław i na miejscu był problem wbić bieg. Po zmianie nic takiego już nie wystąpiło.... :kwasny: Dziwne jak cholera, ale jak kupiłem auto to też ie było żadnego problemu (jedynie na zimówkach i kołach 15"). Totalny bezsens, bo mechanicy sprawdzali cięgna i wszystko jest ok.....

Szczerze mówiąć, kończyłem samochodówkę i nie kojarzę, żeby jedno miało jakiś wpływa na drugie :>, więc, że tak powiem "głupi jestem"

Opublikowano

raczej związku nie widzę... mam 2 komplety 16" alusów z letnimi i zimówkami 205/55/16 więc różnica jest tylko w oporach toczenia... a parę dni z "zostającym" lewarkiem miałem... ale minęło...

Opublikowano

104tys.najechane jak na razie,po dłuższej obserwacji jest tak,rano wszystko w porządku pojeżdżę z godzinkę i lewarek chodzi inaczej :mysli:

k.... mam to samo na zimno spoko , zagrzeje sie to jakby kija w gęstą smołę wszadzić . Jaky sie coś pod wpływem temp. rozszerzało . plis help mi bo już nie wiem ococho :confused4:
Opublikowano

104tys.najechane jak na razie,po dłuższej obserwacji jest tak,rano wszystko w porządku pojeżdżę z godzinkę i lewarek chodzi inaczej :mysli:

k.... mam to samo na zimno spoko , zagrzeje sie to jakby kija w gęstą smołę wszadzić . Jaky sie coś pod wpływem temp. rozszerzało . plis help mi bo już nie wiem ococho :confused4:

dowiadywałem się u kolegi LUKASZR i powiedział że to kwestia cięgien między skrzynią a lewarkiem

Opublikowano

Witam. Czy rozwiązał ktoś jednoznacznie problem ciężko wchodzących biegów, głównie na ciepłym silniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...