dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 17 minut temu, Muskel1 napisał: Jeżeli się nie mylę, ten czujnik siedzi w termostacie i nie da się go osobno wymienić. Cały termostat musisz wymienić. Płyn G13 musisz zalać. Jak go zlokalizować? Bo z tego co widzę na necie to są przynajmniej dwa różne czujniki; 06A919501A i 079919523J jeden to sender a drugi to sensor. może to któryś z tych?
MaTeo85 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Może zobacz w blokach pomiarowych zachowanie tego czujnika, bo trochę to dziwne że nie wali błędem od niego przy takich wskazaniach.
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) 079919523J to czujnik temp. oleju. Czujnik, o którym mowa, siedzi w obudowie termostatu. Podłącz vcds i wejdź rozszerzone bloki pomiarowe. Wyszukaj tego czujnika (wpisz w pasek wyszukiwania kuehl.. albo coolant) i obserwuj wskazania. Nastépnie wypnij z niego kostkę i obserwuj, czy się coś zmieni. U mnie wartość tego czujnika to grupa IDE00192 Gdy silnik jest zimny powinna się ona pokrywać z wartością odczytaną z czujnika G62 (IDE00025). Wartość ta w czasie pracy silnika zmienia się w zależności od otwarcia termostatu i przepływu płynu przez chłodnicę. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Muskel1
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 tak jakby brak sygnału z czujnika. gdzie zlokalizować wtyczkę aby go odłączyć?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Ten musisz zaznaczyć, bo to on u Ciebie 2222 stopnie pokazuje. Tak jak pisałem. Powinien siedzieć w obudowie termostatu. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Czy wskazanie temp. na zegarach jest normalne? Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Czyli czujnik G62 jest sprawny. Ten drugi ma jakiś problem. Napięcie dochdzi do niego (prawie 5V).
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 a to nie jest ten sam czujnik tylko pokazuje 2 parametry? temperaturę płynu chłodniczego i napięcie jakie do niego dochodzi?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Tak, wskazania napięcia (4,99V) oraz temp (2222°C) są z tego samego czujnika. Pisząc, że ten drugi ma problem, mam na myśli ten drugi czujnik temp. płynu (nie ten G62, który u Ciebie na screenie 56°C pokazuje).
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 Co w takim razie? Gdzie znajduje się ten drugi czujnik i znaczy jest do wymiany?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Jeżeli się nie mylę siedzi w obudowie termostatu (już trzeci raz to piszę). Skoro źle wskazuje będzie do wymiany.
dymekn Opublikowano 10 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2021 Wybacz. jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. orientujesz się może jaki to będzie numer części? no i czy przy wymianie termostatu trzeba będzie płyn spuszczać z układu?
Muskel1 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Nie znam nr. części. Napisałem także "jeżeli się nie mylę, ponieważ nie miałem w łapach Twojego silnika. Być może ktoś inny to zaneguje lub potwierdzi. Przy wymianie termostatu płyn zacznie wylatywać jeżeli nie zostanie spuszczony. Są osoby wymieniające termostat bez spuszczania płynu. Dolewają później to co wyciekło.
Greg_Gregovic Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Witam czy coś się wyjaśniło ? Dziś miałem dziwną przygodę z klimą, wszystko było ok jak do tej pory. Samochód stał cały dzień na słońcu, jak wsiadłem i odpaliłem to klima nie wyrabiała, w sensie coś dmuchało ale to namiastka była jakaś chłodzenia. Po kilkunastu minutach jazdy po mieście i wyjechaniu potem na trasę ustawienia Climatronic weszły w tryb A/C OFF i nie można było nioc z tym zrobić. Poprostu nie działał przełącznik. Po kilkukrotnym włączaniu i wyłączaniu oraz wciskaniu "auto" i innych przycisków, wszystko wróciło do normy zaczęło już normalnie działać ... czy ktoś miał podobny przypadek ? Pzdr Greg
MaTeo85 Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Jakieś błędy zapisane w sterowniku? Trochę dziwne zachowanie, może od temperatury coś się wydarzyło ze sterownikiem, jakieś zimne luty dały o sobie znać ? Ciężko wnioskować w 100%
a4b6malysz Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 walczylem z klima czas jakis w koncu wymienilem zaworek rozprezny i wszystko dziala jak trzeba zalacza sie na wolnych obrotach audi a4 b6
dymekn Opublikowano 16 Lipca 2021 Autor Opublikowano 16 Lipca 2021 U mnie był wymieniany rozrząd jakiś czas temu i co się okazało... sprawdzając wszystkie wtyczki znalazłem wtyczkę od wiatraka chłodnicy tylko lekko wsunięta w gniazdo. Nie było.polaczenia więc wiatrak nie załączał się co powodowało brak kli.y na postoju. U ciebie wygląda jakby brakowało czynnika w układzie. Polecam sprawdzic to najpierw.
a4b6malysz Opublikowano 17 Lipca 2021 Opublikowano 17 Lipca 2021 pierwszo zalacza sie klima wentylator dopiero za jakis czas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się