PiwkoRDW Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 (edytowane) Witam,od niedawna jestem posiadaczem B6 1.9 TDI 130. Od jakiegoś tygodnia auto nie ma mocy nie idzie tak jak powinno a do tego czasami jakby odcinało turbinę i w chodzi w tryb awaryjny. Do tego zauważyłem dziś że wycieka olej, w ciągu tygodnia praktycznie cały. Wydaje mi się że wycieka gdzieś w okolicach rury od intercollera ( do tego wydaje mi się że jest trochę krzywo podpięta) ale w 100% nie mogę potwierdzić bo praktycznie cały jest zarzygany. I tutaj pytanie czy to.moze być powód spadku mocy że gdzieś jest nieszczelność i łapie lewe powietrze czy szukać dalej ? ( Nie wiem czy ma to zwiazek ale jak mierzyłem olej to trochę masła pod korkiem bylo) .Za kazda odpowiedź dziękuję. Edytowane 27 Grudnia 2020 przez PiwkoRDW
Lu-Gi Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 Na początek to sprawdź szczelność dolotu. Z masłem pod korkiem to wina raczej jazdy na krótkich odcinkach,po prostu się nie dogrzewa. A jak sprawa z termostatem? 1
ecobuda Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 Jeżeli wycieka Ci olej to na początek sprawdź turbine. Prawdopodobnie skończyła żywot. Nie uruchamiaj już auta bo rozwalisz silnik. Sprawdź wirnik w turbo Nie, jeżeli luz jest duży to turbina do roboty. 1
PiwkoRDW Opublikowano 27 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2020 1 godzinę temu, Lu-Gi napisał: Na początek to sprawdź szczelność dolotu. Z masłem pod korkiem to wina raczej jazdy na krótkich odcinkach,po prostu się nie dogrzewa. A jak sprawa z termostatem? Po jakiś 10 km około nabiera to 90° i trzyma temperaturę
kamil-vag Opublikowano 28 Grudnia 2020 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Dokładnie, olej jak najbardziej pojawia się w miejscach gdzie występuje nieszczelność, ale nie to jest przyczyną "picia go" .... Cały olej w ciągu tygodnia to ogromne ilości... jeśli dojdzie do rozbiegania silnika bo okaże się, że to turbo puszcza to nie będzie już tak kolorowo... Tak jak Dawid wyżej napisał, nie jeździć tylko na warsztat i diagnozować, czy są jakieś zewnętrzne wycieki, czy luz i olej w turbo... 1
PiwkoRDW Opublikowano 28 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2020 4 godziny temu, kamil-vag napisał: Dokładnie, olej jak najbardziej pojawia się w miejscach gdzie występuje nieszczelność, ale nie to jest przyczyną "picia go" .... Cały olej w ciągu tygodnia to ogromne ilości... jeśli dojdzie do rozbiegania silnika bo okaże się, że to turbo puszcza to nie będzie już tak kolorowo... Tak jak Dawid wyżej napisał, nie jeździć tylko na warsztat i diagnozować, czy są jakieś zewnętrzne wycieki, czy luz i olej w turbo... Dzisiaj oddany do mechanika
Lukasz_mk2 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 W dniu 28.12.2020 o 16:47, PiwkoRDW napisał: Dzisiaj oddany do mechanika wiesz już co było przyczyną twoich problemów???
PiwkoRDW Opublikowano 15 Marca 2021 Autor Opublikowano 15 Marca 2021 W dniu 8.01.2021 o 09:32, Lukasz_mk2 napisał: wiesz już co było przyczyną twoich problemów??? Turbo do regeneracji i olej cieknacy z pokrywy zaworów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się