Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] BUCZENIE,WYCIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam a4 b6 2002 1.9 tdi AVF manual 6b przebieg 309tys. Od dłuższego czasu obserwuję nie przyjemne dźwięki  - podczas jazdy. Nie ważne na jakim biegu . Następuje jak w temacie - buczenie, huczenie, wycie. Dźwięk nasila się z prędkością . Gdy lekko puszczę pedał gazu dźwięk jakby jest mniej słyszalny. Gdy wcisnę sprzęgło dźwięk ustaje. Dodam że rozrząd był wymieniany przy 290tys. , nie narzekam na spadek mocy, nie ma znaczenia czy jeżdżę na oponach letnich czy zimowych. Łożyska w kołach sprawdzone - 1 wymienione miesiąc temu, reszta - brak luzów. Ostatnio ściągnąłem rurę od turbo - nie wyczułem luzów. Nie wyczuwam problemów z dwumasą, sprzęgło łapie od dołu. Biegi wchodzą normalnie- nie powiem , że wbijam 1 palcem, ale auto ma 19lat więc nie oczekuję nie wiadomo czego.  Wczoraj byłem u kuzyna który trochę dłubie, przejechał się autem , dzwonił do kolegi - twierdzą, że może to być jednak sprzęgło . Auto posiadam od 3 lat. Nie wiem czy było tam już coś robione np. jeśli chodzi o sprzęgło, skrzynię itp. Czy miał ktoś podobny przypadek? 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Mam to samo. Problem w tym ze nie wiem kiedy to sie zaczelo- pi wymianie kpl. sprzegla czy kawalka wydechu wraz z lacznikiem elastycznym. Myslalem ze to po wycieciu DPFa ale pozniej skumalem ze po kastracji jevhalem do Chorwacji i gdyby ten dzwiek juz byl to by mi leb pekl.

Buczenie w zakresie obrotow 1800-2200 przy jezdzie na tempomacie, przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.

Jest jeden film na YT gdzie gosc twierdzi ze po wymianie poduszki silnika wszystko ucichlo. Moze byc w tym prawda bo troche lewarowalem silnik i mogla sie poducha naderwac.

Jak u Ciebie nasila sie nie od obrotow silnika a od predkosci jazdy to raczej bedzie lozysko kola, przegub, półoś.

 

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

jakby to było łożysko koła , to sprzęgło nie miałoby nic do tego - a po wciśnięci sprzęgła hałas ustaje

Opublikowano

To sprawdz jak sie zmienia dzwiek do obrotow silnika. Przy stalej predkosci zredukuj bieg. Jak nie zalezy od predkosci obrototowej silnika to problem ukladu napedowego. Jak sie zmienia dzwiek to problem przy silniku/sprzegle. 

Ten dzwiek wystepuje w kazdym zakresie obrotow? Podczas hamowania silnikiem tez?

Opublikowano (edytowane)

Duże prawdopodobieństwo problemu ze skrzynią biegów, mam to samo w Passacie B5 FL silnik AVF,skrzynia 6b. Jakieś 2 lata temu po wymianie sprzęgła i dwumasy na 1 dzień problem zniknął i myślałem,że to było to, niestety tak jest od dwóch lat i mam wrażenie,że nasila się. Prawdopodobnie będzie duży luz na wałku sprzęgłowym-łożyska na ataku i stąd ten fekt.Mam buczenie wycie tak jakby z prawej strony po wyrzuceniu na luz cichnie bardzo dużo,troszkę słychać,ale pewnie to łożysko w prawej piaście. Zakupiłem już skrzynię DQS na swap, mam dłubnięty motor i czeka na wlaściwy moment do wrzucenia na auto. Jaki kod skrzyni masz?

Edytowane przez indyczes
Opublikowano

na ten moment nie wiem jaki kod skrzyni - wlepka w bagażniku w połowie zdarta,  pod spód jeszcze nie zaglądałem 

Opublikowano

Poszukaj na forum tematów pt wycie skrzyni GBA, częsta przypadłość tego modelu... 

Opublikowano

z tego co znalazłem tutaj to:

HCF- od 2003.11 

FYA- od 2003.04 do 2003.11

GBA od 2002.07 do -brak info 

FRL- od 2001.08 do 2002.06

data produkcji mojego auta to 27.06.2002 także całkiem możliwe , że mam właśnie GBA 

Dzięki za podpowiedzi :-) 

Opublikowano

Tak czy siak raczej skrzynia do roboty, wcześniej dokładnie zdiagnozować aby nie narobić się na darmo. Ewentualnie szukaj skrzyni HCF z gwarancją rozruchową.

Opublikowano

dzięki za rady, sprawa do zbadania i zastanowienia co i jak , myślę , że jakby faktycznie skrzynia do wymiany to będę szukał właśnie HCF, albo jak kolega kamil-vag podesłał link -  skrzynia JEM 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, nadybek napisał:

To sprawdz jak sie zmienia dzwiek do obrotow silnika. Przy stalej predkosci zredukuj bieg. Jak nie zalezy od predkosci obrototowej silnika to problem ukladu napedowego. Jak sie zmienia dzwiek to problem przy silniku/sprzegle. 

Ten dzwiek wystepuje w kazdym zakresie obrotow? Podczas hamowania silnikiem tez?

na moje ucho przy każdym zakresie obrotów, tzn. jadąc np. 50km/h nie ma tragedii później im większa prędkość tym dźwięk się nasila, a przy prędkościach autostradowych szkoda gadać , podczas hamowania silnikiem również - wtedy właśnie następuje takie jakby wycie - dodam, że tak jak opisywał kamil-vag również lewarek pracuje jak mu pasuje, tzn. drga i lata przy przyśpieszaniu także jest co robić . Gdybym użytkował auto tylko jak to się mówi w koło domu to chyba dalej bym tak jeździł, ale jeżdżę autem do Niemiec  , często bywam na autostradzie i jest to bardzo uciążliwe - słuchając tego np. przez 11h

Edytowane przez kamil109a
Opublikowano

Sprawdź jeszcze łożysko wiska,jak rozsypane to wyje b.głośno

Opublikowano
13 minut temu, greg2505 napisał:

Sprawdź jeszcze łożysko wiska,jak rozsypane to wyje b.głośno

greg czytałem twoje wpisy pod podobnym tematem, też to sprawdzę , dzięki :-) 

Opublikowano
Godzinę temu, kamil109a napisał:

greg czytałem twoje wpisy pod podobnym tematem, też to sprawdzę , dzięki :-) 

Ja wymieniłem najpierw skrzynię,a później to łożysko,dźwięki podobne,co do skrzyń jeszcze hck godna uwagi

Opublikowano

HCK miałem w 2.0TDI BPW i grubo ponad 300tyś km przelatała wzorowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...