Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem swiece zarowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Manometr podpiety przed pompą wtryskowa ciśnienie okolo 4 barow , pompa progowa pracuje prawidlowo , wszystko wskazuje ze regulator podaje za niskie cisnienie na szyne pod obciazeniem ewidentnie brakuje paliwa co widac na zalaczonym zdjeciu..

20210418_192846.jpg

Opublikowano

Możesz go wymienić i sprawdzić jak po wymianie wygląda. 

Opublikowano

Witam ponownie. Regulator cisnienia na listwie wymieniony obroty sie uspokoiły chodzi elegancko lecz pozostał problem z trybem awaryjnym..

W trakcie jazdy przy okolo 3 tys obrotow miga kontrolka swiec i tryb awaryjny .. po odczytaniu błędów dalej za niskie cisnienie na szynie ..

Jak myslicie co to bedzie ?

Czy mógł sie uszkodzic czujnik na listwie przez nie sprawny regulator na szynie ?

Wymieniac czujnik?

Czy może celowac w zawor ten na pompie wysokiego cisnienia ?

Prosze o jakies podpowiedzi bo brak mi juz sily do tego auta 

Opublikowano (edytowane)

Czujnik jest tańszym rozwiązaniem. 

Zawór dozujący na pompie jako osobna część zamienna nie występuje. Dostępne na rynku to pewnie jakieś używki wyjęte z pomp. 

Nagrzej auto i zrób dynamiczne logi obroty silnika, wysokie ciśnienie paliwa wartość wymagana, wartość rzeczywista, zawór regulacji ciśnienia paliwa, zawór dozowania. Wszystkie na raz zaznacz w jednym logu, tak żeby były wszystkie widoczne w jednym pliku .csv Uruchum logowanie i przjedź się 5 min.  zmieniając prędkość i obciążenie. Zobaczymy jak się wartości zachowują. 

Następnie wrzuć ten log (plik .csv) tutaj.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

No obstawiam czujnik w koncu blad idzie od szyny , brak mi pomysłów zrobie te logi..

Jest mozliwosc zeby w czujnik cos wpadlo i on wskazywal zle wartosci ?

Opublikowano

Jak każda część elektroniczna jest on także podatny na usterki. Z doświadczenia są to raczej skrajne, aczkolwiek niewykluczone przypadki. Zazwyczaj pokazują prawidłowo i ciśnienie rzeczywiście jest za niskie. Prędzej ten zawór dozujący lub pompa siadają. 

Opublikowano

Wlasnie dzisiaj wykrecilem ten zawor na pompie i czysto , sitko eleganckie no chyba ze jest przytkane a nie widac jakichs malych opilkow ..teraz na slepo juz wymieniam bo nie mam pomyslow

Opublikowano

Opiłki będziesz miał tylko gdy pompa (tłoczek) się przytarła. Nie musi się koniecznie zatrzeć, za to może po prostu już nie pompować należytego ciśnienia lub ten zawór dozujący jest uszkodzony. 

Opublikowano

Trudno wymienie ten zawor na pompie jak nie pomoze to sie poddaje, a mozesz mi powiedziec czy wedlug tego wyciagu z vcds cisnienie paliwa jest odpowiednie ?20210418_180414.jpg

Opublikowano

Nie znając wartości obrotów silnika jakie były w czasie wykonania tego zdjęcia nie mogę powiedzieć czy ciśnienie jest ok. Podejrzewam, że było to na wolnych obrotach bo wysokie  ciśnienie paliwa wynosi 249,2 Bar, co jest dla wolnych obrotów w normie (między 200-300 Bar). Podobnie jak ciśnienie doładowania 1 Bar co odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu. Na podstawie tych wartości wnioskuje, że auto chodziło na wolnych obrotach?

Opublikowano

Tak chodziło na wolnych obrotach.

Czy po tych danych mozna jakos wykluczyc same pompy tj tą w baku i powiedzmy pomocniczą w progu ?

Wpinalem sie tez manometrem miedzy pompe wysokiego cisnienia a pompe pomocniczą co jest w progu i wyszlo cisnienie 4 bar 

Takze nie wiem pompy wyeliminowac i szukac pod maska ?

Opublikowano

Tu masz zdjecie podczas pojawienia sie bledu w trakcie jazdy 

Tez jest podane cisnienie rzeczywiste i wymagane i jest roznica

20210418_192846.jpg

Opublikowano

Na podstawie tych wartości nie da się wykluczyć tych pomp. Te pompy można tyko w ten sposób, który opisxwałem sprawdzić. Nie tylko ciśnienie musi się zgadzać ale także ilość podawanego paliwa. 

Jeżeli po wymianie czujnika nadal będziesz miał za niskie ciśnienie to będziesz musiał oddać pompę do sprawdzenia (jeżeli wykluczysz obie pompy podające na pompę CR). Nie radziłbym dłużej w takim stanie jeździć, bo jeżeli jest to początek końca pompy CR, to o skutkach i kosztach zatarcia nie muszę pisać. 

Jak będziesz robił logi dożuć jeszcze do listy położenie pedału gazu. 

Opublikowano

To narazie wymienic ten zawor na pompie wysokiego cisnienia czy czujnik na listwie?

Opublikowano

1. Sprawdzenie pomp w baku i progowej na ilość podawanego paliwa.

2. Moja intuicja podpowiada aby wysłać pompę do sprawdzenia ale wyjęcie jej nie jest ot tak w 5 min. więc dużo prościej jest wymienić czujnik na listwie. 

Opublikowano

Ja bym pompe wykluczyl bo nie bylo zadnego objawu ktory by wskazywal na nią,  dziwny przypadek bo przy okazji regulatora na szynie dostalo po d*pie cos jeszcze

Opublikowano

A paliwo manometrem sprawdzalem 4 bary stuka takze chyba sa ok

Opublikowano

Jest, niedostateczne ciśnienie. 

Opublikowano
Teraz, Aciekk napisał:

A paliwo manometrem sprawdzalem 4 bary stuka takze chyba sa ok

Pomimo nabicia ciśnienia 4 Bar może być zbyt mała ilość paliwa w określonym czasie podane. To są dwie niezależne od siebie wartości, które muszą być sprawdzone by wykluczyć usterki. 

Opublikowano

Chętnie pomagam innym ale tutaj kręcimy się w kółko i nie zrobimy żadnych postępów, jeżeli nie wykonasz porządnej diagnozy tak ja Ci radziłem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...