Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podmiana sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy.

Po 43tyś rozwaliła mi się dwumasa sachs  w bfb quattro. Auto ma koło 300nm. W związku z tym chciałbym założyć teraz komplet z AWX z tarczą od BFB bo jak wiemy posiada sprężynki. Teraz moje pytanie czy dwumasa od AWX jest dużo sztywniejsza od tej z BFB? Czy jest cieższa? Czy nie będzie większych dergań silnika na jałowym i podczas jazdy. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby się podzielić wrażeniami po przeprowadzeniu takiej podmianki? 

Opublikowano
16 minut temu, zibi0310 napisał:

Cześć koledzy.

Po 43tyś rozwaliła mi się dwumasa sachs  w bfb quattro. Auto ma koło 300nm. W związku z tym chciałbym założyć teraz komplet z AWX z tarczą od BFB bo jak wiemy posiada sprężynki. Teraz moje pytanie czy dwumasa od AWX jest dużo sztywniejsza od tej z BFB? Czy jest cieższa? Czy nie będzie większych dergań silnika na jałowym i podczas jazdy. Czy któryś z szanownych kolegów mógłby się podzielić wrażeniami po przeprowadzeniu takiej podmianki? 

wrzucaj i sie nie boj. Czesc ludzi natomiast skarzy sie, ze jak sie wrzuci dwumas z AWX i tarcze z AWX to maja wibracje na wyzszych biegach przy 6b skrzyni, natomiast ja osobiscie nie spotaklem sie z takim czyms, podejrzewam po prostu wadliwe dwumasy lub uwidoczniony problem z poduszkami itp

Opublikowano

Dziękuje kolego za info. Brać LUK czy Sachs?

Opublikowano

W skrzyni pieciobiegowej też występuje ten problem i wibracje są od 3-go biegu, a na piątce to jest masakra. Za tydzień będę po takim zabiegu. 

Opublikowano
6 godzin temu, zibi0310 napisał:

Dziękuje kolego za info. Brać LUK czy Sachs?

LUK.

Opublikowano
4 godziny temu, przem8 napisał:

W skrzyni pieciobiegowej też występuje ten problem i wibracje są od 3-go biegu, a na piątce to jest masakra. Za tydzień będę po takim zabiegu. 

nie spotkalem sie z tym nigdy, a juz kilka takich kompletow wlozylem 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, DivaynEays napisał:

nie spotkalem sie z tym nigdy, a juz kilka takich kompletow wlozylem 

Chodziło mi o to, że na fabrycznym dość świeżym dwumasie od 1.8t i tarczy od awx są drgania i to przy doładowaniu poniżej 1bar do 3tys. obr. :P Problem występuje zarówno w skrzyniach 5 i 6b w quattro więc mod ze sprzęgłem, dwumas awx + tarcza z tłumikami drgań, wydaje się być obowiązkowy przy nawet stg1... 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

U mnie siedzi fabryczny dwumas i tarcza AWX z dociskiem i zadnych dran nie ma, na nowych dwumasach 1.8T oraz 1.9TDI rowniez nie uswiadczylem takich "powikłań". Takze problem lezy albo w wadliwych czesciach albo w montazu.

Opublikowano (edytowane)

Doświadczyłem tego problemu osobiście i nie ma opcji, abym coś źle zamontował albo coś było nie tak z nową tarczą LUK'a.

W pewnych egzemplarzach występują mega wibracje niezależne od doładowania - to właśnie spotkało mój egzemplarz. Podmianka tarczy AWX na tarczę BFB rozwiązała problem.

@zibi0310 Dwumas od AWX jest sztywniejszy - zupełnie inna konstrukcja niż w BFB. Nie powoduje to jednak żadnych przesadnie przykrych dolegliwości, a jedynie trzeba się trochę przyzwyczaić do innej pracy.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Również potwierdzam problem wibracji przy zestawie z tarczą od AWX. 

Nawet gdyby komuś miało się poszczęścić, mniejsze ryzyko chyba od razu zamontować od BFB.

Co do samej dwumasy od AWX, ja nie zauważyłem różnicy w pracy pomiędzy oryginalną z AVJ. 

Opublikowano

Dzięki chłopaki

Opublikowano (edytowane)

Nie no Panowie @przem8, @Emejcz, @Remilo7. Właśnie miałem zamawiać do BEXa kpl. sprzęgło z AWX. Nie chcę wpakować się na minę przez szukanie oszczędności. Co powinienem mu zapakować? Mam do wymiany sprzęgło z dwumasą :wallbash: Samochód jest po programie (222Hp/335Nm).

Edytowane przez R4xx
Opublikowano
21 minut temu, R4xx napisał:

Nie no Panowie @przem8, @Emejcz, @Remilo7. Właśnie miałem zamawiać do BEXa kpl. sprzęgło z AWX. Nie chcę wpakować się na minę przez szukanie oszczędności. Co powinienem mu zapakować? Mam do wymiany sprzęgło z dwumasą :wallbash: Samochód jest po programie (222Hp/335Nm).

Jak nie masz quattro to wsadzasz wsio z awx.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał:

Jak nie masz quattro to wsadzasz wsio z awx.

To chciałem przeczytać. Pierwszy raz ciszę się, że mam ośkę :buahaha: 

Dzięki :thumbup1:

Opublikowano

Szczerze to też bym wolał mieć ośke :P

Opublikowano
13 godzin temu, przem8 napisał:

Szczerze to też bym wolał mieć ośke :P

Daje radę. W górach zimą jedynie trzeba pamiętać, aby nie schodzić ze stoku jako ostatni, żeby miał kto z parkingu pchnąć i pomógł wyjechać :grin: A już na pewno nie parkować na pochyłych parkingach d*pą do dołu :decayed:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.03.2021 o 09:23, Remilo7 napisał:

Co do samej dwumasy od AWX, ja nie zauważyłem różnicy w pracy pomiędzy oryginalną z AVJ. 

Jestem po zabiegu i ja akurat wyczuwam różnice w komforcie, pracy tego wynalazku. Dwumas z awx czuć, że jest o wiele sztywniejszy i cały układ napędowy pracuje jakby twardziej, bardziej sztywno ale problem wibracji, drgań zażegnany i wkońcu można od samego dołu cisnąć z butem w podłodze. 

Na dwumasie z avj jeździło się o wiele bardziej aksamitnie ale nie nadaje się wogóle do aut z quattro po chipie. 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cóż, moja po wymontowaniu okazała się już dosyć mocno zardzewiała, więc mogła nie oddawać realiów :P 

Opublikowano
5 godzin temu, przem8 napisał:

Jestem po zabiegu i ja akurat wyczuwam różnice w komforcie, pracy tego wynalazku. Dwumas z awx czuć, że jest o wiele sztywniejszy i cały układ napędowy pracuje jakby twardziej, bardziej sztywno ale problem wibracji, drgań zażegnany i wkońcu można od samego dołu cisnąć z butem w podłodze. 

Na dwumasie z avj jeździło się o wiele bardziej aksamitnie ale nie nadaje się wogóle do aut z quattro po chipie. 

ponad 3 lata jezdze na dwumasie z AVJ w Q przy wiekszych modach niz "chip" i sie nic nie dzieje totalnie z nim.

Opublikowano

witam, do quattro z 6biegowa skrzynią który zestaw wsadzić żeby nie było drgań/wibracji,  ale żeby wytrzymał do max. 400Nm. 
zestaw 1: dwumasa AWX, tarcza sprzęgła AWX, docisk AWX
zestaw 2: dwumasa AWX, tarcza sprzęgła BFB/BEX, docisk AWX 
zestaw 3: dwumasa BFB/BEX, tarcza sprzęgła BFB/BEX, docisk AWX

nr części: 
- docisk BFB/BEX  nr LuK 123 0428 10 około 400zł
- tarcza sprzęgła BFB/BEX   nr LuK 323 0645 10 około 300zł
- dwumasa BFB/BEX nr LuK 415 0350 10  około 1800zł

- docisk AWX nr LuK 123 0324 11 okolo 450zł
- tarcza sprzęgła AWX nr LuK 323 0727 10  około 300zł
- koło dwumasowe AWX nr LuK nr 415 0231 10 około 1000zł
- cały zestaw AWX: dwumasa+sprzegło,+docisk,+łozysko, śruby nr LuK 600 0040 00 około 1600zł

Ps. podobno śruby z zestawu AWX są dłuższe niz BFB/BEX i trzeba je mieć do montazu/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...