Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Alf swap amx


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich grupowiczow. 

A wiec do rzeczy, Zakupilem a6 c5 z uszkodzonym rozrzadem o oznaczeniu alf 2.4v6.

Jestem w trakcie swapu na silnik 2.8 v6 amx. 

Dawca jest vw passat b5 ktorego posiadam jeszcze w calosci, sprawa jaka mnie interesuje to jak to sie ma do pedalu gazu, oraz jak wyglada temat sąd lambda, amx posiada je 4 alf znow 2,

Oraz jak wyglada kwestia pedalu gazu alf ma na linke amx na potencjometr, chcialem zapytac jak to wyglada w praktyce przekladam pedal ale co z wiazka jakies schematy, i co z sondami. 

Dziekuje za pomoc

Opublikowano

Masz różne silniki, do tego norma euro2 vs euro3, podejrzewam że różnic będzie więcej. Na pamięć nie znam, ale ten AMX ma egr i ma sai- starszy silnik chyba raczej ich nie miał. Przepustnicy na lince w 2.8 30v też nie kojarze. Także musisz dostosować wiązki i elektronike pod nowszą wersję silnika, albo wstawić go po najmniejszej linii oporu i kombinować ze sterownikiem. Nie do końca dobrze dawce wybrałeś bo paseratti to a4 b5 w zasadzie, a elektronika w a6 c5 jest nieco inna. Niby mało różnic, aaaale...

Opublikowano

W alf tez jest sai i mowa o alf ma pedal gazu na linke a amx tez ma sai tylko ma pedal na potencjometr i elektroniczna przepustnice 

Opublikowano

Wiekszosc kostek jesy p&p bo to te same silniki tylko roznia sie pojemnoscia :) sondami i gazem :)

Opublikowano

Wrzuciłbym sam słupek i zostawił wiązkę pedały itd wymienił ecu na taki z 2.8 ( ack albo alg noe pamiętam który miał sai ) 

Opublikowano
22 minuty temu, Banan napisał:

noe pamiętam który miał sai

5ba166eb28144547.pngb71fba05073b7c97.pngb6b6a06ac1130e0a.png

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

ale ten AMX ma egr i ma sai

Nie ma żadnych egrów w tych silnikach,to są kombizawory od sai

Edytowane przez pila24
Opublikowano

No to ECU z ALG i jazda -  bez zabawy z z wiązkami elektryką itd. niezgodnością abs zegarów itd. ( amx to już ma już komunikację po can częściowo , 4 sondy itd. ) 

Opublikowano
26 minut temu, pila24 napisał:

Nie ma żadnych egrów w tych silnikach,to są kombizawory od sai

Sprawdziłem i faktycznie, mój błąd w takim razie.

Opublikowano

Ten AMX za BDV dobrze by pasował ☺

Opublikowano

Tak a także za AML :thumbup1:

Opublikowano

Czyli co panowie wszystko zostaje wrzucam silnik i od czego sterownik ladowac? Alg? 

Opublikowano

No i przepustnica zostaje stara i z alf? 

 

Opublikowano

 tak cala wiązka z ALF łącznie z przepustnica itd.  - sprawdź czy wtyczki wtryskiwaczy sa w AMX takie same bo tego nie pamietam i nie jestem w stanie potwierdzić  , no zreszta masz oba silniki itd. to sobie na spokojnie porównaj i pomyśl 

Opublikowano

Kostki sa takie sam juz sprawe mozna powiedziec ogarnolem znalazlem sterownik z alg bez immo tylko jak wyglada sprawa bo sterownik jest z automata a u mnie manual 5b jak wyglada sprawa kodowania da sie to zakodowac? 

Opublikowano

nie tam trzeba sterownik pod manual typowo - nie są kodowane

Opublikowano

Ok dzieki  

 

Opublikowano

Sprawa ogarnieta juz dawno. 

Nie mialem kiedy napisac. 

Wiec do sedna silnik 2.8  na sterowniku alf bez immo i ze stara przepustnica na linke. 

Bajlando teraz kwestia regulacji gazu. 

Mial byc robiony ale zabrali prawko na 3 mc dlugo sie nie nacieszylwm bo az 3 dni :)

Opublikowano

Zostawiłeś sterownik alf? Nie wystroisz lpg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.10.2020 o 21:17, Banan napisał:

Zostawiłeś sterownik alf? Nie wystroisz lpg

Nie sterownik z alg wlecial moj blad

 

 

Edytowane przez Liteon250

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...