Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Swap silnika 1.9TDI 90PS AHU na 1.9TDI 131PS AVF oraz skrzyni 6 biegów


seba1-2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam wam SWAP w moim wykonaniu czyli przejście z AHU 90ps na AVF 130PS oraz skrzyni 6 :good:

Do SWAP'a potrzebne sa

- silnik AVF 131PS kompletny razem z instalacją i kompem, dawca to PASSAT FL

- skrzynia 6 z łapami + lewarek zmiany biegów + sanki + rozrusznik jeśli oczywiście chcemy mieć sprzęgło 240mm

- smok z pompą paliwa do 131ps + przekaźnik pompy paliwa

- chłodnica paliwa

- przepływomierz od 131ps( ja dorzucę do tego jeszcze puszkę filtra, rurę gumową łączącą przepływkę z turbo, harmonijkę plastikową górną od 131ps)

- schematy elektryczne niezbędne aby wszystko właściwie podłączyć

Zaczynamy na początek musimy ściągnąć zderzak

4045d9c000771094m.jpgce92438b616d5d75m.jpg

widać mojego FMIC-a, potem ściągamy cały pas przedni

b6df99bc99cba873m.jpg

musimy również odkręcić maskę abyśmy mieli podejście do wciągarki, potem odkręcamy wszystkie kable przewody ja również odkręciłem skrzynie, no to jedziemy najpierw silnik

2a9bcf60156bd3bcm.jpg

potem skrzynia

1786b40c3e1fa70cm.jpge810f388c05918bfm.jpgdd16d048eb094bd6m.jpgb6f8e86bb928d770m.jpg

wyciągamy lewarek zmiany biegów, trochę środek trzeba rozebrać

ce9fd48ee3005a60m.jpgc4a96b70df85ba7fm.jpg

odkręcamy cztery nakrętki i mamy go...

38118ad76d9c7f85m.jpg

w jego miejsce montujemy taki pod skrzynie 6 biegową

e9e1052389e4fc19m.jpg

w swoim starym wozie miałem nowy komplet sprzęgła czyli koło jednomasowe, tarczę, docisk i łożysko oporowe wszystko to przerzuciłem do mojego nowego serca AVF wszystko pasuje plug&play, miałem w tym silniku [AVF] dwumasa ale zrezygnowałem z niego.

Jeśli ktoś chce skrzynie 6 i stare sprzęgło 228mm to rozrusznik zostaje stary natomiast jeśli ktoś chce 6 i sprzęgło 240mm to rozrusznik jest inny

Jednomas zamontowany oraz wymieniony został uszczelniacz na wale

6e124e39746f44d3m.jpg

przerobienie egr, wywalone klapy oraz zawory wszystko zastało zaślepione

f01041f4e26ad0ffm.jpg67ad348eb73e5051m.jpg

kolejnym etapem było zamontowanie pompy paliwa oraz przekaźnika i poprowadzenia zasilania pod deską rozdzielczą, okazało się wskazania poziomu paliwa jest odwrotne z faktycznym, długo główkowałem nad tym problemem i udało się pokonać ten problem, odwróciłem płytkę plastikową wraz z płytką drukowaną o 180 stopni, dogiąłem odpowiednio pływak i w rezultacie mam wszystko ok :rolleyes: fotki niestety nie zrobiłem :confused4:

5621da13eae7d9d8m.jpg

po drodze montażu, pasa przedniego pojawił się kolejny problem odbijak środkowy silnika trzeba było odciąć skrócić i przespawać w inne miejsce

dfc3eee5bace1381m.jpg3d162e4ad71f434bm.jpgb2b53351f6f08890m.jpg

do tego musiałem założyć chłodnice paliwa umiejscowiłem ją nad FMIC -em przed chłodnicą wody, ta chłodnica paliwa jest dość spora więc mam obawy co do nadmiernego wzrostu temperatury, mam nadzieję że będzie wszystko ok

d739da01257537cam.jpg6ed44d6c4fd84d00m.jpg

chyba najtrudniej było połączyć instalację elektryczną z nowego silnika do starej instalacji samochodu, nie powiem że wszystko jest już ok ale silnik pali, natomiast aby pompa paliwa podała paliwo trzeba zainstalować przekaźnik i podłączyć go pod ecu, VAG komunikuje się bez zarzutu

908abcac3528726fm.jpg

73c1eeb29490de86m.jpg

połączenie istalacji AWX/AVF z AHU/1Z/AFN

przewód przy kostce ////////przewód przy instalacji silnika

kostka 1 (czarno filetowa)

1.wolny

2.niebiesko zielony - niebiesko zielony

3.wolny

4.niebiesko biały - niebiesko biały

5.niebiesko czerwony - niebiesko czerwony

6.niebiesko żółty - niebiesko żółty

7.niebiesko brązowy - niebiesko brązowy

8.wolny

9.brązowo czerwony - brązowo czerwony

10.wolne

kostka 2 (jasno brązowo fioletowy)

1.wolne

2.wolne

3.żółty (wolny)

4.niebieski - niebieski

5.niebiesko czarny - niebiesko czarny

6.wolne

7.wolne

8.wolne

9.biało niebieski (wolne)

10.wolne

kostka 3 (czerwono fioletowy)

1.czarny - czarny

2.wolne

3.czerwono czarny - czerwono czarny

4.czerwony (wolny)

5.wolne

6.wolne

kostka 4 (żółto fioletowy)

1.niebieski (wolne)

2.zielono czarny - zielono czarny

3.wolne

4.czerwony - czerwony

5.brązowy - brązowo żółty

6.czerwono niebieski - czerwono niebieski

7.wolne

8.czerwono biały - czerwono biały

9.czarno żółty (wolne)

10.wolne

kostka 5 (biało fioletowy)

1.żółty - żółto niebieski

2.czerwnony - żółto fioletowy

3.brązowo czerwony - brązowo czerwony

4.szaro żółty - szaro żółty

5.wolny

6.brązowo zielony (wolny)

7.wolne

8.czerwono czarny - czerwono czarny

9.czerwono szary - czerwono szary

10.czerwono żółty - czerwono zielony

Wielkie dzięki za pomoc kolegom dudi75, grzanek85 oraz jaro4444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij piasty ze skrzyń i porównaj prawdopodobnie bedzie pasować :cool1: wtedy tylko podmianka

robota :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak to wymien półosie. Chociaz to bardzo dziwne co piszesz bo przewaznie własnie przekładalismy przeguby wewnetrzne. Który rocznik jest tej A4 ?. Jaki masz model skrzyni 6tki ?.

Nie zapomnij o dodatkowej chłodnicy paliwa, usunieciu immo ze sterownika, przerobieniu badz wymianie sanek pod-silnikowych.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Witku, moja a4 jest z 1997r 90ps skrzynia 5, a ta skrzynia 6 jest z audi który rok to nie wiem, silnik dziś już odpalił mam całą instalację elektryczną + sterownik, wszystko podeszło mi pod stare sanki dlaczego miałbym je wymieniać?? bo mam takie pod skrzynie 6

a jeśli chodzi o przeniesienie napędu właśnie myślałem o wymianie przegubów wewnętrznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta skrzynia 6 jest z audi który rok to nie wiem

Na moje oko to jest skrzynia 6 nowszych typów, podparta z tyłu tylko jedną łapą. Czy do niej udało Ci się przykręcić łapy od 5 biegowej? Skoro tak to mam skrzynię HCF i mogę ją zamontować w jakimś starszym modelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest ze sprzegło 228mm pasuje do skrzyni 6?Tam nie ma przypadkiem 240mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje i wielki szacun, wracając do pytania Tukana to o ile sie nie mylę to w AHU jest sprzegło 230mm i w AWX też jest 230mm ale już w AVF240mm wiec może masz AWX i skrzynie 6? ale to są tylko moje przypuszczenia i czekam na bardziej sprawdzone info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest od passata AVF 131 PS 1.9TDI 2002r, sprzęgło od avf jest większe ale tak jak pisałem miałem cały praktycznie nowy zestaw jednomasa + sprzegło z ahu/1z wiec założyłem go do avf :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ja poradzę kamilu jak jestem ciebie nie ma :gwizdanie: a co do Q to da się zrobić, skłamał bym jak bym powiedział że nie rozglądałem za gratami :cool1:

powiem jeszcze tak problem skrzyni rozwiązany, to nie ta skrzynia, gość ma mi przysłać drugą tak to jest jak się ktoś nie zna na oznaczeniach :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chlodnicy paliwa to mam w tym samym miejscu i takich samych gabarytow .Nie mam problemow z nadmiernym wzrostem temperatury :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia na bank jest od swiezszego widac to po uzebrowaniu obudowy. Dlatego nie musiałes zmieniac sanek. Do starszych 6tek nie podchodza łapy od 5tki i trzeba kombinowac albo wymieniac sanki od auta z 6cio biegowa skrzynia. Chłodnice paliwa bedziesz podłączał na dopływ czy na odpływ paliwa do baku ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witku chłodnice podłączyłem na dopływ paliwa, nie wiem czy dobrze ale mówiliście że wtryski potrzebują chłodniejszego paliwa wiec dałem ma dopływ, kosztorys będzie na koniec ale cena na razie nie przekroczyła 3500zł, jeśli chodzi o instalacje elektryczną trzeba było wszystkie kostki te co są przy ecu przelutować i poprowadzić nowe przykładowo do pompy paliwa, jeszcze nie wszystko gra ale już jest nie źle :hi::przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chlodnice paliwa zapodalem na odplywie. To malutkie te koszty ,naszczescie sam to wszystko robisz bo w innym razie to :wallbash: tyle kasy na to by ci poszlo .Teraz szukaj turbinki BDR :naughty: i pompek AL :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jak jest lepiej podpiąć tą pompę pod dopływ czy odpływ paliwa ? Jestem w trakcie swapa w A3 tez na PD i ta informacja będzie cenna :) Poza tym czarny czy niebieski przewód jest dopływem (zasilaniem) paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie dlatego powinno się dać na odpływie ze względu na temp. jaka panuje na lub jak kto woli w głowicy, paliwo powrotne jest gorące więc jest potrzeba jego schłodzenia zanim wróci do baku, fura już ukończona na ostatnim etapie okazało się że fura nie reaguje na potencjometr gazu, kable łączyłem ze starymi wtyczkami po kolorach, a w białej wtyczce trzeba było połączyć tak samo jak są piny w białej wtyczce od silnika avf (passat) :yeee: :yeee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed: :decayed::kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox::notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: teraz chip by się sprzydał bo moje ahu lepiej chodziło :gwizdanie: jednomas z 1Z w AVF sprawuje się bez najmniejszego problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy jak fundusze pozwolą to :

- turbo brd lub gt 22

- pompki AL lub sportowe od rogala

a potem to zobaczę, wiadomo człowiek zawszę głodny :dziura:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogal możesz jeszcze wytłumaczyc dlaczego no odływie dać chłodniczke ? Przegladałem etke i tam widac ze seryjnie jest na dopływie

Pzdr

Chłodnica paliwa jest potrzebna w tym silniku, ponieważ jest on na pompowtryskach. Jak wiadomo,w systemie pompowtryskiwaczy wytwarzane jest wysokie ciśnienie wtrysku paliwa. Duże ciśnienie wtrysku pociąga za sobą wzrost temperatury paliwa. "Niewykorzystane" paliwo powraca do zbiornika paliwa dlatego trzeba je chłodzić, bo inaczej mogłoby dojść do małego BOOM :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba i jak tam po swapie wszystko juz ogarnąłeś, wszystko działa? bo zamierzam też taki swap zrobić, wiesz moze czy skrzynia z AFNa Quattro podejdzie do silnika AWX?

Druga sprawa żeby rozłożyc instalacje lektryczna trzeba rozdupcyć wnętrze auta w jakimś większym stopniu?

Noi trzecia sprawa, pisałes coś o schematach elektycznych, masz je jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...