Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nawaliła pompa olejowa A4 B7 2.0TDI


lukaszhermanowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyatkich . Mam do was sprawe ... mianowicie nawalila mi pompa olejowa A4 B7 2.0TDI , i mam dylemat ,czy ja oddac do regeneracji czy lepiej i taniej by mi wyszlo zrobic swapp-a z 1.9 . I czy ida za tym jakies konsenkwencje takiej przekladki ,i czy silnik bedzie normalnie pracował . Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cuduj, Daj pompe do naprawy.

Zmiana na 1.9tdi wcale nie jest dobra, wibracje sa spore, a cenowo wychodzi podobnie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym nie kombinował - w moim blb zrobiłem nawet przejście z łańcucha na napęd kołami zębatymi ( zębatka i napinacz od łańcucha były już zmielone ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli panowie nie cudowac ... Dac pompe do regeneracji za 800zl i imbusik co ile wymieniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do regeneracji 

 

Ja biore z imielina mają odrazu na wymianę i poprawioną. Starą oddajesz dostajesz nową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie moze zamiast cala regenerowac ,to moze wymienic same walki plus imbus ?! Lepsza to alternatywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lukaszhermanowski napisał:

Ewentualnie moze zamiast cala regenerowac ,to moze wymienic same walki plus imbus ?! Lepsza to alternatywa

Malo masz zmartwien ?

Wyslij do ludzi ktorzy trudnią sie tym zawodowo a oni zajmą sie nią tak jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednym moim audi zrobiłem swego na pompę  od 1.9 i bardzo żałuję, wibracje i inna kultura pracy A w zasadzie jej brak.. 

W drugim audi profilaktycznie  wymieniłem  pompę na zrobioną przez Futurum z Gdyni. Silnik nakręcony na 300 ps i śmiga jak złoto.

Po przejechaniu 60 tysięcy sprawdzałem stan pompy, zero śladów zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerowac :) . Dziekuje wam wszystkim za pomoc . A procz tego sprawdzic ,czy sa luzy na wirniku turbiny ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, lukaszhermanowski napisał:

Witam wszyatkich . Mam do was sprawe ... mianowicie nawalila mi pompa olejowa A4 B7 2.0TDI , i mam dylemat ,czy ja oddac do regeneracji czy lepiej i taniej by mi wyszlo zrobic swapp-a z 1.9 . I czy ida za tym jakies konsenkwencje takiej przekladki ,i czy silnik bedzie normalnie pracował . Z gory dziekuje za pomoc

Nie wiem dla czego wszyscy którym skończyło się smarowanie w 2,0 TDI oddają pompę oleju do regeneracji , jak w większości przypadków jest ona cały czas sprawna i regeneracji nie wymaga.... :decayed:

Przecież w zdecydowanej większości przypadków problemem jest jej napęd ( sześciokątny imbus napędzający pompę i jego gniazdo w wałku wyrównoważającym ), w autach z początku produkcji dochodzi problem z awaryjnym napędem zespołu wałków łańcuszkiem :whistling:

Zweryfikowanie stanu pompy oleju pod kątem zużycia i czy dalej nadaje się ona do eksploatacji nie powinno sprawić problemu żadnemu mechanikowi , a oddawanie dobrej pompy do regeneracji jest bez sensu zarówno z technicznego punktu widzenia jak i finansowego :)

Osobiście nie słyszałem by ktoś miał problem z wyrobionym sześciokątnym zabierakiem w samej pompie oleju, zawsze problem był na drugim końcu imbusa spowodowany jakością materiału wałka wyrównoważającego i / lub jego obróbki cieplnej .

Regeneracja samego gniazda w wałku wyrównoważającym i wymiana imbusa załatwia sprawę na taki sam okres czasu, niezależnie od tego czy oddamy sprawną pompę oleju do regeneracji czy nie...

Co do swapu pompy oleju z 1,9 TDI a co za tym idzie i wywaleniu całego zespołu wałków to faktycznie kultura pracy silnika nieco na tym traci , ale zanim wałki się pojawiły w PD-kach to nikt nie narzekał na nią w AWX-ach czy AVF-ach :P

Po swapie silnik będzie pracował dokładnie jak wyżej wymienione motory i nie każdemu to będzie przeszkadzać, a w zamian uzyskujemy nieśmiertelny układ smarowania, w dodatku za niewielkie pieniądze ( pod warunkiem oczywiście że wykonawca swapa będzie wiedział jak go zrobić ) :)

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, święte  słowa. 

W moim drugim przypadku gdzie zdecydowałem się zostawić pompę od 2.0, naprawa tej pompy polegała bardziej na jej modernizacji. Wywalono łańcuch, wstawiono koła zębate i  imbus z 6 na 10. 

Taka konfiguracja pompy jest bardziej żywotna i póki co nic się nie dzieje.

Mam dwie a4 i łatwo mi porównać pracę silnika z pompą od 1.9 od silnika z pompą z wałkami równoważącymi. Wałki robią robotę.

Edytowane przez ecobuda
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Osobiście nie słyszałem by ktoś miał problem z wyrobionym sześciokątnym zabierakiem w samej pompie oleju, zawsze problem był na drugim końcu imbusa spowodowany jakością materiału wałka wyrównoważającego i / lub jego obróbki cieplnej .

no to juz słyszysz, w zeszłym tygodniu wysyłałem pompe do Futurum, wałek od strony imbusa szmelc plus wymiana panewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...