Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Regeneracja listwy drzwiowej dolnej


aramis

Rekomendowane odpowiedzi

Ostrzegam że jest to robota dla wytrwałych rezaczy.

Problem rdzewiejących listew jest raczej znany, oto mój sposób na poprawę.

Potrzebne narzędzia to: szlifierka kątowa albo lepiej jakiś Dremel, wiertarka i pilnik, a materiały to kształtownik aluminiowy 8x12mm ok 4mb klej do szyb samochodowych i spinki dachowe od skody :naughty:

Listwa przed robotą wygląda tak -

91168018.th.jpg

14341437.th.jpg

Potrzebny kształtownik.

71827900.th.jpg

Znaczymy na nim od listwy miejsca gdzie maja być zaczepy i rezamy kanałki pod spinki, kanałki na 6,5mm i 9mm szerokości.

59491136.th.jpg

87146709.th.jpg

Przygotowujemy szablon do wklejania kształtownika, żeby listwa dobrze przylegała do drzwi.

32697605.th.jpg

No i teraz najgorsze, trzeba usunąć to zardzewiałe wzmocnienie z listwy. Ja to zrobiłem kątówką ale tu jest pełna dowolność, tylko trzeba uważać żeby się nie przebić do wierzchniej warstwy i nie zniszczyć listwy.

84465473.th.jpg

Tak wygląda listwa z wklejonym kształtownikiem, można by się postarać o większą kosmetykę choć tego później nie widać.

25762368.th.jpg

76681388.th.jpg

Przed założeniem trzeba wymienić oryginalne spinki --

010kxz.th.jpg

na takie --

011qee.th.jpg

Albo wywalić stare listwy i kupić nowy komplet za około 300zł, i po pewnym czasie problem powróci.

Dziękuję za uwagę :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aluminium też koroduje nie wiadomo jak długo to wytrzyma a nowe listwy w ASO nie mają już metalu tylko plastik więc 100 lat gwarancji na rdze... ja zapłaciłem 238 zł za prawą przednią i tylną

to dużo zapłaciłeś :gwizdanie: bardzo duzo (chyba ze za 4 szt)

ja za przednia sztuke z plastikiem dawałem 70zł a za tylną 55zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robota bardzo dobrze wykonana i moje gratki

ale zauważ ze nie które listwy od strony plastykowej są już pofalowane i po załzoeniu listwy aluminiowej już tego nie wyprowadzisz

ja też kupiłem nowe w aso i dałem jakies 240zł ale ceny już po nowym roku ze spinkami wszystkimi

zauważyłem ze chyba jest tam plastykowa listwa lub aluminium powlekane jakims tworzywem

to co przedstawiłeś jest jak najbardziej godne uwagi jeśli listwy nie są pofalowane lub powyginane

ale i tak efekt napewno lepszy niż wczesniej :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nikogo na siłę nie namawiam do regeneracji, wiem że można kupić nowe. Z tym pofalowaniem nie jest tak źle, listwę prototypową miałem taką że to wzmocnienie było całkowicie zeżarte przez rdzę a śladów żadnych nie widać :gwizdanie: . Rdza puchnie i wypycha, po usunięciu materiał ładnie wraca do swojego pierwotnego kształtu. Powodzenia dla tych którzy skorzystają z mojego pomysłu. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super robota :good::notworthy: Może sie kiedyś przydać

Z tym pofalowaniem nie jest tak źle, listwę prototypową miałem taką że to wzmocnienie było całkowicie zeżarte przez rdzę a śladów żadnych nie widać :gwizdanie:

Eeee taka zła jeszcze nie była :polew: :polew:

aluminium też koroduje nie wiadomo jak długo to wytrzyma a nowe listwy w ASO nie mają już metalu tylko plastik więc 100 lat gwarancji na rdze... ja zapłaciłem 238 zł za prawą przednią i tylną

No to niemało zapłaciłeś jak tylko za jedną strone :confused4: Aluminum też rdzewieje ?? Ja u Ruskich już nie kupuje :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu trzeba wymienić oryginalne spinki ??

Nie da sie dopasować otworów w listwie pod nie właśnie ??

A i jak sobie poradziłeś z przednią okrągłą bo też musze sie za to zabrać.

Oryginalne spinki są za szerokie i nie zmieszczą się wewnątrz AL. kształtownika.

A "przednia okrągła" - nie bardzo wiem o co chodzi, jeśli o wkręta którym jest listwa przykręcona to w oryginale jest wtop i prawie pewne że się obróci w plastiku i wtedy trzeba go albo wiercić albo uszlifować łeb żeby ściągnąć listwę.

Po regeneracji można do kształtownika wpasować kostkę albo z aluminium albo z tworzywa i do tego przykręcić wkrętem, choć uważam że jest to niepotrzebne bo dość ciasno się listwa zasunęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dać ten wkręt bo może się okazać że ktoś na parkingu ściągnie te listwy i co wtedy....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dać ten wkręt bo może się okazać że ktoś na parkingu ściągnie te listwy i co wtedy....?

Żeby zsunąć trzeba otworzyć drzwi, a jak ktoś otworzy to weźmie listwy razem z samochodem :tongue4:

Oby nikt nigdy nie wziął. :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze a mam pytanie za 100 punktów :>

W drzwiach są takie dziubki w które wpina się tą listwę i teraz pytanie co w przypadku jeżeli dwóch tych dziubków mi brakuje? Nie wiem czy to możliwe żeby przez zimę się pourywały ale może mróz pozpiżdżył. Tak czy inaczej nie ma, więc pytanie co z tym robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dużo zapłaciłeś :gwizdanie: bardzo duzo (chyba ze za 4 szt)

ja za przednia sztuke z plastikiem dawałem 70zł a za tylną 55zł

podpowiedz gdzie można kupić tak tanio te listwy

Podpinam się pod pytanie!!! U mnie w ASO chcą za listwę 140zł, jedną! :/

A co do samego tematu - to patent bdb. Chyba sam pokombinuję na moich listwach, bo też są pordzewiałe wewnątrz, a jedna już odłazi od drzwi. Jak mi nie wyjdzie to najwyżej kupię w audi nowe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...