Filip2001 Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 (edytowane) Witam. Za około miesiąc czeka mnie kolejna wymiana oleju i chciałbym się dowiedzieć na jakim oleju jeździcie i ile wam go pije na 1000km (jeśli pije) + co ile zmieniacie ten olej. Aktualnie jeżdżę od 2018 na castrolu titanium edge full syntetyku 5w40 i pije mi go jakoś ~100/200ml na 1000km. Wymiany co +/- 15.000/20.000km. Jesli jest to możliwe po wymianie oleju na inny chciałbym zmniejszyć ta wartość lub ja zupełnie wyeliminować dlatego tez pytam was o rady. ? EDIT: Dodam ze mam LPG Edytowane 14 Października 2020 przez Filip2001
Dev Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie możesz zastosowac płukankę, poszukaj informacji o produktach XADO
Legion44 Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 W moim przypadku olej to Motul X-Cess 5w40 wymiana co 10 tys. km. Co druga zmiana płukanka Liqui Moly. Pobór oleju na ten okres to około 300 400 ml. Auto służy bardziej na trasie dziennie około 100 km więc wymiana oleju dość częsta. Pozdrawiam
AndrzejK. Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 2 godziny temu, Dev napisał: skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie Zdecydowanie pełna zgoda co do interwału wymian oleju i nie tylko w tym silniku.... Jakby ludziska stosowali się do tych parametrów to byłoby duuużo mnie postów związanych z problemami silnikowymi. Pełna zgoda również odnośnie tego, iż zmianą/rotowaniem olejami poboru oleju się nie uleczy o czym często wspominam odnosząc się do postów, które sygnalizują ten problem. Inna sprawa, że jest sporo osób, które wręcz za "dyscyplinę sportu" uznają wymianę co raz to na inny olej przy kolejnych wymianach, a to nie najlepszy pomysł jest przynajmniej w mojej opinii. Uważam,że najlepiej od początku posiadania auta wybrać jeden konkretny zgodny ze specyfikacją olej i wymieniać go terminowo, można wtedy namacalnie widzieć jak z mijającymi kilometrami zachowuje się silnik i jest to miarodajne czego przy rotowaniu olejami nie jest się w stanie miarodajnie ocenić..... No ale na końcu i tak każdy robi jak uważa.
Filip2001 Opublikowano 16 Października 2020 Autor Opublikowano 16 Października 2020 W dniu 14.10.2020 o 13:54, Dev napisał: skróc interwał do 10000km i nie ma oleju który ograniczy Ci jego spalanie możesz zastosowac płukankę, poszukaj informacji o produktach XADO Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/ W dniu 14.10.2020 o 14:54, Legion44 napisał: W moim przypadku olej to Motul X-Cess 5w40 wymiana co 10 tys. km. Co druga zmiana płukanka Liqui Moly. Pobór oleju na ten okres to około 300 400 ml. Auto służy bardziej na trasie dziennie około 100 km więc wymiana oleju dość częsta. Pozdrawiam W dniu 14.10.2020 o 16:37, AndrzejK. napisał: Zdecydowanie pełna zgoda co do interwału wymian oleju i nie tylko w tym silniku.... Jakby ludziska stosowali się do tych parametrów to byłoby duuużo mnie postów związanych z problemami silnikowymi. Pełna zgoda również odnośnie tego, iż zmianą/rotowaniem olejami poboru oleju się nie uleczy o czym często wspominam odnosząc się do postów, które sygnalizują ten problem. Inna sprawa, że jest sporo osób, które wręcz za "dyscyplinę sportu" uznają wymianę co raz to na inny olej przy kolejnych wymianach, a to nie najlepszy pomysł jest przynajmniej w mojej opinii. Uważam,że najlepiej od początku posiadania auta wybrać jeden konkretny zgodny ze specyfikacją olej i wymieniać go terminowo, można wtedy namacalnie widzieć jak z mijającymi kilometrami zachowuje się silnik i jest to miarodajne czego przy rotowaniu olejami nie jest się w stanie miarodajnie ocenić..... No ale na końcu i tak każdy robi jak uważa. W pełni się z wami zgadzam, interwały za długie - mój błąd. A co sądzicie na temat tego castrola titanium edge full-s 5w40 w połączeniu z ALZ?
pila24 Opublikowano 16 Października 2020 Opublikowano 16 Października 2020 19 minut temu, Filip2001 napisał: Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/ Płukanka co WYMIANĘ oleju aż silnik dojdzie do ładu. Przy takich interwałach masz syf w silniku. Teraz przy wymianie płukanka+antykoks i jakiś normalny olej np. Synpower 5w40.
AndrzejK. Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 W dniu 16.10.2020 o 18:21, pila24 napisał: normalny olej np. Synpower 5w40. Zdecydowanie dobry wybór/sugestia.
bodzio.c Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 W dniu 16.10.2020 o 18:21, pila24 napisał: Płukanka co WYMIANĘ oleju aż silnik dojdzie do ładu. Przy takich interwałach masz syf w silniku. Teraz przy wymianie płukanka+antykoks i jakiś normalny olej np. Synpower 5w40. To nic nie da. Przerabiałem temat płukanek, ceramizerów, rewitalizerów... Ten silnik ma wadliwe pierścienie a w przypadku gdy poprzedni właściciele wymieniali olej w trybie "long life" to zostaje tylko remont.
pila24 Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 4 minuty temu, bodzio.c napisał: To nic nie da. Przerabiałem temat płukanek, ceramizerów, rewitalizerów... Ten silnik ma wadliwe pierścienie a w przypadku gdy poprzedni właściciele wymieniali olej w trybie "long life" to zostaje tylko remont. To napisze Ci że mój po zakupie łykał około 0,7L oleju na 1000km. Po uszczelnieniu silnika wychodziło po 0,5L. Teraz jestem po 4 płukankach i antykoksie,bierze 0,2L na 1000km. Wiem że inny silnik i że v6 zawsze coś oleum pociągnie,ale takie odsyfianie silnika po kilkunastu latach na oleju LL dało efekty.
towek Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 (edytowane) Motul X-clean 5w40 pobór oleju około 250ml na 1000km, jest średnią z 65000km, które zrobiłem. Bardzo duże znaczenie ma prędkość, którą się poruszam, do 110km/h pobór jest dużo mniejszy i analogicznie zwiększa się przy prędkościach wyższych. Olej na pewno jest wtłaczany przez odmę do przepustnicy i kolektora ssącego. W ostatnim czasie pobór zwiększył się do 700ml na 1000km i po szczegółowych oględzinach zauważyłem, że blok silnika pod kolektorem od strony grodzi jest mokry. Nie jest to odma, ponieważ wymieniałem przewód w zeszłym roku na nowy oryginalny i rura jest sucha. Zauważyłem znaczne pocenie w miejscu, gdzie gumowy wąż wchodzi w pokrywę klawiatury. Na pewno wadliwie ją zamontowałem przy ostatnim demontażu, zawleczka była źle umiejscowiona i stad nieszczelność. Zamierzam jeszcze wymienić oring na nowy, lepiej spasować elementy w miejscu łącznia i po przejechaniu kolejnego 1000km, będę mógł się wypowiedzieć. Najgorszą opcją, którą biorę pod uwagę, jest nieszczelność w miejscu łączenia silikonowego, mam na myśli element głowicy pod pokrywą, który trzyma wałek rozrządu. Dlaczego najgorszy? Ponieważ zaledwie 30 000km temu wymieniałem rozrząd i można było to zrobić za jednym zamachem. Edytowane 18 Października 2020 przez towek
RaaZZ Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Przy jeździe do ok 110 km/h spali ok 0.3 l/1000km. Na drogach szybkiego ruchu spali ok 0.6/1000. Jest ktoś komu nie bierze nic??
Fwl7 Opublikowano 1 Listopada 2020 Opublikowano 1 Listopada 2020 a może 5w50 mu wlać? u mnie tez 200ml na 1000km.
towek Opublikowano 1 Listopada 2020 Opublikowano 1 Listopada 2020 W związku z faktem, że olej na pewno dostaję się do dolotu przez brak separatora oleju w budowie odmy, postanowiłem, że w najbliższym czasie dokonam małej przeróbki. Chce w miejsce gumowego węża odmy wstawić kolanko (wysokość - maksymalnie możliwa do zamontowania), które zamierzam wykonać z rury miedzianej. W pierwszej wersji nie zamierzam wypełniać wnętrza materiałem filtrującym. Liczę, że utrudniony obieg oparów ( w tym przypadku w górę) spowoduję, że cześć oleju będzie osadzać się na ściankach rury miedzianej i z powrotem spływać do głowicy. Druga wersja zakłada, że umieszczę w miedzianym kolanku materiał filtrujący ( np. stalowy druciak kuchenny), który będzie miał za zadanie wyłapanie oparów oleju. Trzecia wersja jest kosztowna, jak również pracochłonna, zakłada zakup oryginalnego separatora oleju odmy z VECTRY C. Jestem ciekaw, co sądzicie na temat takiej przeróbki?
Fwl7 Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 Ciekawy pomysł z tą odma:) zawsze jak to rozpinam to jest tam olej, szkoda bo nasz alz zapewne chodził by o wiele lepiej gdyby tego oleju nie brał.
RaaZZ Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 No ale olej bierze przez wadliwe pierścienie na tłokach a nie przez odmę????
towek Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 W wielu przypadkach przez wadliwe pierścienie zgadza się, możliwe też, że przez zużyte uszczelniacze zaworów. Może to właśnie jest główną przyczyną, że olej w jakiejś części wtłaczany jest do dolotu, a nie wpada z powrotem do silnika. Wiele osób po kapitalnym remoncie silnika twierdzi, że nie ma problemu poborem, a to wyklucza odmę. Osobiście 200ml na 1000km nie jest dla powodem do myślenia o naprawie pierścieni i zaworów.
Fwl7 Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 Po remoncie będzie brał 200ml wiec coś musi być z tą odma. Chyba że tak ma i tyle.
KINIAM Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 Jaki olej do silnika ? na dobrych bazach i z najwyższym TBN. Ci co mają zagazowany silnik radzę dolewać do oliwy po kilku tysiącach km dodatkową dawkę TBN np. od Eurola lub innej firmy. Dla tych co mają syf w silniku radzę zainteresować się płukanką od Archoila 2300, z którą jeździmy od 1600km do nawet 8000km.
KINIAM Opublikowano 2 Listopada 2020 Opublikowano 2 Listopada 2020 W dniu 16.10.2020 o 17:58, Filip2001 napisał: 1. Płukanka była robiona w 2018r. i zmieniła niewiele :/ 2. A co sądzicie na temat tego castrola titanium edge full-s 5w40 w połączeniu z ALZ? 1. A tak z ciekawości jaką zastosowałeś ?. 2. Odpuść sobie Castrola 5W40 są inne lepsze w tej cenie.
maciej_m Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 W dniu 1.11.2020 o 22:35, towek napisał: W związku z faktem, że olej na pewno dostaję się do dolotu przez brak separatora oleju w budowie odmy, postanowiłem, że w najbliższym czasie dokonam małej przeróbki. Chce w miejsce gumowego węża odmy wstawić kolanko (wysokość - maksymalnie możliwa do zamontowania), które zamierzam wykonać z rury miedzianej. W pierwszej wersji nie zamierzam wypełniać wnętrza materiałem filtrującym. Liczę, że utrudniony obieg oparów ( w tym przypadku w górę) spowoduję, że cześć oleju będzie osadzać się na ściankach rury miedzianej i z powrotem spływać do głowicy. Druga wersja zakłada, że umieszczę w miedzianym kolanku materiał filtrujący ( np. stalowy druciak kuchenny), który będzie miał za zadanie wyłapanie oparów oleju. Trzecia wersja jest kosztowna, jak również pracochłonna, zakłada zakup oryginalnego separatora oleju odmy z VECTRY C. Jestem ciekaw, co sądzicie na temat takiej przeróbki? Wyszstko ładnie pięknie. Tylko powiedz co będzie się działo jak Ci to cudo, w sensie druciak, zamarznie? Temat Oilcatchcan był już przerabiany wielokrotnie na forum przy różnych motorach i to niewiele daje a na pewno nie w przypadku ALZ. Tam jest olej i być musi bo to opary ze skrzyni korbowej silnika. Jeżeli silnik żre olej to wymaga naprawy góry lub dołu albo jednego i drugiego. Jak wciąga sobie 100 ml na setkę to należy jeździć i obserwować. Nie chcesz chyba powiedzieć że inżynierowie Audi nie znali się na rzeczy. Ten silnik wg. mnie pochodzi w prostej linii od silników Audi 80 B1 czyli od początku Audi pod skrzydłami VW. Nie jest oczywiście identyczny, był rozwijany i modernizowany ale zmiany nie były epokowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się