Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Oznaki zużytej poduszki silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po czym poznać że poduszka jest do wymiany? Pytam bo czasami na postoju lekko drży mi drążek zmiany biegów i są lekko odczuwalne drgania nadwozia, a jak lekko dodam gazu to od razu przestaje. Ostatnio sprawdzałem poduszki skrzyni w wydają się być w porządku, jednak lewa poduszka silnika ma popękaną gumę z góry (chodzi o lewą poduszkę), prawej nie sprawdzałem bo jest osłonięta. Ponoć są to poduszki olejowe, czy w związku z tym jeśli nie ma wycieku z tej poduszki to mimo pęknięć gumy może być dobra? Dodam, że czasami mi biegi haczą.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zajmij się najpierw drążkiem zmiany biegów, a jak będzie problem, to wtedy do poduszki się można przyczepić.

Opublikowano

A co? mam go wymienić :kox: Te drgania mogą być przenoszone właśnie przez tą poduszkę na nadwozie, a jak drży silnik to i skrzynia biegów, a jak skrzynia to i drążek. Więc pytam bo nie wiem czy zawracać sobie głowę tą poduszką, czy szukać w innym miejscu.

Opublikowano

u mnie też lata na jałowym

diagnoza

rozwulkanizowane wieszaki układu wydechowego

jutro wymiana

a tak wogole to można jakoś krzyżaki od zmiany biegów dokręćić żeby nie latały :mysli:

Opublikowano

przyczyn może być wiele:

-poduchy silnika

-poduszki skrzyni biegów

-plecionka

-wieszaki układu wydechowego

-dwumas

Sprawdz czy podczas hamowania i przyśpieszania drążek się nie przesuwa w przód albo w tył.

Co do poduszki ti jeśli jej nie wymienisz to się nie przekonasz.U mnie było podobnie i okazało się że dwumas :confused4: zacznij od najtańszuch rzeczi i tak w góre. Powodzenia :kox:

Opublikowano

u mnie latał drążek okazało się że to właśnie poduchy wymieniłem na ori nówki i jak ręką odjął a już myślałem że któryś z wtrysków ale na szczęście nie

Opublikowano

A co może być przyczyną jak drążek zmiany biegów podczas przyśpieszania i hamowania porusza sie góra- dół?

bezwladnosc :cool1:

jezeli masz problemy z wlaczaniem biegow, przyjrzyj sie lacznikom metalowo gumowym przenoszacym sterowanie zmiana biegow

co prawda tam dotyczy to B6 ale zasada jest ta sama http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_zamarzniete_biegi-t22193.30.html

Opublikowano

A jeżeli biegi wchodzą bez problemu i lekko drążek chodzi przód-tył, to co ? :kox:

Opublikowano

A jeżeli biegi wchodzą bez problemu i lekko drążek chodzi przód-tył, to co ? :kox:

tak jak pisalem skutek bezwladnosci i momentu obrotoweg. jak dodajesz gazu, to moment obrotowy z jednej strony przenoszony jest na kola, ale taka sama sila stara sie obrocic zespolem napedowym co postrzegasz jako ruchy drazka zmiany biegow.

Opublikowano

A jeżeli biegi wchodzą bez problemu i lekko drążek chodzi przód-tył, to co ? :kox:

to może być oznaka zużytych poduszek silnika.U mnie tak było i po wymianie spokój.

Opublikowano

wymieniłem sobie dzisiaj wieszaki pod cały układ wydechowy i nie wiele poprawiło :confused4:

w przyszłym tygodniu wymieniam złacze elastyczne zobaczymy co dalej

złacze bede spawał migomatem bo gazowo palinikiem można za bardzo rozgrzać i uszkodzić plecionke

w sumie to nie są drgania tylko mocniejsze mrowienie na lewarku i podłodze zero przenoszenia sie na górne czesci karoseri

Opublikowano

wymieniłem sobie dzisiaj wieszaki pod cały układ wydechowy i nie wiele poprawiło :confused4:

w przyszłym tygodniu wymieniam złacze elastyczne zobaczymy co dalej

złacze bede spawał migomatem bo gazowo palinikiem można za bardzo rozgrzać i uszkodzić plecionke

w sumie to nie są drgania tylko mocniejsze mrowienie na lewarku i podłodze zero przenoszenia sie na górne czesci karoseri

Mam podobne problemy też wymieniłem wszystkie wieszaki a efekt był jeszcze gorszy jak na starych pomimo zastosowania oryginalnych części :(. Założyłem ponownie stare i zauważyłem, że jak ścisnę te dwa gumowe wieszaki w połowie to wszystko się uspokaja i jest w stanie idealnym. Jak na razie pościskałem je opaskami elektrycznymi ale jest to półśrodek, dzisiaj się w moich stronach oziębiło i wydech drga ponownie i pomimo niechęci czeka mnie jako następna plecionka.

Opublikowano

ja po przejechaniu kilkudziesieciu km na nowych wieszakach ( aso) stwierdziłem ze jest gorzej niz na starych już wysłuzonych

plecionka do wymiany

Opublikowano

Ja mam podobne oznaki :wallbash: ;(

Na zimnym silniku wszytko OK! cicho i równo pracuje

Ale jak jak auto się rozgrzeje do 80-90stC to zaczyna nierówno pracować , wpada w wibracje lewarek i kierownica!

Bardzo dziwi mnie fakt, że tak się dzieje na rozgrzanym silniku - na zimnym cisza i spokój.

P.S.

Dwumas wymieniany! :hi:

Opublikowano

dzisaj wymieniłem plecionke na producenta niemieckiego i w miejsce kata w spawali mi rurke srednicy układu wydechowego

wrazenia z jazdy

cisza i spokój zero drgań i efektu poloneza

skasowali jak za zboże ale warto było

wymieniłem również wszystkie wieszaki

przynajmniej nauczyłem gościa jak odkreca sie plastyki w aucie i wyciaga wtyczki bo głąb chciał srubokretem coś wyginać :wallbash:[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2009, 12:42_________________________________________________i rok gwarancji :polew:

Opublikowano

U mnie też lewerek porusza sie przód - tył. Ostatnio zauważyłem przy wymianie oleju że jak popchnę samochód lekko do tyłu (jest na biegu ) to silnik unosi sie do góry i bardzo słychać lewą poduszkę silnika (chlupotanie oleju ) mam pytanie jaki zamiennik zastosować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...