Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BFB czasem puści małą chmurkę błękitną, czy to turbo?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problem ze swoim 1.8t. Na zimnym silniku przy porannym odpalaniu totalnie nic nie kopci, chyba, ze jak jest wilgotno to trochę na biało na zimnym, ale to normalne.

Po dłuższym postoju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach dodaje gazu do 2-2.5k i puszcza tylko raz malutką błękitną chmurkę, gdy później dodaje gazu nawet do wysokich obrotów nic nie kopci.

Turbo ciągnie bardzo dobrze, ale czy to oznacza aby było na pewno sprawne? Dodam, że bierze mi olej bo wziął mi 1-1.5 litra na 5000 km.

Dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Przejedź sie z gory tak aby hamować silnikiem tylko jakiejś większej i stromej. To znaczy nie na luzie tylko na biegu np 3. Przy końcu dodaj mocno gazu i zobacz co sie stanie. Jesli zobaczysz za soba churkę to obstawiam tu niestety nieszczelność pierścieni na tlokach. Nie zauważyłeś spadku mocy w aucie?

Opublikowano
8 minut temu, bombelm7 napisał:

Przejedź sie z gory tak aby hamować silnikiem tylko jakiejś większej i stromej. To znaczy nie na luzie tylko na biegu np 3. Przy końcu dodaj mocno gazu i zobacz co sie stanie. Jesli zobaczysz za soba churkę to obstawiam tu niestety nieszczelność pierścieni na tlokach. Nie zauważyłeś spadku mocy w aucie?

Jak daje mu ostro po garach po mieście i tak ogólnie to w trakcie jazdy nigdy mi nie zakopcił, przynajmniej nie zauważyłem tego.

Co do mocy w aucie kompletnie nie odczułem spadku mocy, bardzo ładnie ciągnie.

Opublikowano

Nie pod górę tylko z góry tak aby hamował silnikiem. Daj mu bieg taki byś czuł że auto hamuje samo z góry bez uzycia pedału... że je trzyma. Przejedz tak chwile i dodaj ostro gazu. 

Opublikowano
12 minut temu, bombelm7 napisał:

Nie pod górę tylko z góry tak aby hamował silnikiem. Daj mu bieg taki byś czuł że auto hamuje samo z góry bez uzycia pedału... że je trzyma. Przejedz tak chwile i dodaj ostro gazu. 

Nie pod górę tylko po garach, w sensie dostaje ostro po d*pie, oczywiście na rozgrzanym. Zrobione tak jak mówisz i nic nie widać.

Opublikowano

Mozliwe ze gdzieś po dłuższym postoju na wolnych obrotach nie dopala paliwa. Świece masz wymienione? kiedy? duzo oleju ubywa na 5tyś. kontrolowaleś stan płynu chłodzącego? gdzieś ten olej musi uciekać. Jeśli nie przez pierścienie może tam?

Opublikowano
Teraz, bombelm7 napisał:

duzo oleju ubywa na 5tyś. kontrolowaleś stan płynu chłodzącego? gdzieś ten olej musi uciekać.

Pisał, że 1.5l.

Zamiast rozpisywać sie po forum to zajrzyj do dolotu i się dowiesz czy to turbo. 

Opublikowano

wiem ze pisal dlatego napisalem mu ze 1-1.5 to duzy ubytek oleju na 5tys. nie pytalem go ? 

Opublikowano
35 minut temu, bombelm7 napisał:

Mozliwe ze gdzieś po dłuższym postoju na wolnych obrotach nie dopala paliwa. Świece masz wymienione? kiedy? duzo oleju ubywa na 5tyś. kontrolowaleś stan płynu chłodzącego? gdzieś ten olej musi uciekać. Jeśli nie przez pierścienie może tam?

Płynu czasem dolewam, ale są to malutkie ilości rzędu 100-200ml na miesiąc.

 

Opublikowano

odma? odpowietrzenie silnika? sprawne? działa? sprawdzałeś? zobacz może tam jest przyczyna znikającego oleju 

Opublikowano
6 godzin temu, bombelm7 napisał:

Przejedź sie z gory tak aby hamować silnikiem tylko jakiejś większej i stromej. To znaczy nie na luzie tylko na biegu np 3. Przy końcu dodaj mocno gazu i zobacz co sie stanie. Jesli zobaczysz za soba churkę to obstawiam tu niestety nieszczelność pierścieni na tlokach. Nie zauważyłeś spadku mocy w aucie?

;O

Cudownie opisany sposób..

 

.. sprawdzenia zużytych USZCZENIACZY ZAWOROWYCH!

 

Co do tematu - wg objawów wskazuje na pierścienie, ale skoro masz dobrą kompresję (bo zakładam że to sprawdziłeś), możesz na noc wykręcić świece, wlać po setce nafty, czy jakiejś płukanki do każdego gara, następnego dnia koniecznie zmienić olej z filtrem. Często ten sposób załatwia temat oczyszczenia pierścieni olejowych.

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy, to to jest zamknięty układ, nie powinno ubywać 200ml na miesiąc, jak jesteś pewien że nigdzie nie ma wycieku, sprawdź testerem obecności spalin w płynie, to w sumie też miałoby wpływ na Twoje dolegliwości

Opublikowano

Co do płynu to muszę sprawdzić ten króciec z tyłu no bo nie ma żadnego objawu na obecność spalin w płynie.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
19 minut temu, zionx napisał:

;O

Cudownie opisany sposób..

 

.. sprawdzenia zużytych USZCZENIACZY ZAWOROWYCH!

 

Co do tematu - wg objawów wskazuje na pierścienie, ale skoro masz dobrą kompresję (bo zakładam że to sprawdziłeś), możesz na noc wykręcić świece, wlać po setce nafty, czy jakiejś płukanki do każdego gara, następnego dnia koniecznie zmienić olej z filtrem. Często ten sposób załatwia temat oczyszczenia pierścieni olejowych.

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy, to to jest zamknięty układ, nie powinno ubywać 200ml na miesiąc, jak jesteś pewien że nigdzie nie ma wycieku, sprawdź testerem obecności spalin w płynie, to w sumie też miałoby wpływ na Twoje dolegliwości

Nie sposób tylko próba dowiedzenia sie czegoś.

Opublikowano (edytowane)

@Hubcio099 to tak nie działa że "nie ma objawów" , musisz to sprawdzić. Kup na alledrogo najtańszy tester i sam to zrobisz, np taki

https://allegro.pl/oferta/tester-uszczelki-pod-glowica-co2-5-testow-8204013859

@bombelm7 nie irytuj się, fajnie napisałeś, tylko tym sposobem co opisałeś diagnozujesz uszczelniacze zaworowe, a nie pierścienie

 

A co do sprawdzenia czy Ci turbo puszcza, to już ci przem8 napisał - ściągnij rurę z IC - jak ci poleci więcej niż setka oleju - turbo do roboty

Edytowane przez zionx
Opublikowano

Sądziłem że uszczelniacze powinny objawiać sie np chwilowym klekotem motoru podczas porannego rozruchu lub problemem z cisnieniem oleju (kontrolką) najwyraźniej sie mylę... nie irytuje sie ? jesteśmy tu by czegoś sie dowiedzieć i wymieniać doświadczenia. Problem bfb z głowicami jest dość popularny a przyczyn może być wiele.  

Opublikowano
44 minuty temu, bombelm7 napisał:

Sądziłem że uszczelniacze powinny objawiać sie np chwilowym klekotem motoru podczas porannego rozruchu lub problemem z cisnieniem oleju (kontrolką) najwyraźniej sie mylę... nie irytuje sie ? jesteśmy tu by czegoś sie dowiedzieć i wymieniać doświadczenia. Problem bfb z głowicami jest dość popularny a przyczyn może być wiele.  

No to teraz opisałeś symptomy uszkodzonego napinacza łańcucha rozrządu :)

ale tak - po to jest forum żeby pytać

Opublikowano

niekoniecznie ? napinacz tez grzechta na mocno rozgrzanym silniku. Sam bylem tego przykladem. Tak czy siak sklaniam sie ku Twojej diagnozie. ?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, bombelm7 napisał:

niekoniecznie ? napinacz tez grzechta na mocno rozgrzanym silniku. Sam bylem tego przykladem. Tak czy siak sklaniam sie ku Twojej diagnozie. ?

Napinacz może zagrzechotać kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika, jeśli trwa to dłużej a tym bardziej jeśli silnik jest nagrzany to świadczy to o jego uszkodzeniu i należy go wymienić, niestety, jak w innych tematach można doczytać, aktualnie nawet nowe oryginały sypią się nawet po kilku kkm

I już nie zaśmiecajmy wątku, czekamy na wieści co autor ustalił :)

Edytowane przez zionx
Opublikowano
W dniu 24.05.2021 o 12:29, bombelm7 napisał:

Przejedź sie z gory tak aby hamować silnikiem tylko jakiejś większej i stromej. To znaczy nie na luzie tylko na biegu np 3. Przy końcu dodaj mocno gazu i zobacz co sie stanie. Jesli zobaczysz za soba churkę to obstawiam tu niestety nieszczelność pierścieni na tlokach. Nie zauważyłeś spadku mocy w aucie?

redukuję do dwójki jak dojeżdżam do krzyżówki i wtedy ponoć czasem puszcza lekką chmurkę jak hamuje biegami

To typowy objaw pierścieni czy turbo tez moze byc tutaj winne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...