Maxiiiii Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) Witam, zakładam osobny temat bo ten w którym pytałem chyba jest nie czynny. Czy ktoś podpowie gdzie w ALT jest czujnik podciśnienia (map sensor)? Mam u siebie brak sterowania gruszką, napięcie na kostce w momencie wciśnięcia gazu tylko na ułamek sekundy podaje około 13V, a tak tylko 8V stale podaje bez względu na że tak powiem gazowanie i elektrozawór się nie otwiera. Membrana jak i dźwigienka są całe, gruszka szczelna. Sam map sensor znalazłem jako część zamienną w etce więc w tym silniku on powinien gdzieś być. Jedynie gdzieś pod kolektorem bo tylko tam nie jestem w stanie bez jego demontażu zajrzeć. Dodam jeszcze, że od czasu do czasu pokaże mi się błąd czujnika sprzęgła - niewiarygodny sygnał czy cos takiego. Czy to może mieć związek? Edytowane 19 Stycznia 2021 przez Maxiiiii
Maxiiiii Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 25 minut temu, Banan napisał: Nie ma MAP w Altku CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR AUDI A4 B6 2.0 ALT Charłupia Wielka - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz z Charłupia Wielka - CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR AUDI A4 B6 2.0 ALT, na Allegro.pl, za 59 zł w kategorii...
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 To jest czujnik podciśnienia ale stosowany tylko w automacie i służy tylko do sterowania elektryczną pompą podciśnienia. Nie ma wpływu na mieszankę paliwowo-powietrzna. W manualu go nie ma.
Maxiiiii Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 10 minut temu, Banan napisał: To jest czujnik podciśnienia ale stosowany tylko w automacie i służy tylko do sterowania elektryczną pompą podciśnienia. Nie ma wpływu na mieszankę paliwowo-powietrzna. W manualu go nie ma. To gdzie szukać braku sterowania elektrozaworem przy gruszce?
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 jeżeli próbowałeś tylko na postoju to ona się nie uruchomi nawet przy przegazówkach , dopiero po obciążeniem - spróbuj wywołać uruchomienie VCDSem w silniku i output test ( test el. wykonawczych )
Maxiiiii Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 6 minut temu, Banan napisał: jeżeli próbowałeś tylko na postoju to ona się nie uruchomi nawet przy przegazówkach , dopiero po obciążeniem - spróbuj wywołać uruchomienie VCDSem w silniku i output test ( test el. wykonawczych ) Nie mam vcds, mam urządzenie Viaken vscan multi its, gdzie tego szukać? Mam różne opcje testów wykonawczych
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 w 01-silniku gdzieś będzie ale nie pomogę bo nie obsługiwałem tego nigdy
Maxiiiii Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) 15 minut temu, Banan napisał: w 01-silniku gdzieś będzie ale nie pomogę bo nie obsługiwałem tego nigdy Niestety opcja nie obsługiwana przez moje urządzenie. A w blokach pomiarowych gdzieś tego nie będzie? Dobra, jednak obsługuje, tylko przy zgaszonym silniku i wszystko działa. Pytanie czy test wykonawczy daje 100% pewności że to działa podczas jazdy? Wielkie dzięki za pomoc. IMG_8303.MOV Edytowane 19 Stycznia 2021 przez Maxiiiii
Banan Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 gdzieś w blokach pomiarowych powinno być - wtedy podejrzysz kiedy chce ECU wysterować
MaTeo85 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Blok 65 albo 95 jak dobrze pamiętam. Chyba w poprzednim Twoim poście pisałem o tym. Jedziesz w drogę i patrzysz w czasie jazdy jak ten blok sie zmienia wtedy wiesz czy sterownik w ogóle żąda aby zmienić klapy kolektora czy nie.
Maxiiiii Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2021 8 godzin temu, MaTeo85 napisał: Blok 65 albo 95 jak dobrze pamiętam. Chyba w poprzednim Twoim poście pisałem o tym. Jedziesz w drogę i patrzysz w czasie jazdy jak ten blok sie zmienia wtedy wiesz czy sterownik w ogóle żąda aby zmienić klapy kolektora czy nie. Dzięki, dzisiaj sprawdzę jak to działa.
Maxiiiii Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2021 (edytowane) No więc tak, grupa 95 i pozycja IMC-V OFF, która pod obciążeniem zmienia się na IMC-V ON. Jeżeli to jest to, no to działa u mnie bez zarzutu. Do tej pory bez waszej pomocy myślałem, że na postoju podczas gwałtownego dodawania gazu też powinna dźwignia pracować, przynajmniej tak to wyglądało na filmiku w necie. Ale nie ważne. Ważne że po wymianie wężyków podciśnienia przy gruszce (były bardzo miękkie i niedrożne przez to) wszystko działa jak należy. Dzięki za pomoc. Teraz walka z gazownikami i zbyt ubogą mieszanką oraz błędem P0420. Jutro wymiana czujnika sprzęgła, błąd 17947. W załączeniu foto z vscan multi its grupa 95 oraz błąd czujnika sprzęgła. Wielkie dzięki za pomoc. Edytowane 20 Stycznia 2021 przez Maxiiiii
Banan Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 P0420 moze wywalać przy okazji błędów mieszanki także jak ogarniesz to to wtedy sprawdź
Maxiiiii Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2021 49 minut temu, Banan napisał: P0420 moze wywalać przy okazji błędów mieszanki także jak ogarniesz to to wtedy sprawdź Na LPG mam korekty długoterminowe około +15% a na benzynie oscyluje w okolicach 0, plus minus 2-3%.
pelonek1 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 15 minut temu, Maxiiiii napisał: Na LPG mam korekty długoterminowe około +15% a na benzynie oscyluje w okolicach 0, plus minus 2-3%. Gaz do regulacji bo jest za ubogo. Najlepiej jakbyś zbliżył się do tego co masz na benzynie,
Maxiiiii Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2021 23 godziny temu, pelonek1 napisał: Gaz do regulacji bo jest za ubogo. Najlepiej jakbyś zbliżył się do tego co masz na benzynie, Wiem że za ubogo, pisałem to wcześniej. Dziwna sprawa jest z tymi korektami. Na benzynie krótkoterminowe pokrywają się mniej więcej z długoterminowymi, ale na lpg długoterminowe są 15-17% a krótkoterminowe wyglądają jak na benzynie czyli w okolicach 0%. Do tego krótkoterminowe na postoju skaczą do 20-25%. Nie wiem o co chodzi. Tak samo zastanawia mnie kąt wyprzedzenia zapłonu, który u mnie podczas jazdy z prędkością jednostajną 100-120km/h wynosi +30 stopni. Tak powinno być?
Pieterb Opublikowano 22 Stycznia 2021 Opublikowano 22 Stycznia 2021 Wyreguluj gaz jak kolega wyżej pisał i nie kombinuj, ewentualnie poczytaj jak działają stft i ltft. Bo ja nie widzę tu nic dziwnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się