zibi0310 Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 Cześć koledzy. Po 43tyś rozwaliła mi się dwumasa sachs w bfb quattro. Auto ma koło 300nm. W związku z tym chciałbym założyć teraz komplet z AWX z tarczą od BFB bo jak wiemy posiada sprężynki. Teraz moje pytanie czy dwumasa od AWX jest dużo sztywniejsza od tej z BFB? Czy jest cieższa? Czy nie będzie większych dergań silnika na jałowym i podczas jazdy. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby się podzielić wrażeniami po przeprowadzeniu takiej podmianki?
DivaynEays Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 16 minut temu, zibi0310 napisał: Cześć koledzy. Po 43tyś rozwaliła mi się dwumasa sachs w bfb quattro. Auto ma koło 300nm. W związku z tym chciałbym założyć teraz komplet z AWX z tarczą od BFB bo jak wiemy posiada sprężynki. Teraz moje pytanie czy dwumasa od AWX jest dużo sztywniejsza od tej z BFB? Czy jest cieższa? Czy nie będzie większych dergań silnika na jałowym i podczas jazdy. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby się podzielić wrażeniami po przeprowadzeniu takiej podmianki? wrzucaj i sie nie boj. Czesc ludzi natomiast skarzy sie, ze jak sie wrzuci dwumas z AWX i tarcze z AWX to maja wibracje na wyzszych biegach przy 6b skrzyni, natomiast ja osobiscie nie spotaklem sie z takim czyms, podejrzewam po prostu wadliwe dwumasy lub uwidoczniony problem z poduszkami itp
zibi0310 Opublikowano 15 Marca 2021 Autor Opublikowano 15 Marca 2021 Dziękuje kolego za info. Brać LUK czy Sachs?
przem8 Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 W skrzyni pieciobiegowej też występuje ten problem i wibracje są od 3-go biegu, a na piątce to jest masakra. Za tydzień będę po takim zabiegu.
DivaynEays Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 6 godzin temu, zibi0310 napisał: Dziękuje kolego za info. Brać LUK czy Sachs? LUK.
DivaynEays Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 4 godziny temu, przem8 napisał: W skrzyni pieciobiegowej też występuje ten problem i wibracje są od 3-go biegu, a na piątce to jest masakra. Za tydzień będę po takim zabiegu. nie spotkalem sie z tym nigdy, a juz kilka takich kompletow wlozylem
przem8 Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, DivaynEays napisał: nie spotkalem sie z tym nigdy, a juz kilka takich kompletow wlozylem Chodziło mi o to, że na fabrycznym dość świeżym dwumasie od 1.8t i tarczy od awx są drgania i to przy doładowaniu poniżej 1bar do 3tys. obr. :P Problem występuje zarówno w skrzyniach 5 i 6b w quattro więc mod ze sprzęgłem, dwumas awx + tarcza z tłumikami drgań, wydaje się być obowiązkowy przy nawet stg1... Edytowane 16 Marca 2021 przez przem8
DivaynEays Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 U mnie siedzi fabryczny dwumas i tarcza AWX z dociskiem i zadnych dran nie ma, na nowych dwumasach 1.8T oraz 1.9TDI rowniez nie uswiadczylem takich "powikłań". Takze problem lezy albo w wadliwych czesciach albo w montazu.
Emejcz Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 (edytowane) Doświadczyłem tego problemu osobiście i nie ma opcji, abym coś źle zamontował albo coś było nie tak z nową tarczą LUK'a. W pewnych egzemplarzach występują mega wibracje niezależne od doładowania - to właśnie spotkało mój egzemplarz. Podmianka tarczy AWX na tarczę BFB rozwiązała problem. @zibi0310 Dwumas od AWX jest sztywniejszy - zupełnie inna konstrukcja niż w BFB. Nie powoduje to jednak żadnych przesadnie przykrych dolegliwości, a jedynie trzeba się trochę przyzwyczaić do innej pracy. Edytowane 16 Marca 2021 przez Emejcz
Remilo7 Opublikowano 17 Marca 2021 Opublikowano 17 Marca 2021 Również potwierdzam problem wibracji przy zestawie z tarczą od AWX. Nawet gdyby komuś miało się poszczęścić, mniejsze ryzyko chyba od razu zamontować od BFB. Co do samej dwumasy od AWX, ja nie zauważyłem różnicy w pracy pomiędzy oryginalną z AVJ.
R4xx Opublikowano 19 Marca 2021 Opublikowano 19 Marca 2021 (edytowane) Nie no Panowie @przem8, @Emejcz, @Remilo7. Właśnie miałem zamawiać do BEXa kpl. sprzęgło z AWX. Nie chcę wpakować się na minę przez szukanie oszczędności. Co powinienem mu zapakować? Mam do wymiany sprzęgło z dwumasą Samochód jest po programie (222Hp/335Nm). Edytowane 19 Marca 2021 przez R4xx
przem8 Opublikowano 19 Marca 2021 Opublikowano 19 Marca 2021 21 minut temu, R4xx napisał: Nie no Panowie @przem8, @Emejcz, @Remilo7. Właśnie miałem zamawiać do BEXa kpl. sprzęgło z AWX. Nie chcę wpakować się na minę przez szukanie oszczędności. Co powinienem mu zapakować? Mam do wymiany sprzęgło z dwumasą Samochód jest po programie (222Hp/335Nm). Jak nie masz quattro to wsadzasz wsio z awx. 1
R4xx Opublikowano 19 Marca 2021 Opublikowano 19 Marca 2021 2 minuty temu, przem8 napisał: Jak nie masz quattro to wsadzasz wsio z awx. To chciałem przeczytać. Pierwszy raz ciszę się, że mam ośkę Dzięki
R4xx Opublikowano 20 Marca 2021 Opublikowano 20 Marca 2021 13 godzin temu, przem8 napisał: Szczerze to też bym wolał mieć ośke Daje radę. W górach zimą jedynie trzeba pamiętać, aby nie schodzić ze stoku jako ostatni, żeby miał kto z parkingu pchnąć i pomógł wyjechać A już na pewno nie parkować na pochyłych parkingach d*pą do dołu
przem8 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 (edytowane) W dniu 17.03.2021 o 09:23, Remilo7 napisał: Co do samej dwumasy od AWX, ja nie zauważyłem różnicy w pracy pomiędzy oryginalną z AVJ. Jestem po zabiegu i ja akurat wyczuwam różnice w komforcie, pracy tego wynalazku. Dwumas z awx czuć, że jest o wiele sztywniejszy i cały układ napędowy pracuje jakby twardziej, bardziej sztywno ale problem wibracji, drgań zażegnany i wkońcu można od samego dołu cisnąć z butem w podłodze. Na dwumasie z avj jeździło się o wiele bardziej aksamitnie ale nie nadaje się wogóle do aut z quattro po chipie. Edytowane 22 Marca 2021 przez przem8 1
Remilo7 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 Cóż, moja po wymontowaniu okazała się już dosyć mocno zardzewiała, więc mogła nie oddawać realiów
DivaynEays Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 5 godzin temu, przem8 napisał: Jestem po zabiegu i ja akurat wyczuwam różnice w komforcie, pracy tego wynalazku. Dwumas z awx czuć, że jest o wiele sztywniejszy i cały układ napędowy pracuje jakby twardziej, bardziej sztywno ale problem wibracji, drgań zażegnany i wkońcu można od samego dołu cisnąć z butem w podłodze. Na dwumasie z avj jeździło się o wiele bardziej aksamitnie ale nie nadaje się wogóle do aut z quattro po chipie. ponad 3 lata jezdze na dwumasie z AVJ w Q przy wiekszych modach niz "chip" i sie nic nie dzieje totalnie z nim.
JeJu Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 witam, do quattro z 6biegowa skrzynią który zestaw wsadzić żeby nie było drgań/wibracji, ale żeby wytrzymał do max. 400Nm. zestaw 1: dwumasa AWX, tarcza sprzęgła AWX, docisk AWX zestaw 2: dwumasa AWX, tarcza sprzęgła BFB/BEX, docisk AWX zestaw 3: dwumasa BFB/BEX, tarcza sprzęgła BFB/BEX, docisk AWX nr części: - docisk BFB/BEX nr LuK 123 0428 10 około 400zł - tarcza sprzęgła BFB/BEX nr LuK 323 0645 10 około 300zł - dwumasa BFB/BEX nr LuK 415 0350 10 około 1800zł - docisk AWX nr LuK 123 0324 11 okolo 450zł - tarcza sprzęgła AWX nr LuK 323 0727 10 około 300zł - koło dwumasowe AWX nr LuK nr 415 0231 10 około 1000zł - cały zestaw AWX: dwumasa+sprzegło,+docisk,+łozysko, śruby nr LuK 600 0040 00 około 1600zł Ps. podobno śruby z zestawu AWX są dłuższe niz BFB/BEX i trzeba je mieć do montazu/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się