Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieki płynu /spód zbiorniczka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam mały problem z moim autkiem, odkręcam zbiornik od płynu chłodniczego i normalnie leje mi się jak z wodospadu.

Zaznaczam - auto dwa dni temu nie miało takich problemów, wczoraj odebrałem je od mechanika i robił między innymi:

- wymiana oleju wraz z filtrami oleju i powietrza

- Zawór DV

- zawór skrzyni korbowej

- uszczelka korka oleju

- płukanka silnika

 

Czy musi to być wina jakiejś uszczelki? Czy może układ jest zapowietrzony po tych wymianach? 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Rozjaśnij mi prosze mój zaspany mózg:

1. Po co odkręcasz zbiornik na płyn chłodniczy?

2. Skąd się leje?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@Langista

Odkręcam korek - źle to ująłem

Leje się z otworu pod zbiorniczkiem

Opublikowano

Jaki jest w tedy stan płynu? Może mechanik nie odpowietrzył układu. Odpowietrz sam i zobacz, czy po tym zabiegu jest w normie (na co odkręcasz ten korek?)

Odpowietrzanie :

Nawiew na maksa na najwyższą temperaturę w trybie econ i trzymaj auto na 2 tyś. obrotów przez 5 minut. Niech ktoś najlepiej obserwuje stan płynu w zbiorniczku (który musi być zamknięty).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Langista napisał:

 

Odpowietrzanie :

Nawiew na maksa na najwyższą temperaturę 

Sorry że się wtrącę

Radek Wytłumacz mi po co . Co Ci daje ten nawiew ?I ta ustawiona temperatura na max przy odpowietrzaniu ?

Edytowane przez OLIVER
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wymusi obieg przez nagrzewnicę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
19 minut temu, Langista napisał:

Wymusi obieg przez nagrzewnicę.

Bzdury

Obieg cieczy przez nagrzewnice wymusza pompa cieczy chłodniczej a nie wentylator nawiewu czy ustawienie na maxa temperatury 

Kiedyś w niektórych samochodach był zawór na wężu do nagrzewnicy i ustawieniem temperatury otwierało się ten zawór . Wtedy taka teoria i praktyka   miała sens 

ale nie tutaj . Ale rób jak uważasz ...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ustawienie temperatury na max i wentylatorów na 1 lub 2 bieg albo kreski ma na celu zorientowanie się czy układ zaczyna nam się odpowietrzać czy dalej jest powietrze w układzie, w Audi nie ma zaworu na nagrzewnice stare meśki i japońce taki zawór posiadały. 

Edytowane przez influencer
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Odpowietrzenie wykonane według instrukcji 

Bez efektu, po odkręceniu korka od wlewu płynu do chłodnicy leje się od spodu jak z wodospadu Niagara

Teraz pytanie - mogłoby jakimś cudem dojść do pęknięcia zbiornika?

 

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Snuziak napisał:

Odpowietrzenie wykonane według instrukcji 

Bez efektu, po odkręceniu korka od wlewu płynu do chłodnicy leje się od spodu jak z wodospadu Niagara

Teraz pytanie - mogłoby jakimś cudem dojść do pęknięcia zbiornika?

 

Jak jest wysokie ciśnienie w układzie (po dłuższej jeździe) i poziom płynu w okolicach max,to po odkręceniu korka następuję wzrost poziomu cieczy w wyniku czego poziom płynu nagle wzrasta i nadmiar wylatuje spodem zbiorniczka (jest tam przelew umieszczony).

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@pila24 problem w tym że płyn jest w okolicach minimum nie maksimum

Opublikowano
11 minut temu, Snuziak napisał:

@pila24 problem w tym że płyn jest w okolicach minimum nie maksimum

Może to zbieg okoliczności który się zbiegł z wizytą w warsztacie (albo mechanik upalał sobie Twoje auto ?),że w tym czasie padła UPG? Jeszcze jest szansa i iż masz dolane za dużo wody w płynie chłodzącym przez co temperatura wrzenia obniżyła się,tym samym ciśnienie w układzie chłodzenia jest wyższe po rozgrzaniu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Problem rozwiązany na zimnym silniku wymieniłem płyn chłodniczy który najwidoczniej miał w sobie troszkę oleju (miałem sporą awarię z tym związaną)

 

Dziękuję ślicznie za wszystkie sugestie i odpowiedzi.

Opublikowano

Na moje oko to obecnośc oleju w płynie nie była przyczyną tego, że wywalało Ci płyn przez odpowietrznik. Raczej jest to skutek innej usterki lub może oznaczać walniętą UPG. Jaką awarię z tym związaną miałeś wcześniej? 

Opublikowano

@Skowrix

W głównym poście tego tematu opisałem wszystko co było wymieniane, miałem spory problem z dymieniem z układu wydechowego - biało/siwy dym śmierdzący czasami jakby olejem pluł ale niestety lub stety oleju nie ubywało - do teraz nie mam pojęcia co się działo ale po tych wymianach dymienie ustało, pojawia się raz na jakiś czas ale dosłownie na kilka sekund (może resztki z układu wypluwa)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...