perlacco Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 Panowie:nie bluzgać mnie od razu bo szukaczka byla uruchomiana - niestety wszystkie tematy dotycza odwrotnego problemu niz u mnie. Cholera - a jeszcze wczoraj chwalilem moje OOOO w innym poscie (ze bezproblemowa jak dotad itp itd):) Dzis podczas jazdy w korkach temperatura pierwszy raz sięgnęła 110 stopni i włączył sie brzęczyk (3 razy) oraz zaczeła migać kontrolka od wysokiej temperatury silnika. Stanąłem, poczekałem pare minut i sprawdziłem płyn - stan idealny taki jak był! Moje podejrzenie padło na termostat ale nie bardzo sie na tym znam wiec pytam Was:co jeszcze może być przyczyną? i czy np uszkodzenie termostatu wyjdzie na VAG-u? Z góry dzięki za info [ Komentarz dodany przez: wiki: 31-03-2007, 00:33 ] a to to co ! inny problem niż u ciebie http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8778
Simon Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 Raczej nie wyjdzie...Włączył Ci się dodatkowy went.?Bo jak dla mnie to są dwa ślady: termostat nie otwarł na chłodnicę lub otwarł nie do końca i jeszcze nie załączył się elektryczny went.
perlacco Opublikowano 31 Marca 2007 Autor Opublikowano 31 Marca 2007 wiki: problem podobny ale inny silnik :biggrin: a ja szukałem [1.6 ADP] ale nic to Dzis byłem u mechanika i diagnoza następująca: -termostat dobry ale do wymiany sprzęgło wiskotyczne - zamówiłem juz - koszt ok 300zl. A tak przy okazji: przy ilu stopniach powinien się włączyć ten drugi wentylator? Pytam bo byłem dziś w trzech warsztatach i zdania są podzielon: 1)że wogóle sie nie włączy bez klimy,2)ze włącza się przy 100stopniach, 3)że włącza sie przy 120 stopniach :eek:
mrog Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 Raczej odpowiedż nr 1 jest dobra. Chociaz Golf III 1.9Tdi bez klimy ma 2 wentylatory. Pytanie do użytkoników A4 bez klimy czy macie 2 wentylatory?
bialy4 Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 Ja nie mam klimy i mam tylko jeden wentylator na wisko.
stanlej Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 Pytanie do użytkoników A4 bez klimy czy macie 2 wentylatory? no jeden co sie kreci cały czas i drugi troszke mniejszy ale nie właczył sie jeszcze:)
mrog Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 bialy4 dziękuje za szybka odppowiedz. Czyli drugi wentylator w silnikach bezynowych jest tylko do klimy.
stanlej Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 w silnikach bezynowych jest tylko do klimy.hmmmmmmm to do czego mi ten drugi wentyl?????
mrog Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 stanlej mam rozumiec, że nie masz klimy a mimo to masz 2 wentylatory?
wiki Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 problem podobny ale inny silnik a ja szukałem [1.6 ADP] w tej kwesti to obojętne
stanlej Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 stanlej mam rozumiec, że nie masz klimy a mimo to masz 2 wentylatory? tak jeden kreci sie cały czas po lewej a drugi nieruchomy po prawej:) a klimy nie posiadam:)
mrog Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 To juz nic nie rozumiem kolega biały4 ma silnik 1.8 bez klimy i 1 wentylator, a kolega stanlej 1.6 bez klimy i 2 wentylatory. O co chodzi z tymi wentylatorami Do tej pory myślałem że drugi wentylator jest do klimy lub ewentualnie przy dużej pojemności silnika. :confused:
stanlej Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 moge cyknac fote i ja ci pokazac:) tutaj na forum, mam silnik 1.6 i dwa wentyle bo to ze mam klime to jest raczej niemozliwe???
Wojtek75 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 ja mam 1.8 i jeden wentylator,na ten drugi miejsce jest ale zabudowane. ja przy wymianie rozrządu wymieniłem pompę,termostat,płyn.co sie okazało;w czasie jazdy slicznie trzyma temp ok.89st ; jak stoje dłuzej w korku i nagrzeje sie pełny obieg wzrasta temp do ok.100st-105st. i stoi.Nic nie pika,nie zapalaja sie kontrolki itd. wisko sprawdzałem w/g instr. z forum i niby ok,ale może nie wyrabia sie juz tak,jak powinno? co wy na to? czy moze ktos tez tak ma? pozdro
perlacco Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Panowie - dziś odebrałem auto z warsztatu - niestety zajeło to 2 dni i nie obyło się bez problemów. -tak jak napisałem wyżej diagnoza mechanika brzmiała "wisko do wymiany" wiec zamówiłem, auto dałem do warsztatu, panowie wisko wymienili (rozbierając przy tym pół OOOO:(:() - odebrałem auto we wtorek po południu i po przejechaniu 2 km temp wskazywała 115 stopni :eek: :eek: wiec wróciłem do warszatu i zostawiłem auto na kolejny dzień (było już późno) i poprosiłem, żeby teraz zgodnie z moją pierwszą sugestią sprawdzono termostat. Dzis w południe dzwoni i mechanik i mówi, że po wymianie termostatu auto dalej się grzeje wiec po przeczytaniu lektury forum na temat fabrycznie wadliwych termostatów poleciłem ponowną wymianę na inny egzemplarz. po tej operacji auto śmiga pięknie - temperatura stabilna (na zegarze wskazówka minimalnie wychylona poza 90st - przed wymianą była idealnie na 90 ale myśle, że to kwestia parametrów termostatu) Podsumuwując - mam wrażenie, że nie potrzebnie wymieniono mi wisko bo prawdopodobnie winą był wadliwy termostat - czy można jakoś sprawdzić wisko wyjęte z auta? pytam bo nie uśmiecha mi się płacić za niepotrzebną wymianę? (mam uregulować należność dopiero po dokładnym sprawdzeniu czy wszystko jest OK) Aha - temp na 49 kanale klimatronika oscyluje w okolicach 94-101 stopni - żałuje bo nigdy nie sprawdzałem wczesniej jak to było na starym termostacie
wiki Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 jeśli na wisko nie ma wycieków i nie hałasuje podczas pracy oraz brak luzów osiowych i poprzecznych to jest OK nic innego nie sprawdzisz, temp. teraz masz taka samą jak u mnie, ja też jestem po wymianie termostatu na ori i mam pomiędzy 98-101 na 49 kanale, a na Vagu 93-94,5 C - i to wszystko z uszkodzonym wisko, to wisko za piwko moge wziąć jak nie ma objawów które wymieniłem na początku swoją drogą to ci fachowcy z warsztatu naciągnli cię trochę na zbędną robotę i kasę
perlacco Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2007 witam - pozno odpowiadam bo dopiero dzis mam dostep do netu:( WIKI - wisko nie hałasowało, nie było wycieków a jednak trzech różnych mechaników stwierdziło, że to wadliwe wisko (ja ich nic nie naprowadzałem - po prostu przyjeżdzałem i mówiłem, że się grzeje) - wiec jak to wytłumaczyć??? na szczęście autko od tamtej pory pięknie śmiga - a i cena za wszystko w końcu nie okazała się tak wysoka:):) przy okazji OOOO dostała wymianę płynu i płukanie układu.
wiki Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 u mnie przed i po wymianie wiska temp. cieczy mam taką samą, u mnie objawami wiska były ogromne poprzeczne luzy i głośna praca przy nabieraniu obrotów i zwalnianiu do zera smigła temp. masz identyczną jak u mnie tylko u mnie na budziku stoi idealnie w pionie
perlacco Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2007 u mnie wychyliła się tylko raz "poza pion" podczas pierwszego uruchomienia po wymianie termostatu. i od tamtej pory zawsze po nagrzaniu "stoi nieruchomo na 90 stopniach" i ani drgnie :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Rekomendowane odpowiedzi