Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.9 TDI przerywanie silnika na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu tej przeklętej usterki która pochłonęła mój portfel juz w tysiącach zł, nie znam się na mechanice i nie umiem wykonać też żadnych pomiarów komputerem. Mianowicie zaczeło się to w tamtym roku kiedy z dnia na dzien przyjechałem samochodem na miejsce na wolnych obrotach zaczął strasznie się "dusić" przerywać prace silnika, przerywanie powodowało nawet kołysanie tym silnikiem i całą budą. Mechanik po diagnostyce rozebrał górę silnika wymienił wał korbowy, szklanki, uszczelki itd. pokazywał mi je potem że były faktycznie wytarte bądź zużyte. Problem ustał, po 3 miesiącach zaczęło się dziać dokładnie to samo, ponownie mechanik po diagnostyce stwierdził że to wina pompowtrysków, próbował je sam jakoś ustawiać czy regulować ale nie dało rady, wysłał je do regeneracji, faktycznie 2 wtryski już w ogole nie podawały paliwa ale zregenerowali mi wszystkie. Mechanik po testach  po jazdach próbnych powiedział że problem znikł. Drugiego dnia jak wsiadlem do samochodu dojechalem do domu 500m problem zaczał sie od nowa dokładnie tak samo mocno szarpało przerywało silnik. Następną rzeczą którą wymieniłem od razu była pompa paliwa. Samochód odzyskał swoją moc dodam jeszcze że jak go kupiłem miał wgraną jakąś mape ale nie mam pojecia na ile KM. Jak odbierałem samochod chodził równo, ucieszony że w końcu udało sie znaleźć usterke wróciłem do domu nic nie szarpało. Nastepnego dnia pojechałem zatankować było bardzo gorąco , po zatrzymaniu sie na stacji czułem że zaczyna sie dziac to samo. Wrociłem do domu i czestotliwość tych przerwan juz nie była tak duza jak zawsze ale np w minucie było ich 5. Po zgaszeniu gorącego silnika i zapaleniu go odrazu szarpnie nim tak samo przez jakies 5 min po czym sie uspokaja i szarpnie może raz na minute. Ja po prostu już nie mam nadziei na ten samochód , mechanik kazał mi jezdzi