Jump to content

[B6 AWX] Olej silnikowy na max na bagnecie


Recommended Posts

Z 2 miesiące temu zmieniałem olej silnikowy. Zalałem go tyle że niby na bagnecie było wtedy zaraz po wymianie 3/4 dozwolonego przedziału. Jednak gdy ostatnio sprawdzałem poziom oleju to było go dokładnie maksiumum dozwolonej ilości (po prostu na bagnecie poziom oleju był dokładnie na max). Poziom oleju teraz sprawdzałem po tym jak auto postało 12h na prostym terenie w garażu. Czy nie jest za dużo tego oleju? Jest sens nieco wypompować tego oleju żeby było tak mniej więcej pół tego dozwolonego przedziału? Bo nie chcę żeby coś się stało z silnikiem ani żeby uszczelniacze puściły czy coś. Mam A4B6 1.9 TDI 130KM AWX.

Edited by Arsanit
Link to post
Share on other sites

Jeżeli jesteś pewien że jest więcej oleju niż było to warto było by sprawdzić uszczelnienia na pompkach.

Link to post
Share on other sites

Znaczy samego oleju w czasie nie przybywa raczej bo z miesiąc temu jak orientacyjnie sprawdziłem to też na max było jak teraz. Po prostu chyba od razu po samej wymianie przybyło albo ściekł olej jeszcze skądś, no nie wiem sam bo niby do końca spuściłem olej z miski i filtr też od razu wyjąłem z tym olejem co w nim był. Ale wygląda to tak jakby od razu po samej wymianie przybyło, a teraz trzyma się na tym samym maksymalnym poziomie. Będę to jeszcze kontrolował w czasie czy go nie przybywa. Po prostu przy tym sprawdzaniu oleju coś mnie tknęło i poczytałem czym grozi nadmiar oleju silnikowego i stąd moje pytanie czy zostawić tyle oleju ile jest (max na bagnecie) czy lepiej odessać go trochę żeby nie uszkodzić silnika ani uszczelniaczy.

Link to post
Share on other sites

jeśli jest tylko MAX  nie więcej to ja bym spokojnie jeździł i obserwował  czy nie rośnie stan .. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Arsanit napisał:

albo ściekł olej jeszcze skądś

Jeżeli nie przybywa to obstawiałbym tą możliwość.

6 godzin temu, Arsanit napisał:

Czy nie jest za dużo tego oleju?

Miarka służy właśnie do tego, aby określić ile oleju masz, ważne aby stan mieścił się w zakresach min/max.

Jeżeli nie przekracza znaku max to nie ma po co upuszczać, taka moja ocena.....choć jakby było go mniej w aktualnych warunkach pogodowych to "lżej" by było rozrusznikowi przy zimnym rozruchu, w końcu to diesel.

Ale na końcu i tak zrobisz jak uważasz, bo to Twoje auto, a z mojej strony to tylko sugestia.

 

Edited by AndrzejK.
Link to post
Share on other sites

Ilej sprawdza się chwile po rozruchu silnika a nie po całej odstanej nocy

Link to post
Share on other sites

Lub zawsze po nocy.

Są różne szkoły, obie dobre, oby robić to zawsze tak samo.

Mnie zawsze uczono by olej sprawdzać przed uruchomieniem i tak robię.

Wygodniej bo nie trzeba zaraz gasić zimnego silnika.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Fido napisał:

Lub zawsze po nocy.

Są różne szkoły, obie dobre, oby robić to zawsze tak samo.

Mnie zawsze uczono by olej sprawdzać przed uruchomieniem i tak robię.

Wygodniej bo nie trzeba zaraz gasić zimnego silnika.

A Olej w silniku jest potrzebny jak silnik pracuje czy nie ?

Link to post
Share on other sites

Dev, nie czepiaj się szczegółów.

Czy przed czy po, ważne by to robić tak samo.

Jaka to różnica czy po odpaleniu a przed ???

Link to post
Share on other sites
Teraz, Fido napisał:

Dev, nie czepiaj się szczegółów.

Czy przed czy po, ważne by to robić tak samo.

Jaka to różnica czy po odpaleniu a przed ???

Chcesz ze mną dyskutowac a nie masz bladego pojecia w czym jest roznica.

Odpowiem Ci nastepnym pytaniem:

Dlaczego olej w automatycznej skrzyni biegow sprawdza sie na pracujacym silniku ?

Link to post
Share on other sites

@Devnapisz jak to z tym sprawdzaniem oleju? To co piszesz ma sens. Olej w ASB sprawdza się na uruchomionym silniku i rozgrzanym do jakiejś tam temperatury oleju (różnej w zależności od auta i skrzyni), jednak nie wyobrażam sobie odpalenia auta przy -20 st. C i zgaszeniu go po chwili żeby sprawdzić stan oleju ... . Rozumiem że chodziło Ci o to, że olej sprawdzamy bezpośrednio po zgaszeniu rozgrzanego silnika?

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, pelonek1 napisał:

@Devnapisz jak to z tym sprawdzaniem oleju? To co piszesz ma sens. Olej w ASB sprawdza się na uruchomionym silniku i rozgrzanym do jakiejś tam temperatury oleju (różnej w zależności od auta i skrzyni), jednak nie wyobrażam sobie odpalenia auta przy -20 st. C i zgaszeniu go po chwili żeby sprawdzić stan oleju ... . Rozumiem że chodziło Ci o to, że olej sprawdzamy bezpośrednio po zgaszeniu rozgrzanego silnika?

Chwile po odpaleniu silnika,  bez znaczenia zimny - ciepły 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Dev napisał:

Chwile po odpaleniu silnika,  bez znaczenia zimny - ciepły 

To w takim razie do 1,8T BFB wchodzi około 4,5l oleju a nie tak jak książka pisze 3,5l. Człowiek jednak cały czas musi się dokształcać.

Link to post
Share on other sites

dobra, napisze co i jak, a i tak Ameryki tym nie odkryję

zawsze kieruje sie logiką, również w tym temacie, nie bez powodu pisałem o automatycznej skrzyni

a wiec po kolei....

kazdy wie ze olej w pracujacym silniku bezustannie krązy, po to tam jest

gdy silnik jest zgaszony (zimny po nocy) stan oleju zatrzymuje sie na określonym poziomie, przyjmijmy że jest go max 

w momencie odpalenia stan oleju spada, układ smarowania ma swoją pojemnosc i trzeba tą objętosc zapełnic

przyjmijmy że teraz stan oleju jest poniżej minimum (zaraz napisze skąd to wiem)

silnik pracuje minutę i go gasimy, wyciągamy bagnet a na nim 1/2-1/3 prawidłowego stanu, czesto minimum

gdzie sie podział olej ? dziury w misce nie mamy.....

silniki mają rózne konstrukcje i róznie mają umiejscowione filtry oleju

jedne mają filtry wkrecane od dołu, tutaj akurat pół biedy ale jak mamy wkrecany filtr lub montowany wkład od góry ????

olej scieka sobie powolutku przez całą noc, rano wyciagamy bagnecik i ku naszemu zadowoleniu stwierdzamy że stan oleju jest prawidłowy ale czy aby na pewno ?????

przyjęliśmy że mamy maxymalny stan oleju w silniku, a co sie dzieje jezeli mamy powiedzmy 1/3-1/2 stanu jeszcze przed odpaleniem ?

 

w swoim aucie troszkę "przerobiłem" sobie miske olejową dzieki czemu mogę sprawdzac stan oleju tak jak w automacie, na pracującym silniku

bagnet nie jest zachlapany i dzieki temu widze co sie dzieje, a więc...

zimny silnik przed odpaleniem: stan oleju 8 milimetrów ponad max

stan oleju zaraz po odpaleniu i zgaszeniu silnika: stan oleju max

stan oleju na odpalonym silniku: 10 mm poniżej minimum

teraz juz chyba rozumiecie skąd sie biorą zajezdzone silniki w naszych autach

wnioski pozostawiam Wam

Link to post
Share on other sites

Z uśmiecham na twarzy a jednocześnie będąc w ciężkim szoku czytam te kocopoły..  przerobiona miska przez konstruktora poprawiającego fabrykę. Szok. Opowiedz też o zaworkach trzymających olej w magistrali jak już mówisz o konstrukcjach i umiejscowieniach filtrów. Automatyczna skrzynia a silnik. To takie porównanie jak bajki dla dzieci z horrorem 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Lu-Gi napisał:

Z uśmiecham na twarzy a jednocześnie będąc w ciężkim szoku czytam te kocopoły..  przerobiona miska przez konstruktora poprawiającego fabrykę. Szok. Opowiedz też o zaworkach trzymających olej w magistrali jak już mówisz o konstrukcjach i umiejscowieniach filtrów. Automatyczna skrzynia a silnik. To takie porównanie jak bajki dla dzieci z horrorem 

mało masz tutaj osób które przerabiają auta na swoją modłę ?

ja przerobiłęm akurat miske bo miałem taki kaprys, przerobiłem tylny dyfer na taki z TorSenem, sprzegło do 1.8T na jednomasie z dociskiem od LTka i tarczą 240mm z 2.5 tdi, przerobiłęm mase ukłądów hamulcowych, zacisków, tarcz i innych dupreli, teraz pakuje skrzynie do S4 B8 z 3.0tdi 4x4, wiec jak widzisz coś tam wiem a moje działania to nie sa opowiesciami rodem z mchu i paproci 

Link to post
Share on other sites

Takie jest zalecenie z serwisówki, czyli rozgrzewamy auto do 60, gasimy, czekamy kilka min i sprawdzamy...

sprawdzenie oleju.png

Link to post
Share on other sites

tutaj nie ma na co czekac

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...