Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szwedzkie 1.8T AVJ quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!

Chciałbym zaprezentować Wam moje A4. Sprowadzone przeze mnie osobiście w lutym ze Sztokholmu, od pierwszego właściciela, z przebiegiem niecałych 105 000 km i w całkiem niezłej kondycji ;)
Do pełnego wyposażenia sporo brakuje, ale najgorzej też nie jest:

  • Fotele sportowe, podgrzewane, skóra, pełna elektryka
  • Skórzana kierownica multifunkcyjna 
  • Skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego 
  • Full FIS
  • Tempomat
  • Podłokietnik kierowcy
  • Pakiet światło
  • Podgrzewane lusterka i spryskiwacze
  • Zawieszenie 1BE
  • Hamulce 320/288 (Tarcze EBC Turbo Groove + klocki EBC Red Line)
  • Felgi S-Line 17"
  • Spryskiwacze reflektorów
  • Ramiona wycieraczek Aero

Ponieważ samochód był w kompletnie fabrycznym stanie i w zasadzie prawie nie jeździł, szybko przyszła pora na wykonanie pewnych czynności serwisowych, a wśród nich:

  • Nowy rozrząd, olej, filtry
  • Komplet świec NGK PFR6Q
  • Komplet nowych tarcz i klocków hamulcowych, na przód większe 312mm
  • Dwumas z 1.9TDI AWX + sprzęgło z 1.8T BFB
  • Uszczelnienie silnika (pokrywa zaworów, miska olejowa), skrzyni biegów, czyszczenie smoka
  • Nowy olej w skrzyni i moście Ravenol
  • Nowa podpora wału
  • Nowe przeguby wewnętrzne przednie
  • Nowy czujnik ECT
  • Przegląd klimatyzacji
  • Czyszczenie i konserwacja tapicerki zestawem Colourlock Soft

Dodatkowo zostało poczynione kilka modyfikacji:

  • Podłokietnik kierowcy
  • Prawy IC z BEX
  • Wtryski z BEX
  • Katalizator sportowy
  • Program na 207 koni oraz 313 Nm w K-Sport w Opolu, poniżej wykres:

Audi A4 - wykres.jpeg

A w planach:

  • Nowe kompletne zawieszenie z przodu - obecne nie ma luzów, ale już strasznie skrzypi i strzela ;)
  • Tempomat + odblokowanie FIS
  • Swap hamulców na 320/288
  • Instalacja LPG
  • Przyciemnienie szyb

Na koniec kilka zdjęć:

IMG_1195.jpeg

 

 

 

 

 

 

IMG_1191.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

1.jpg

 

 

 

 

 



 

 

4.jpg

 

 

 

 

 




 

6.jpg

 

 

 

 




 

8.jpeg

 

 

 

 

 

 





9.jpeg













 

Edytowane przez Remilo7
Opublikowano

Jeżeli przebieg autentyczny, to ta furka to rarytasik :) Ładnie koni wypluła po niewielkich modyfikacjach.

Opublikowano

Ładna sztuka widać po fotelach, że nie zjeżdżona :)

Opublikowano (edytowane)

Spoko wozidło :)

Jednego tylko najprawdopodobniej będzie pan w przyszłości żałował, wymiany zawiasu na nowy :P

Ten stary ori "skrzypiący" jak piszesz , spokojnie powinien wytrzymać do 300 kkm  .....

Dwa lata temu znajomy sprzedawał A4 z  AWX_em ,  kupioną w polskim salonie , z przebiegiem 400 kkm. Zawias cały czas w oryginale , nic nie wymieniane bo nie było takiej potrzeby :decayed:

Jak go nie wyrzuciłeś na śmietnik to lepiej tego nie rób , a jak masz taki zamiar to możesz go do mnie podesłać, chętnie go przygarnę  :D

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Widać ze zdrowy motorek a dwa soft zrobiony w stylu building boost więc pewnie podzespoły nie dostaną az tak po d*pie. Sam tak chciałeś czy to wolna inwencja tunera ? 

Opublikowano
22 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Spoko wozidło :)

Jednego tylko najprawdopodobniej będzie pan w przyszłości żałował, wymiany zawiasu na nowy :P

Ten stary ori "skrzypiący" jak piszesz , spokojnie powinien wytrzymać do 300 kkm  .....

Liczę na to, że jak wrzucę tak chwalonego od zawsze Lemfordera, to też swoje wytrzyma :D

Niestety przez to, że samochód tak mało jeździł i nie było tam nic robione, wszystkie sworznie wahaczy itd. były zastane, śruby pozapiekane i jak tylko zacząłem go intensywnie użytkować to różne nieprzyjemne dźwięki bardzo się nasiliły :P
Pojechałem na OSKP i diagnoza była właśnie taka, że luzów nie ma, ale sworznie wahaczy są już pozacierane.

Opublikowano
3 minuty temu, DarekS4 napisał:

Widać ze zdrowy motorek a dwa soft zrobiony w stylu building boost więc pewnie podzespoły nie dostaną az tak po d*pie. Sam tak chciałeś czy to wolna inwencja tunera ? 

Było nieco inaczej - większy moment i wcześniej, ale w zakresie ok. 2-3k obrotów na biegach 4-5 cała buda wpadała w wibracje. Za radą kolegów z innego wątku, pojechałem na poprawkę, na której przesunęli max moment dalej. Przy okazji wyszła trochę lepsza moc niż poprzednio.

Problemem jak się okazało była tarcza sprzęgła AWX i problem został zażegnany dopiero po wymianie na tarczę z BFB, która ma tłumiki drgań.

Opublikowano

Znam temat. I dobrze przemyślane. 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Remilo7 napisał:

Liczę na to, że jak wrzucę tak chwalonego od zawsze Lemfordera, to też swoje wytrzyma :D

Niestety przez to, że samochód tak mało jeździł i nie było tam nic robione, wszystkie sworznie wahaczy itd. były zastane, śruby pozapiekane i jak tylko zacząłem go intensywnie użytkować to różne nieprzyjemne dźwięki bardzo się nasiliły :P
Pojechałem na OSKP i diagnoza była właśnie taka, że luzów nie ma, ale sworznie wahaczy są już pozacierane.

Może któryś z elementów faktycznie się kończył .

Ale to zawieszenie jest bezobsługowe i do puki nie ma luzów to się przy nim nic nie robi ...

A jak któraś kość się faktycznie skończy to się ją wymienia na Lema lub TRW i się jeździ dalej :)

Jeżeli wrzuciłeś ori Lema to tragedii być nie powinno , te ze średniej i dolnej półki rzadko wytrzymują więcej niż 50 kkm

, te najbardziej badziewne potrafią się skończyć w 10 kkm ....

Ludzie płaczą jakie to zawieszenie jest drogie w utrzymaniu , a praktycznie to problemy z nim zaczynają się dopiero jak ktoś wywali ori komplet i założy jakieś podróby :P

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

del

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Ludzie płaczą jakie to zawieszenie jest drogie w utrzymaniu , a praktycznie to problemy z nim zaczynają się dopiero jak ktoś wywali ori komplet i założy jakieś podróby :P

I możesz im to tłumaczyć a kończy się klasykiem .... Panie ja to chce sprzedać sprzedać :D 

 

Wczoraj podjechał klient MK7 GTi na mod końcowego wydechu + koncówki ALE ile to hajsu będzie bo on to sprzedaje. :D

Edytowane przez DarekS4
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, DarekS4 napisał:

I możesz im to tłumaczyć a kończy się klasykiem .... Panie ja to chce sprzedać sprzedać :D 

 

Wczoraj podjechał klient MK7 GTi na mod końcowego wydechu + koncówki ALE ile to hajsu będzie bo on to sprzedaje. :D

Dzisiaj nie sztuka kupić w miarę świeżą i ładną furę , ale jak gwarancja minęła to trzeba mieć dużą rezerwę kasiurki odłożoną na ewentualne naprawy , bo w razie czego to tanio nie będzie ....:naughty:

Ja już jestem wyleczony , mam swoje lata i szpanować nie muszę. Wole doinwestowane , bezproblemowe nawet 20-to letnie auto niż dzisiejsze bardzo ładne  jednorazówki z uturbionymi silnikami od kosiarek :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Na razie zawiecha ciągle siedzi ori. Ale przed zimą jeszcze raczej zamierzam zmienić.

Samochód kupowałem z myślą o przynajmniej kilku latach jeżdżenia i zrobieniu jakiegoś większego przebiegu, więc nie szukam pseudooszczędności :P

Co do TRW to mam mieszane odczucia. Do przedniego A4 B5 kupowałem jakieś wahacze, do różnych aut tarcze i klocki i z tymi rzeczami nie było problemów. Ale też kupiłem raz amory na tył i wylał się jeden po 15k km. Pewnie każdemu producentowi trafiają się lewe partie, ale jednak niesmak pozostał (tym bardziej, że było to chwile po okresie gwarancyjnym).

Opublikowano

Osobiście wybrałbym LEM'a

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, Remilo7 napisał:

Na razie zawiecha ciągle siedzi ori. Ale przed zimą jeszcze raczej zamierzam zmienić.

Dobrze Ci radzę , zostaw ori zawiechę w spokoju , jeszcze długo posłuży :decayed:

Jak Cię skrzypienie irytuje to zlokalizuj co skrzypi i tym elementem się zajmij .

I nie chodzi tylko o oszczędności , dzisiaj nowe jest wrogiem dobrego , po co prowokować potencjalne problemy ?

Nawet dzisiejsze ori nowe Lemy wstyd położyć koło starego fabrycznego ori , w dodatku nie masz żadnej pewności że płacąc za markowe nie dostaniesz podróby ..:naughty:

Jako dygresja , trzy lata temu u nas na forum kupowałem dwa niby ori rozrządy + ori pompy wody do 1,9 i 1,4 tdi.

Na pierwszy rzut oka bez zastrzeżeń ale po dokładniejszym obejrzeniu jakość pomp była podejrzana pomimo że wszystkie oznaczenia były takie same jak tych kupowanych w ASO.

No i jedna padła po dwóch latach i 45 kkm przebiegu a druga własnie się kończy a przelatała ze dwadzieścia pięć tysięcy :P

W obydwóch padło uszczelnienie :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
Godzinę temu, staniek napisał:

Osobiście wybrałbym LEM'a

Ciekawą opcją jest też Meyle

Opublikowano
16 minut temu, johnnythebest napisał:

Ciekawą opcją jest też Meyle

Zastanawiałem się nad nim swego czasu, ale cenowo stoi praktycznie tak samo jak Lem, więc chyba i tak bym się nie zdecydował.

Opublikowano
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Jako dygresja , trzy lata temu u nas na forum kupowałem dwa niby ori rozrządy + ori pompy wody do 1,9 i 1,4 tdi.

Na pierwszy rzut oka bez zastrzeżeń ale po dokładniejszym obejrzeniu jakość pomp była podejrzana pomimo że wszystkie oznaczenia były takie same jak tych kupowanych w ASO.

No i jedna padła po dwóch latach i 45 kkm przebiegu a druga własnie się kończy a przelatała ze dwadzieścia pięć tysięcy :P

W obydwóch padło uszczelnienie :hi:

 

Takie czasy niestety, że po dawnej jakości niektórych producentów pozostało już tylko wspomnienie, a i podróbek faktycznie nie brakuje. Ale od wymiany niektórych rzeczy i tak się nie ucieknie, więc trzeba jakoś z tym żyć :eusathink:

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Remilo7 napisał:

Takie czasy niestety, że po dawnej jakości niektórych producentów pozostało już tylko wspomnienie, a i podróbek faktycznie nie brakuje. Ale od wymiany niektórych rzeczy i tak się nie ucieknie, więc trzeba jakoś z tym żyć :eusathink:

Jak chcesz wymieniać dobre na gorsze to Twoja sprawa...:decayed::whistling::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Wpadło kolejne kilka prac detailingowych:

  • Dokładne mycie, dekontaminacja, deironizacja
  • Korekta lakieru, polerowanie listw chromowanych, felg, lamp tylnych, końcówek tłumików
  • Zabezpieczenie elementów plastikowych preparatem Owatrol Polytrol
  • Ceramika Aqua Coating One
  • Dressing na opony

IMG_1173.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...