Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 (edytowane) Masz jeszcze bezpieczniki pod kierownica po lewej stronie tam gdzie MCE siedzi. Siedzą one razem z przekaźnikami na takim wsporniku (rys. A97-0399). Dodatkowo masz jeszcze po stronie kierowcy w podszybiu tam gdzie siedzi ECU kilka przekaźników i 3 bezpieczniki (rys.A97-0780). Co do tych w podszybiu warto tam zajrzeć bo lubi się tam akwarium zrobić gdy odpływy w podszybiu nie są drożne i zalewa te przekaźniki i ECU. Z kostką stacyjki masz racje, ona nie jest droga i można by kupić na "ślepo" i jak już wszystko rozebrane od razu wymienić. 4B0 905 849 - Niska cena na Allegro.pl ALLEGRO.PL 4B0 905 849 na Allegro.pl - Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to... Kupiłbym ale nie najtańszą tylko znanego producenta jak Febi czy SWAG, chociaż moim zdaniem, to nie bedzię kostka tylko zegary. I tu odpowiem na Twoje pytanie, tak to normalne, że klima nie działa bo tak jak kolega @pila24pisał, zegary w b6/b7 to taka centrala jakby, jak tam masz problem z magistralą CAN-BUS to inne sterowniki nie bedą prawidłowo lub wcale funkcjonować. Can-bus to jest komunikacja między sterownikami/modułami. U Ciebie prawie w każdym module masz zapisany błąd dotyczący komunikacji z zegarami. Edytowane 29 Września 2020 przez Muskel1
Gadryl Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 Mogłoby się zgadzać z tym "akwarium" bo naleciało mi tam po bokach drobnych liści, staram się je wyciągać za każdym razem ale wczoraj jak wymieniałem aku to widziałem tam tych listków i tak naleciało aż się z nich błotko zrobiło. Jak sprawdzę czy przekaźnik jest sprawny? Tak samo jak bezpiecznik? Kostkę zamówię zanim się tam dobiorę. Już myślałem o lawecie ale stoję w rzędzie aut przy wąskiej uliczce, nie ma nią jak podjechać a wypchnąć nie dam rady bo coś trzyma kierownicę, nie chce się poddać. Koła zablokowane, sytuacja patowa.
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 (edytowane) Coś trzyma kierownicę? Tzn. Blokada kierownicy Ci zaskoczyła czy jak? Jak przekręcisz kierownicę bez kluczyka w stacyjce to blokada łapie. Musisz włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić w pozycje 1 lub 2 (do tego poruszaj trochę kierownicą bo jak blokada zaskoczyła to ciężko się wtedy kluczyk przekręca). Przekaźnik sprawdzasz podając na 2 bieguny (na cewki) napięcie i wtedy słychać jak kliknie (gdy jest sprawny). Przekaźnik to taki elektromagnes, podając napięcie na cewki, elektromagnes zwiera dwa kontakty i zwiera je tak długo jak długo podawane jest napięcie sterujące. Tu jest fajny filmik Edytowane 29 Września 2020 przez Muskel1
Gadryl Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 O blokadzie kierownicy oczywiście wiem. Kluczyk ją puszcza, kiera się ruszała ale była tak twarda że nie szło skręcić, spróbuję za chwilę jeszcze raz, idę wyjąć te przekaźniki. Zaś co do zegarów. Wszystkie w tym modelu są takie same? czy musi być konkretny model do silnika? Bo mógłbym na chwilę podmienić zegary tylko że z wersji 1.9 tdi. No i jeśli da radę czy nie spieprzę niczego w tym drugim aucie zabierając mu zegary?
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Zegary sa różne i mają różne nr. części. Sa diesle i benzyny, sa z monochromatycznym i kolorowym fisem, sa z B6 i B7 pomimo, że wyglądaja tak samo różnią sie od siebie (chociażby inną generacją immo, która w nich siedzi). Podłączając nawet z takiego samego modelu i z tym samym identycznym numerem części auto i tak nie odpali bo immo w zegarach jest i musi być login ze starego EEPROM zczytany i przypisany do nowych zegarów, żeby immo wystartowało. Czy coś sie stanie podpinając na próbę z 1,9 TDI ? Nic. Auto nie odpali i masa kontrolek się zapali. 1
Gadryl Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 Brzmi groźnie. Rozumiem że jeśli to zegary czeka mnie drenaż portfela. Próbowałem zdjąć tę pokrywę znad ECU ale ostatnia śruba pod szybą to jakiś dramat. Nie dostanę się tam. Jedyne co udało mi się sprawdzić przy uchylonej klapie to jeden bezpiecznik. Jest jeszcze coś co mogę zrobić sam? Bo już mnie ten paszowóz osłabił. Ogarnie mi to jakiś zwykły elektryk samochodowy czy z racji tego iż to ten specjalnej troski ASN musi być ktoś od tych silników?
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Przede wszystkim musi to być ktoś kto ma Hardware i Software do zczytania kodu z immo ze starych zegaraów i przypisania go do nowych. Nie musi być specjalista od ASN. Wszystko oczywiście jeżeli to zegary padły. Sa koledzy na forum którzy to potrafią. Zegary drogie nie sa. 1
Gadryl Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 Dodzwoniłem się do najlepszego szamana w okolicy, też założył że to zegary. Uprosiłem że weźmie sam budzik i sprawdzi go u siebie bo na całe auto to termin za miesiąc.. zawsze to jakiś krok do przodu. Będę dawał znać co z tego wyszło, może komuś się przyda.
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Jak ma możliwość to sprawdzi raz dwa. Swoją drogą miałem kiedyś przypadek, że wyczerpany akumulator udupił EEPROM w module PDC w Golfie 6. Kolega kręcił by uruchomić auto ale aku było rozładowane. Później po naładowaniu aku i odpaleniu zauważył, że PDC nie działa. Po podpięciu VCDS okazało sie, że EEPROM w module PDC zdechł. Najwidoczniej spadki napięcia w czasie odczytu danych z EEPROM mogą doprowadzoć do jego uszkodzenia czy wykasowania pewnych danych. 1
Gadryl Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 Nie zdziwiłbym się gdyby było u mnie podobnie. Auto kupiłem z akumulatorem 60ah.. Ale jeździł, nic mu nie było a ja tak z dnia na dzień mówiłem "a uj jutro go wymienię". No i tak do wczoraj, jak widać trochę post factum. Ale już ma 85 ah taki jak powinien mieć.
Muskel1 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 No zobaczymy co powie mechanik. Żeby tylko dało rade odczytać pin z immo 1
pila24 Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Najlepiej właśnie sprawdzić wsadzając jakiegoś Angola,jak komunikacja wróci to wiadomo ze zegary. Przy okazji jak nie masz kolorowego to warto zrobić swap na taki. Z Twoich zegarów można pobrać tarcze EU i przełożyć do Anglika,będzie wówczas z niego Europejczyk ☺ 1
Gadryl Opublikowano 2 Października 2020 Autor Opublikowano 2 Października 2020 Sytuacja rozwojowa. Coś tam z tymi zegarami zaczarował i działają, wszystko się już normalnie wyświetla (wszystkie kontrolki normalnie startują i gasną, jest data itd) tyle że rozkodował się chyba immo bo mruga kluczyk, auto dalej pali i gaśnie, oprócz tego drą się sensory że auto zagotowane, że brak oleju i brak benzyny. Panel klimy też nadal nie działa. Błędy parę nowych ale w większości to samo. Czy to immo blokuje to wszystko? czy jednak zegary wciąż nie hulają tak jak powinny? Elektryk przyjedzie zobaczyć osobiście wieczorem ale już pytam za wczasu bo trafne diagnozy tu padają Nowy dokument tekstowy.txt
Muskel1 Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 Brak komunikacji na szynie CAN z różnymi modułami. Wtyczki są dobrze wpiętę? Jak tak to raczej zegary padły. 1
Gadryl Opublikowano 2 Października 2020 Autor Opublikowano 2 Października 2020 Tak, sprawdzałem wtyczki trzy razy czy dobrze siedzą nim włożyłem kluczyk. Czyli to że już działają to nic, mogą być i tak padnięte? Echh powiem chłopu żeby od razu nowe szukał i ten immo wyciągał. Jest jakaś różnica w zegarach? Bo kolorowy fis to w tych zegarach mam, patrzeć na coś jeszcze?
Muskel1 Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 musisz szukać z B6 z kolorowym FISem. B7 ma inny rodzaj immo. To że się zaświecił nie znaczy, że jest sprawny. Dalej brakuje gdzieś komunikacji. 1
Gadryl Opublikowano 7 Października 2020 Autor Opublikowano 7 Października 2020 Witam. Elektryk podpiął lapka, odpalił mi auto bez immo i z choinką na blacie zawiozłem do niego auto w piątek. W sobotę dzwoni że zrobione. Pojechałem, odebrałem. Chciałbym napisać co było dokładnie, ale nie wiem bo gość był bardzo tajemniczy, nawet próbowałem pociągnąć za język pytając o te EEPROMY i inne pierdoły ale się nie dał. Coś z zegarami, zegary naprawił bez wymiany niczego. Podejrzewam jakieś zimne luty albo kondensatory (o ile są w liczniku?). Tak czy inaczej dzięki wam za pomoc, na szczęście obeszło się bez szukania budzika a przy okazji sam czegoś się nauczyłem
Gadryl Opublikowano 7 Października 2020 Autor Opublikowano 7 Października 2020 Dwie stówki. Jeszcze mi przy okazji zaktualizował oprogramowanie staga bo miałem 2016 i sprawdził bo go prosiłem dlaczego mi klakson nie działa. Mam padnięte trąbki, ale to już sobie raczej sam wymienię
Muskel1 Opublikowano 7 Października 2020 Opublikowano 7 Października 2020 10 minut temu, Gadryl napisał: Dwie stówki. Jeszcze mi przy okazji zaktualizował oprogramowanie staga bo miałem 2016 i sprawdził bo go prosiłem dlaczego mi klakson nie działa. Mam padnięte trąbki, ale to już sobie raczej sam wymienię To dobra cena. Jak podpiąłeś trąbki bez przekaźnika to może wypaliło styki. Ale to już w odrębnym dziale.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się