Snuziak Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Witam mam mały problem z moim autkiem, odkręcam zbiornik od płynu chłodniczego i normalnie leje mi się jak z wodospadu. Zaznaczam - auto dwa dni temu nie miało takich problemów, wczoraj odebrałem je od mechanika i robił między innymi: - wymiana oleju wraz z filtrami oleju i powietrza - Zawór DV - zawór skrzyni korbowej - uszczelka korka oleju - płukanka silnika Czy musi to być wina jakiejś uszczelki? Czy może układ jest zapowietrzony po tych wymianach?
Langista Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Rozjaśnij mi prosze mój zaspany mózg: 1. Po co odkręcasz zbiornik na płyn chłodniczy? 2. Skąd się leje? 1
Snuziak Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 @Langista Odkręcam korek - źle to ująłem Leje się z otworu pod zbiorniczkiem
Langista Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Jaki jest w tedy stan płynu? Może mechanik nie odpowietrzył układu. Odpowietrz sam i zobacz, czy po tym zabiegu jest w normie (na co odkręcasz ten korek?) Odpowietrzanie : Nawiew na maksa na najwyższą temperaturę w trybie econ i trzymaj auto na 2 tyś. obrotów przez 5 minut. Niech ktoś najlepiej obserwuje stan płynu w zbiorniczku (który musi być zamknięty). 1
OLIVER Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Langista napisał: Odpowietrzanie : Nawiew na maksa na najwyższą temperaturę Sorry że się wtrącę Radek Wytłumacz mi po co . Co Ci daje ten nawiew ?I ta ustawiona temperatura na max przy odpowietrzaniu ? Edytowane 5 Czerwca 2021 przez OLIVER 1
OLIVER Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 19 minut temu, Langista napisał: Wymusi obieg przez nagrzewnicę. Bzdury Obieg cieczy przez nagrzewnice wymusza pompa cieczy chłodniczej a nie wentylator nawiewu czy ustawienie na maxa temperatury Kiedyś w niektórych samochodach był zawór na wężu do nagrzewnicy i ustawieniem temperatury otwierało się ten zawór . Wtedy taka teoria i praktyka miała sens ale nie tutaj . Ale rób jak uważasz ... 1
Chris91 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 (edytowane) Ustawienie temperatury na max i wentylatorów na 1 lub 2 bieg albo kreski ma na celu zorientowanie się czy układ zaczyna nam się odpowietrzać czy dalej jest powietrze w układzie, w Audi nie ma zaworu na nagrzewnice stare meśki i japońce taki zawór posiadały. Edytowane 5 Czerwca 2021 przez influencer 1
Snuziak Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 Odpowietrzenie wykonane według instrukcji Bez efektu, po odkręceniu korka od wlewu płynu do chłodnicy leje się od spodu jak z wodospadu Niagara Teraz pytanie - mogłoby jakimś cudem dojść do pęknięcia zbiornika?
pila24 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 (edytowane) 29 minut temu, Snuziak napisał: Odpowietrzenie wykonane według instrukcji Bez efektu, po odkręceniu korka od wlewu płynu do chłodnicy leje się od spodu jak z wodospadu Niagara Teraz pytanie - mogłoby jakimś cudem dojść do pęknięcia zbiornika? Jak jest wysokie ciśnienie w układzie (po dłuższej jeździe) i poziom płynu w okolicach max,to po odkręceniu korka następuję wzrost poziomu cieczy w wyniku czego poziom płynu nagle wzrasta i nadmiar wylatuje spodem zbiorniczka (jest tam przelew umieszczony). Edytowane 6 Czerwca 2021 przez pila24 1
Snuziak Opublikowano 6 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2021 @pila24 problem w tym że płyn jest w okolicach minimum nie maksimum
pila24 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Opublikowano 6 Czerwca 2021 11 minut temu, Snuziak napisał: @pila24 problem w tym że płyn jest w okolicach minimum nie maksimum Może to zbieg okoliczności który się zbiegł z wizytą w warsztacie (albo mechanik upalał sobie Twoje auto ?),że w tym czasie padła UPG? Jeszcze jest szansa i iż masz dolane za dużo wody w płynie chłodzącym przez co temperatura wrzenia obniżyła się,tym samym ciśnienie w układzie chłodzenia jest wyższe po rozgrzaniu. 1
Snuziak Opublikowano 9 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2021 Problem rozwiązany na zimnym silniku wymieniłem płyn chłodniczy który najwidoczniej miał w sobie troszkę oleju (miałem sporą awarię z tym związaną) Dziękuję ślicznie za wszystkie sugestie i odpowiedzi.
Skowrix Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Na moje oko to obecnośc oleju w płynie nie była przyczyną tego, że wywalało Ci płyn przez odpowietrznik. Raczej jest to skutek innej usterki lub może oznaczać walniętą UPG. Jaką awarię z tym związaną miałeś wcześniej?
Snuziak Opublikowano 9 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2021 @Skowrix W głównym poście tego tematu opisałem wszystko co było wymieniane, miałem spory problem z dymieniem z układu wydechowego - biało/siwy dym śmierdzący czasami jakby olejem pluł ale niestety lub stety oleju nie ubywało - do teraz nie mam pojęcia co się działo ale po tych wymianach dymienie ustało, pojawia się raz na jakiś czas ale dosłownie na kilka sekund (może resztki z układu wypluwa)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się