Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej po remoncie


wojtas_7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Silnik po kompletnym remoncie.

Zapaliła się kontrolka o niskim poziomie oleju więc dolalem 0.5 litra i po 100 km znowu zapaliła się kontrolka o niskim poziomie!

Co to może byc?

Zauważyłem że bardzo mocno dymi i tak jakby czuć spalony olej...

Jutro jadę do mechanika który robił remonty i co mu powiedzieć aby.mnie nie spławił...

Dziękuję za rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieć prawdę, że spie..lił robotę i silnik pije olej jak alkoholik %%%. Tak na poważnie to co zaobserwowałeś to powiedz. Dawno temu remont? Pierścionki ruszane? Dym biały/ niebieski? Może być to para wodna bo widzę, że jest lpg. Coś takiego jak rękojmia obowiązuje też mechanika jak coś spie... będzie poprawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont że 2 miesiące temu.

Pierścienie robione czy wymienione już nie pamiętam.

Dym jest teraz biały więc ciężko zaobserwować.

Dymi jak zwariowany na postoju,podczas jazdy chyba ok.

Jak na postoju stoję lub przygazuje to czuć olej jakby się spalał tylko nie wiadomo gdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem ale ponoć jak się pierścienie wymienia bez honowania cylindrów to czasem jeszcze bardziej wciąga olej niż na starych pierścieniach. Może to też być odma. A może masz po prostu gdzieś wyciek. Zobacz pod autem, chociaż skoro mówisz, że czuć go spalonego to pewnie będzie sucho. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojtas_7 napisał:

Pierścienie robione czy wymienione już nie pamiętam.

Jak to....to nie masz faktury na usługę z wyszczególnieniem co było robione i kosztami danych operacji??

Pewnie trochę "grosza" zapłaciłeś i warto by było czymś się "podeprzeć" przy reklamacji jakby majster coś kombinował....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie było robione to

Głowica

Popychacz

panewki

szczelka głowicy

Pierścienie

Uszczelka kolektora wyd.

 

Uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelniacz walka rozrządu

 

 

 

 

 

 

 

 

Remontnt że 2 miesiące temu.

Pierścienie robione czy wymienione już nie pamiętam.

Dym jest teraz biały więc ciężko zaobserwować.

Dymi jak zwariowany na postoju,podczas jazdy chyba ok.

Jak na postoju stoję lub przygazuje to czuć olej jakby się spalał tylko nie wiadomo gdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalać, spala się w silniku, w komorze spalania. Zapach spalin jest "gryzący"? Z wydechu jest dużo pary wodnej o tej porze roku, zwłaszcza jest to widoczne na postoju! Jedź do mechanika powiedz co i jak wygląda, jeśli to nie odma, to spie...lona robota przy czymś podczas remontu, lub jakaś część mogła trafić się wadliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wojtas_7 napisał:

Panowie było robione to

Głowica

Popychacz

panewki

szczelka głowicy

Pierścienie

Uszczelka kolektora wyd.

 

Uszczelka pokrywy zaworów

Uszczelniacz walka rozrządu

 

 

 

 

 

 

 

 

Remontnt że 2 miesiące temu.

Pierścienie robione czy wymienione już nie pamiętam.

Dym jest teraz biały więc ciężko zaobserwować.

Dymi jak zwariowany na postoju,podczas jazdy chyba ok.

Jak na postoju stoję lub przygazuje to czuć olej jakby się spalał tylko nie wiadomo gdzie.

 

To rozumiem,że "papier" na usługę masz....to dobrze.

Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko reklamować usługę, choć pewnie jak w większości takich przypadków mechanik będzie szukał wszelakich tłumaczeń byle by tylko nie on był winny, obym się mylił.

1 godzinę temu, tass napisał:

jeśli to nie odma

Serio bierzesz to pod uwagę??

Nie wyobrażam sobie, aby mechanik przy takim zakresie prac pominął taką oczywistą czynność jak sprawdzenie/wymiana układu odmy....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, AndrzejK. napisał:

Serio bierzesz to pod uwagę??

Nie wyobrażam sobie, aby mechanik przy takim zakresie prac pominął taką oczywistą czynność jak sprawdzenie/wymiana układu odmy....

 

Nikt nie jest nieomylny. Mógł po prostu nie sprawdzić przed ponownym montażem, a nawet mogła powiedzieć, że ma dość już po remoncie, przez te 2 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, tass napisał:

Nikt nie jest nieomylny

To nie jest kwestia nieomylności, tylko kompletności wykonania przy takim zakresie prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AndrzejK. napisał:

Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko reklamować usługę, choć pewnie jak w większości takich przypadków mechanik będzie szukał wszelakich tłumaczeń byle by tylko nie on był winny, obym się mylił.

Kiedyś znajomy robił remont silnika 1,6 w Passacie B5 bo żarł olej. Nie pamiętam już ile pił tego oleju, po remoncie nic się nie zmniejszyło, wydaje mi się że spalanie oleju wzrosło. Chciał reklamować usługę u mechanika to ten wymigał się tym "ale Panie nie bierze przecież więcej niż książka VW pisze", nie wiem ile tam jest wpisane że może brać, jednak chyba nie mało skoro zrobił remont.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym powyżej napisałem....

Przez" bezpieczną" asekurację producenta  niektórzy "fachowcy" mają dużo łatwiejsze zadanie w kwestii wymiksowania się z nierzetelnej usługi.

Miejmy nadzieję, że zakładającego ten temat to nie będzie dotyczyło......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechać do innego mechanika na sprawdzenie kompresji na zimnym i na ciepłym silniku, to da bardzo dobry obraz tego, czy remont był w ogóle przeprowadzony, czy specjalista tylko silnik umył :)

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powiedział że jak będzie tak brał olej to będzie jeszcze raz rozkręcał silnik...ale czy zrobi tak jak ma być czy nie wleje tylko jakiegoś uszlachetniacza to kto to wie...

A myślicie że odma by dawała takie objawy?

Narazie olej jest zalany na film.mam jeździć i sprawdzać poziom.

Wczoraj jak wracałem od mechanika na 3 biegu ogień to z tyłu było widać biały dym.nie wiem czy to para wodna czy co bo było +3 stopnie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tass napisał:

Spalać, spala się w silniku, w komorze spalania. Zapach spalin jest "gryzący"? Z wydechu jest dużo pary wodnej o tej porze roku, zwłaszcza jest to widoczne na postoju! Jedź do mechanika powiedz co i jak wygląda, jeśli to nie odma, to spie...lona robota przy czymś podczas remontu, lub jakaś część mogła trafić się wadliwa.

poprostu czuć olejem z wydechu.

W kabinie nie czuć nic

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wojtas_7 napisał:

Mechanik powiedział że jak będzie tak brał olej to będzie jeszcze raz rozkręcał silnik...ale czy zrobi tak jak ma być czy nie wleje tylko jakiegoś uszlachetniacza to kto to wie...

A myślicie że odma by dawała takie objawy?

Narazie olej jest zalany na film.mam jeździć i sprawdzać poziom.

Wczoraj jak wracałem od mechanika na 3 biegu ogień to z tyłu było widać biały dym.nie wiem czy to para wodna czy co bo było +3 stopnie

 

 

Nie pojmuje, na co czekać? Bierze olej, a nie ma prawa coś jest nie tak, żadne oleje nie naprawią silnika, wlanie przekładniowego 75w90 może rozwiązało by problem ale nie oto chodzi, żeby spiepszoną robotę lub część "łatać" zalewając olej o wyższej lepkości. Silnik jest po remoncie i po dotarciu z tego co rozumiem nie ma prawa brać oleju od tak i tyle w temacie. Nie ważne czy to olej 5w30 czy 10w50 bynajmniej nie w takiej ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, pełna zgoda z powyższą opinią....

15 godzin temu, wojtas_7 napisał:

Mechanik powiedział że jak będzie tak brał olej to będzie jeszcze raz rozkręcał silnik

Nasuwa się pytanie czy przypadkiem nie będzie....pierwszy raz rozbierał ten silnik.

Nie stawiam tej tezy jako 100 procentowej, ale skojarzenia się nasuwają.

Inna sprawa, że my tu możemy gdybać tylko na odległość, a ważne jest czy człowiek, który robił Ci przy aucie to ktoś sprawdzony, godny zaufania czy wzięty z "łapanki"......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się właśnie zastanawiam jaki mu olej zalać, obecnie jeżdżę na motul 5w40. Bierze 200-250ml na 1000km(mam LPG). Ciekawi mnie czy zabawa z separatorem odmy coś by tu dała lub wymiana na inny olej który by miał mniejsza lotność i nie wpadal do przepustnicy(lipna konstrukcja 1.6alz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...