Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje - Dwumas czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie, taki o to problem mam jak na filmiku poniżej. Błędów nie ma poza sporadycznie wypadającym :

16542 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: Signal too High P0158 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Dodam że akurat tą stroną (B2 S2 - pod kierowcą?) ostatnio przywaliłem i zerwałem plecionkę, wymieniona na bosala, który jest trochę dłuższy i dużo bardziej elastyczny od oryginalnego łącznika. Do tego dokładnie ta sonda była rok temu wymieniana razem z drugą stroną i przy teście sond wszystko jest ok.

Mechanior mówi, że to padnięty dwumas lub poduszki pod skrzynią siadły, spoko, też by się tak wydawało ale wiem, jaki odgłos daje padnięty dwumas (w B5 miałem go już w stanie agonii) i nie wydawał po pół roku jazdy takiego odgłosu jak tutaj.

Od ciszy, do takiego stanu w ciągu 3 dni. Na kanale wszystko oklepane kilka razy, nic nie hałasuje, czyli problem mechaniczny ale czy głos nie cichnął by chociaż przy wciśniętym sprzęgle, jak napęd jest rozłączony?

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem jeszcze w historii serwisowej ASO i dwumas był wymieniany w 2011 roku przy przebiegu 247k km, teraz mam 350k i średnio chce mi sie wierzyć, że po 100k km padł Ori dwumas. Ciekawostką jest to, że w całej historii serwisowej widzę raz koło dwumasowe ale ani razu tarcze sprzęgła czy docisk. Czysto teoretycznie, możliwe żeby oryginalna tarcza sprzęgła wytrzymała aż tak długo?

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Wątpię żeby przy 247 kkm sam dwumas w ASO wymienili a sprzęgło stare zostawili. 

Opublikowano

Też mi się tak wydaje ale na rachunku jest tylko dwumas, i numer podany pod samo koło zamachowe dwumasowe, nie pod jakiś komplet ze sprzęgłem. Paranoja, jestem ciekaw co tam mechanik faktycznie zastanie jak to rozbierze, bo podejrzenia są na łożysko, przez które jest taki hałas tylko na niskich obrotach.

Sprzęgło nigdy się nie ślizgało ani nie było szarpania, teraz też nie ma poza tym hałasem na niskich obrotach, czyli o ile historia serwisowa, pomimo iż jest chaotycznie zapisana i przebiegi się 'pokrywają' to samą tarczę sprzęgła musiał handlarz przed sprzedażą wymienić, bo nie wieże żeby przy 350k oryginalnie zamontowane sprzęgło się już nie ślizgało. Do tego w 'etce' nie widzę dwumasu dla mojego sprzęgła, jakiś błąd?

Opublikowano (edytowane)
AUDI.7ZAP.COM

Kupplung<br/>fuer 6-Gang Schaltgetriebe<br/>F 8E-4-000 001>> Audi A4/Avant (A4) 2002...

Jaki nr. tam miałeś? To na pewno tylko jedna pozycja była widoczna, bo to jako cały pakiet wstawiają.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dokładnie taki schemat mam i tu jest tylko tarcza, docisk i łapa, a koła zamachowego już nie ma. Ja po numerze wiem jakie ma być bo zgadza się z tym co serwis zapisał, dziwne tylko że na schemacie tego nie ma.

Opublikowano
AUDI.7ZAP.COM

Kurbelwelle<br/>Pleuelstange<br/>Lagerung Audi A4/S4/Avant/quattro (A4Q) 2002 jahr Audi EUROPA...

 

Opublikowano

Dobra, miejsce zlokalizowane : wąż powrotny z osuszacza, najwidoczniej mocowanie które idzie pod miską olejową puściło na spawie ta nóżka z prawej strony auta mi pękła przy demontażu jak kompresor klimy wymieniałem i dałem do pospawania. tak czy inaczej nie jest to dwumas, co bardzo mnie cieszy :D Niestety dopiero w weekend będę miał czas się tym zająć bo samemu nie chcę się bawić z demontażem całego pasa przedniego nie posiadając garażu ani dachu nad głową chociaż w razie deszczu, a kumpel wolny w weekend będzie.

Opublikowano (edytowane)

I to tak hałasowało?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Tak, po wyciągnięciu kratki przy halogenie złapałem za wąż z klimy i ucichło w 70%, coś jeszcze jest luźne ale musiałbym zderzak zdjąć lub cały pas przedni aby dokładnie wybadać co tak hałasuje.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Winowajcą okazał się skraplacz (chłodnica klimatyzacji) a konkretniej mocowanie węża zasilającego chłodnicę. Nigdy bym nie pomyślał, że w Nissensie takiego spotkam, niecałe 3 miesiące ma ten skraplacz.. :facepalm:

IMG_20201026_181032.jpg

Na szybko klejem dwuskładnikowym sklejone, autko 2 dni sobie postoi co by klej dobrze powiązał i na trytkach może do stycznia się dokulam jakoś żeby w warsztacie reklamację złożyć.

IMG_20201026_183135.jpg

Jak w środę podkładam i będzie cisza to będzie to kamień z serca, bo już miałem wydawać 1500€ na wymianę sprzęgła, które nawet znaków zużycia nie daje.

 

Opublikowano

Aktualizacja tematu, sklejenie tylko uciszyło połowę dźwięku. Powodem okazała się śruba, która trzyma wspornik, do którego sam kompresor jest przykręcony. Śruba dokręcona, problem rozwiązany.

IMG_20201031_151112.jpg

Podsumowując, nie zawsze to musi być dwumas czy poduszki silnika/skrzyni. Dobrze że skończyło się posklejanym mocowaniem węża klimy. W sumie więcej szczęścia jak rozumu, że na wolnych obrotach, gdzie wibracje były największe, pasek z osprzętu nie spadł, bo na filmikach niżej widać że luz był spory:

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...