A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 (edytowane) Godzinę temu, turzol napisał(a): Kodowanie zostanie przyjęte ale przez brak parametryzacji będzie blokada zasilania co skytkować będzie tym, że przycisk otwierania haka będzie nieaktywny. A jeśli będzie parametryzacja pod inne auto (widoczna w vcds) , kodowanie przejdzie to w takim przypadku hak również nie zadziała? Edytowane 26 Listopada 2023 przez fafiks
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Myślę, że będziesz miał już parametryzację. Jeżeli nie, to znajdziesz go w menadżerze plików programu VCP. Tym najprościej będzie przeprowadzić parametryzację. Jaki jest najprostszy sposób sprawdzenia modułu ? Już nie samego faktu czy jest sparametryzowany tylko czy nie jest uszkodzony . instalować wiązkę + moduł i przeskanować vcds? Haka jeszcze nie kupowałem więc nie byłby podpięty.
Muskel1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 (edytowane) Tak, po montażu w aucie VCDSem sprawdzisz. Przed wykonaniem auto-scanu musisz w sterowniku Gateway 19, na liście urządzeń dodać sterownik haka, w przeciwnym razie nie będzie go diagnozował. Edytowane 27 Listopada 2023 przez Muskel1
A4B9 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 Ok. Dobrze rozumiem że w celu sprawdzenia modułu nie trzeba robić reszty kodowań ? (Tylko dodać do 19)
A4B9 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 Jaka w Twojej ocenie jest żywotność/awaryjność takich sterowników ? Czy je się wogóle da naprawiać/flashować ?
Muskel1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 Jeżeli nie zostaną zalane to one się raczej nie psują. Są firmy specjalizujące się naprawą sterowników, ale koszta naprawy sięgają często ceny używanego sterownika na portalach aukcyjnych.
A4B9 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Jeżeli nie zostaną zalane to one się raczej nie psują. Są firmy specjalizujące się naprawą sterowników, ale koszta naprawy sięgają często ceny używanego sterownika na portalach aukcyjnych. Czy sama możliwość połączenia ze sterownikiem świadczy o tym że jest sprawny ?
Muskel1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Opublikowano 27 Listopada 2023 Nie. Sterownik może łączyć się z programem diagnostycznym ale pomimo tego może mieć też jakąś usterkę. Usterka sterownika skutkuje w większości przypadków zapisaniem błędu w sterowniku.
A4B9 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 @muskel mam dwa pytania -czy w przypadku awarii haka można go rozłożyć mechanicznie ? -widziałem że pisałeś o akcji 66M7 , czyli wadliwych hakach i że można je było poznać po punkcie na osi obrotu (pod gumową pokrywką) . Czy te info jest pewne? Nie mam na myśli samej akcji bo ona była tylko o rozpoznaniu wadliwej wersji.
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 54 minut temu, fafiks napisał(a): czy w przypadku awarii haka można go rozłożyć mechanicznie ? Nie wiem czy przycisk zwolni blokadę do rozłożenia. 55 minut temu, fafiks napisał(a): Czy te info jest pewne? Tak. To była oficjalna akcja przywoławcza koncernu VW. Obejmowała ona w sumie 58.000 pojazdów, z czego 25.600 były to pojazdy Audi A4, A5, A6 oraz A7, i akcja 66M6 obejmowała 32.000 pojazdy VW Tiguan.
A4B9 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 16 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie wiem czy przycisk zwolni blokadę do rozłożenia. Tak. To była oficjalna akcja przywoławcza koncernu VW. Obejmowała ona w sumie 58.000 pojazdów, z czego 25.600 były to pojazdy Audi A4, A5, A6 oraz A7, i akcja 66M6 obejmowała 32.000 pojazdy VW Tiguan. Ciekawy jestem czy faktycznie kropka od punktaka była jedynym wyznacznikiem wadliwego zaczepu. Coraz bardziej skłaniam się do haka Westfalia (wpinany) ale nowy . Te oferowane w ogłoszeniach nie wiadomo czy nie podlegają akcji (co jest nie do sprawdzenia bez vin) dodatkowo mogą być z powypadkowego auta. Jak wozi się bagażnik rowerowy to OK , ale jak ktoś ciągnie przyczepę o wadze 1500kg to już niepewność jest.
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Tylko ten punkt był wyznacznikiem. W używanych niestety gwarancji nie masz co się z hakiem działo.
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Przy odpinanym haku kodowanie w sterowniku BCM1 jest inne.
A4B9 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tylko ten punkt był wyznacznikiem. W używanych niestety gwarancji nie masz co się z hakiem działo. Oczywiście zdaje sobie sprawę. Tobie sprawdzili po VIN czy musiałeś jechać ? taki mi się trafia
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Ja sprawdzałem najpierw sam czy mam punkt i nie miałem, a przy okazji jak byłem w ASO na inpekcji zapytałem i po VINie sprawdzili, że nie byłem objęty akcją. Na powyższym zdjęciu też nie ma punktu.
A4B9 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 4 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ja sprawdzałem najpierw sam czy mam punkt i nie miałem, a przy okazji jak byłem w ASO na inpekcji zapytałem i po VINie sprawdzili, że nie byłem objęty akcją. Na powyższym zdjęciu też nie ma punktu. Ok. Zapytam jeszcze, czy o tym punkcie dowiedziałeś się w ASO?
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Nie. Z oficjalnego info niemieckiego federalnego urzędu ds.ruchu drogowego (KBA), gdyż oni nadzorowali tę akcję. https://www.kba-online.de/gpsg/auskunftServlet
A4B9 Opublikowano 29 Listopada 2023 Opublikowano 29 Listopada 2023 Faktycznie poważna usterka. Odłączenie od pojazdu … bardziej miałem na myśli skąd miałeś info o tym punkcie wybitym na wadliwych hakach. Bo w tym dokumencie się tego nie doszukałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się