Skocz do zawartości
IGNOROWANY

35 TFSI ubytek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

W tym roku kupiłem nowe auto - pierwsze od Audi, pierwsze z turbiną (wcześniej wolnossące jednostki). Po około 2500km wymieniłem olej na Millers Oil. Od tego czasu zrobiłem 3000km i zauważyłem, że na cyfrowym bagnecie ubyły mi 3 kreski oleju (stan 5/8). Moim zdaniem to sporo. Nie żyłuję auta, zawsze czekam aż olej osiągnie temperaturę roboczą zanim przycisnę. Więcej niż 150/160 km/h nie jeżdzę. Jestem ciekaw czy zauważyliście podobne objawy u siebie? Co sądzicie o takiem ubytku - duży, czy normalny? Nie ukrywam, że trochę mnie to martwi. 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Masz czas przywyknąć

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Dr_J napisał:

Co sądzicie o takiem ubytku - duży, czy normalny?

Dla mnie duży bo w 1,8 T oraz 3,0 TDI nie dolewam praktycznie nic. Odnośnie Twojego silnika to nie wypowiem się, jednak z tego co @Devnapisał to raczej jest to normalne i będzie brał.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Dzięki Panowie.
Będę to z pewnością zgłaszał.. auto w końcu jest na gwarancji...
 

Pytanie: czy zmiana oleju z 0W20 na 5W30 ma szansę nieco pomóc? ?

Opublikowano
14 minut temu, Dr_J napisał:

Pytanie: czy zmiana oleju z 0W20 na 5W30 ma szansę nieco pomóc? ?

Nie

Opublikowano
4 minuty temu, Dev napisał:

Nie

Dzięki. Czy z Twojego doświadczenia ASO cokolwiek poradzi, czy będą starali się mnie zbyć?

Opublikowano

Musisz najpierw zobaczyć ile pali na 10000km

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

Musisz najpierw zobaczyć ile pali na 10000km

To mam jeszcze ze 3-4 miesiące zanim dobije do 10k. Ehh.. ta niemiecka precyzja :D :D 

Opublikowano
12 minut temu, Dr_J napisał:

Dzięki. Czy z Twojego doświadczenia ASO cokolwiek poradzi, czy będą starali się mnie zbyć?

Pewnie w ASO norma jest duża i póki nie będzie brał więcej to powiedzą że tak ma być.

Opublikowano
4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Pewnie w ASO norma jest duża i póki nie będzie brał więcej to powiedzą że tak ma być.

Tego się nieco obawiam. Ale mam dłuższą gwarancję, więc tak łatwo się mnie nie pozbędą :wink:

Opublikowano

Co prawda nie jestem zwolennikiem rotowania olejami, ale zdecydowanie przy wymianie zalałbym motor olejem Amsoil, super oliwa z bdb parametrami No i ma bardzo niski NOACK (odparowanie)  co w Twoim przypadku może mieć niebagatelne znaczenie...

Co do samej lepkości, jeżeli producent dopuszcza oliwę do tego motoru zarówno 0W20 jak i 5W30, celowałbym w ten drugi.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
16 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Co prawda nie jestem zwolennikiem rotowania olejami, ale zdecydowanie przy wymianie zalałbym motor olejem Amsoil, super oliwa z bdb parametrami No i ma bardzo niski NOACK (odparowanie)  co w Twoim przypadku może mieć niebagatelne znaczenie...

Co do samej lepkości, jeżeli producent dopuszcza oliwę do tego motoru zarówno 0W20 jak i 5W30, celowałbym w ten drugi.

Dzięki za porady. Sprawdzę przy najbliższej zmianie oleju.

Opublikowano
17 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Co prawda nie jestem zwolennikiem rotowania olejami, ale zdecydowanie przy wymianie zalałbym motor olejem Amsoil, super oliwa z bdb parametrami No i ma bardzo niski NOACK (odparowanie)  co w Twoim przypadku może mieć niebagatelne znaczenie...

Co do samej lepkości, jeżeli producent dopuszcza oliwę do tego motoru zarówno 0W20 jak i 5W30, celowałbym w ten drugi.

Nie pozwolą mu zalać 5W30. dlaczego ? Nie bo nie !!! Taka będzie odpowiedź.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, vvalery napisał:

Nie pozwolą mu zalać 5W30. dlaczego ? Nie bo nie !!! Taka będzie odpowiedź.

Teoretycznie w instrukcji jest norma 504, 508, 511 albo ACEA C3 (nawet teraz sprawdzałem),

Edytowane przez Dr_J
Opublikowano
26 minut temu, Dr_J napisał:

Teoretycznie w instrukcji jest norma 504, 508, 511 albo ACEA C3 (nawet teraz sprawdzałem),

Teoretycznie. Zobaczysz w serwisie jaka będzie gadka. Naciskaj, może się uda.

Opublikowano
5 godzin temu, Dr_J napisał:

Teoretycznie w instrukcji jest norma 504, 508, 511 albo ACEA C3 (nawet teraz sprawdzałem),

C3 ? Do benzyny ?

Opublikowano
8 godzin temu, vvalery napisał:

Nie pozwolą mu zalać 5W30. dlaczego ? Nie bo nie !!! Taka będzie odpowiedź.

No nie wiem.....

Jeżeli producent dopuszcza i jedną i drugą lepkość to właściciel auta ma prawo wybrać tą wg niego właściwszą i nie mogą tego zakwestionować.

Inaczej sprawa będzie wyglądać jeżeli jest podana tylko jedna lepkość, wtedy wyboru brak (nie wiem co kolega ma napisane w instrukcji, więc napisałem sugestię w trybie przypuszczającym)

Niemniej jakkolwiek sprawa by wyglądała w tej kwestii bezwzględnie zalałbym ten silnik olejem Amsoil.

Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał:

C3 ? Do benzyny ?

No średnio.

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

C3 ? Do benzyny ?

A nie jest tak, że większość olejów norma VW 511.00 to C3.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Dev napisał:

C3 ? Do benzyny ?

Screenshot:

6FCF3144-62BA-49F7-B74B-8018F5E8F3B1.jpeg
 

Edit: teraz doczytałem to co wkleiłem z instrukcji. Zgłupiałem. Jaka zatem jest poprawna norma... jak tu piszą tylko o awaryjnej sytuacji? :/

Edytowane przez Dr_J
Dopisek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...