Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Remont po przeskoczeniu rozrządu - gdzie kupić głowicę w łódzkiem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w dość kiepskim humorze. Dzisiaj rano odpaliłem auto, przejechałem nim na podwórku kilkanaście metrów, po czym zgasł. Zakręciłem rozrusznikiem - silnik kręci, jakby nie miał kompresji. Ok - otwieram maskę, zdejmuję pokrywę zaworów i już wszystko jasne - wałek rozrządu się wyluzował, bo jakiś !@#$%^&* nie włożył klina, ani nie wkręcił śruby na klej... Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, więc zamiast jechać na uczelnię, zająłem się zdjęciem głowicy. Na tłokach widać ślady po zaworach, jednak chyba korby będą całe... Głowica do wymiany - wszystkie popychacze były pęknięte, dwa się zakleszczyły w gniazdach, psując płaszczyznę. Wałek na również uszkodzone 2-3 krzywki. Tak więc potrzebuję głowicę z wałkiem, popychaczami, kołem pasowym do wałka oraz zaworami. Popychacze, to koszt ok. 20zł/szt, zawory podobnie, ale nie ma sensu tego kupować - najlepiej całą głowicę (bez wtrysków). Proszę o podpowiedź, gdzie w miarę tanio kupić te części w okolicach Łodzi, ewentualnie jeżeli ktoś z klubu posiada, to chętnie odkupię. Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź, gdyż auto powinno jak najszybciej jeździć ;(

Opublikowano

a tak pytanie z innej beczki... miales jakies niepokojace obiawy przed tym zdarzeniem? jakies dziwne odglosy z silnika, lub auto jakos dziwnie sie zachowywalo? czy to wina mechanika ktory wymienial ci rozrzad, czy wlasnie brak serwisowania?

Opublikowano

Żadnych objawów, rozrząd robiłem sam, pasek i wszystko jest ok, tylko jakiś !@#$%^&* (pan) wcześniej robił remont i niestety nie włożył klina, nie wkleił śruby... Ja przy wymianie rozrządu celowo jeszcze dokręciłem śrubę. Pech - po prostu.[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 15:05_________________________________________________Załatwiłem głowicę od golfa III z 96' silnik 90 PS, czyli pewnie 1Z. O ile wiem, ta głowica się niczym nie różni, ale jeżeli ktoś ma na ten temat informacje, to proszę się nimi ze mną podzielić. Głowica ta będzie kompletna - razem z zaworami, wałkiem, popychaczami - wałek nie ma chyba innych kątów? Jeżeli macie jakieś sugestie, co wymienić przy tej okazji, to chętnie poczytam - na razie chcę wstawić kompletną głowicę, oczywiście nową uszczelkę (pod wydech i ssący nie, bo będą razem z głowicą) i to chyba tyle... Oby poszło jak najmniejszym kosztem.

Opublikowano

nowe popychacze bym juz dał i uszczelniacze i gniazda po docierał tak żeby głowica była "wylizana" na cacy i poprawić błąd tego debila oczywiście z tym klinem :wallbash: szczere wyrazy współczucia :(

Opublikowano

gniazda można papierem dotrzeć lekko, jednak ta głowica będzie kompletna, wyjęta ze sprawnego silnika - wg mnie, nie ma potrzeby wymiany szklanek - przynajmniej będą oryginalne.

Opublikowano

nie wiadomo ile ta głowica latała poza tym nowe szklanki to chyba lepsze niz stare nie wiadomo z jakiego wieku????ale oczywiście wybór należy do właściciela

P.S.gdybym był a nie jestem ukąśliwy to bym napisał: zawory to młotkiem obstukać :polew:

Opublikowano

Witam ja mam jeszcze jedno pytanie...czy na klej powinno się wsadzać tą śrubę co trzyma zębatkę koła rozrządu?? bo właśnie składam mojego AFN`a po przedmuchaniu uszczelki....i jeszcze jedno złożyłem go wstępnie i nie chce odpalić....jakie mogą być przyczyny oprócz przestawionego rozrządu?? Wygląda jakby pompa nie podawała paliwa... Z góry dzięki za odpowiedz.

Opublikowano

No to kolego razem składamy. Śrubę koniecznie wklejaj na klej - Technicol, dzisiaj kupiłem i kosztował 15 zł. Ja już wyczyściłem nową głowicę, była strasznie zasyfiona, co mi się wybitnie nie podoba, wałek też nie jest rewelacyjny, ale jak się trafi nowy, to wymieniam. Dzisiaj nie udało mi się złożyć, jednak jutro powinno być wszystko ok. Jeżeli będą pytania, to zapraszam na pw.

Opublikowano

Ten klej to w normalnym motoryzacyjnym kupowałeś? rozrząd skłądałem za znaki które wcześniej zrobiłem tyleż że na wale źle zrobiłem bo na kołnieżu plastikowym i nie wiem czy wał się czasem nie przesunął i może dlatego nie odpala....jak nie odpali jutro to rozkręcam rozrząd i ustawiam jak fabryka każe.....pozdr

Opublikowano

Rozrząd zawsze powinno się ustawiać na znaki fabryczne, te znaczone przez Ciebie powinny być raczej taki swoistym potwierdzeniem - wałek i pompa - blokuje się bez problemu, co do koła zamachowego, to tak jak wcześniej mówiłem - zero widoczne przez okienko - trzeba dobrze zaświecić lampą. Klej kupisz w zwykłym motoryzacyjnym, może nawet w markecie. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2009, 23:12_________________________________________________Silnik poskładany, jazda próbna odbyta - dla zainteresowanych:

- Głowica kupiona od golfa III za 300 zł z Allegro

- Szklanki, zawory i wałek były w głowicy - nie wymieniałem

- Uszczelka pod głowicę Victor Reinz - 132 zł

- Pasek rozrządu Bosch - 68 zł (podrożało, bo pół roku temu płaciłem 45 zł;/)

- Klej anaerobowy (zabezpieczający śruby przed odklejeniem) - 15 zł

- środki myjące do głowicy, etc - ~30 zł

Razem wyszło to ok. 550 zł, dodatkowo kupiłem wąż do klimy, bo był uszkodzony - 70 zł

Jak się auto spisuje, to dopiero się okaże, bo na razie mam wyciek płynu chłodniczego z króćca i przy okazji maluję błotnik, tak więc auto jakieś 2 dni po świętach będzie w pełni sprawne. Jazda próbna ok, nic się nie dzieje, silnik po przejechaniu 5 km ułożył się i już szklanki nie klepią, ale wiadomo - trzeba pojeździć na dłuższych dystansach, żeby powiedzieć więcej. Wesołych Świąt :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...