gorsefoto Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Witajcie, Auto pewnego razu zgasło i przestało odpalać. Wymieniłem pompę wtryskową (ponieważ i tak już miała jakieś drobne wycieki) i problem nadal pozostaje, to znaczy w ogóle nie podaje paliwa na wtryski. Wyczyściłem też wtyczkę pod kierownicą od immobilisera, ale nie sądzę by to on był przyczyną. Podłączyłem auto do komputera, i taki oto stos błędów został ściągnięty: VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 028 906 021 BD Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0806 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 10 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 01266 - Glow Plug Relay (J52) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 00668 - Supply Voltage Terminal 30 27-00 - Implausible Signal 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-10 - Upper Limit - Intermittent 01268 - Quantity Adjuster (N146) 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149) 35-10 - - - Intermittent 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 Component: ABS 5.3 FRONT D11 Coding: 0273004132 Shop #: BB 24303 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 8L0 820 043 B Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D72 Coding: 04143 Shop #: WSC 06325 3 Faults Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to B+ 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 29-00 - Short to Ground 01273 - Fresh Air Blower (V2) 17-10 - Control Difference - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 8D0 919 034 Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D09 Coding: 00140 Shop #: WSC 00003 2 Faults Found: 00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 00771 - Fuel Level Sensor (G) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Controller: 4A0 953 234 F Component: IMMO AUZ9Z0T6871152 D77 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 35: Centr. Locks Controller: 8LO 862 257 E Component: ZV-Pumpe Coding: 00000 Shop #: WSC 65535 16 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side 35-00 - - 01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear 35-00 - - 01374 - Alarm triggered by Terminal 15 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 01369 - Alarm triggered by Hood Switch 35-00 - - 01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch 35-00 - - 01373 - Alarm triggered by Radio Ground Contact 35-00 - - 01366 - Opened Due to Crash Signal 35-00 - - 01361 - Switch for Anti-Theft Alarm: Close 29-00 - Short to Ground 01360 - Switch for Anti-Theft Alarm: Open 29-00 - Short to Ground 01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground 01363 - Switch for Central Locking: Driver's Door (F59) 27-00 - Implausible Signal 01364 - Switch for Central Locking: Passenger Door (F114) 27-00 - Implausible Signal 01365 - Lock/Unlock Switch: Interior 29-00 - Short to Ground 01365 - Lock/Unlock Switch: Interior 28-00 - Short to B+ End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie wiem nawet od czego zacząć, co może być główną przyczyną tego, że nie odpala? Z góry dziękuję za odpowiedzi
Hezen Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Glowna przyczyną ze nie odpala to pompa albo ecu? Pompa sypie błędami m.in. zawór n109, nastawnik dawki paliwa n146, czujnik temperatury paliwa G81. Jeszcze masz błąd wtysku sterujacego G80 (o ile sie nie mylę), błedy immo (odcina zasilanie na zawor pompy N109) Do tego jeszcze błędy alarmu, on też moze blokować rozruch silnika. Podaj rocznik auta. Masz coś grubo namieszane z instalacją, moze ecu silnika już sie pozegnał z tym światem albo pod maskę weszła Ci kuna i zrobiła bajzel z instalacją?
gorsefoto Opublikowano 3 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2021 (edytowane) Rok produkcji 1996, silnik 66 kW. Ten stosik błędów od alarmu był pamiętam jeszcze przed awarią, także raczej nie jest związany z obecną sprawą. Lampka immobilisera gaśnie po przekręceniu stacyjki. Dodam jeszcze, że jak pewien mechanik mi poradził - sprawdziłem zawór odcinający paliwo w pompie (elektromagnes), przykładając 12V z akumulatora - zawór puka, zatem działa. Po uruchomieniu rozrusznika również samochód podaje 12V. Pominąłem również bak samochodu, podając paliwo bezpośrednio do pompy. Edit: Bardzo możliwe, że mam spalone 2 z 4 świec żarowych - czy one mogą blokować start silnika? Edytowane 3 Czerwca 2021 przez gorsefoto
Fazii Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 (edytowane) Na czterech spalonych świecach nawet powinien rechnąć. Kontrolka grzania świec się pojawią po zapłonie? Jak nie to problem z ECU Czujnik temp. paliwa pokazuje, że uszkodzony. Skasuj wszystkie błędy i zobacz, które powrócą. Pompę odpowietrzyles prawidłowo? Edytowane 3 Czerwca 2021 przez Fazii
gorsefoto Opublikowano 4 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2021 Z kontrolką grzania świec to było tak: Jeszcze niedawno po prostu migała cały czas, a teraz zachowuje się normalnie. To znaczy pojawią się na chwilę, i gaśnie. Błędów niestety nie mogę skasować, program pokazuje że mam "nieprofesjonalny" interfejs. Używam taniego vag kkl vag-com 449.1. A inny interfejs bluetooth obd2 nawet nie wykrywa żadnych błędów w aucie. Co do odpowietrzanie to odpowietrzyłem, tyle że paliwo po prostu jakby bardziej się "przelewa" z tych wtrysków niż leci z jakimkolwiek ciśnieniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się