Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak powinien działać kompresor klimatyzacji [ Audi A4 B5 1.8 ADR 1996r.]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie jak w temacie. Jak powinien pracować kompresor klimatyzacji? Audi a4b5 1.8 adr 1996 r. Klimatronik przed liftowy z dużymi dwoma ekranikami kompresor na sprzęgle elekotromagnetycznym. Naczytałem się na forum i jedni piszą że ciągle ma chodzić a inni że co jakiś czas ma się włączać i wyłączać. Dodam że klima działa mrozi jak trzeba wentylator działa na 1 i 2 biegu czasami kompresor się wyłącza i włącza a czasami działa ciągle. Czujnik ciśnienia nowy klima na vagu zero błędów. 

Opublikowano

Z mojego doświadczenia z takimi kompresorami w audi to one pracują cały czas ale potrafi się rozłączyć na chwilę po pierwszym uruchomieniu i potem już działa non stop, nie wiem czemu ale ja tak osobiście miałem. Jeśli w przeciągu minuty kilka razy tak robi to raczej nie jest normalne i problem może być w za dużej szczelinie między magnesem, a sprzęgłem albo sam magnes już w sobie słabnie.

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź napewno to sprawdzę

Opublikowano
7 godzin temu, przem8 napisał:

Z mojego doświadczenia z takimi kompresorami w audi to one pracują cały czas ale potrafi się rozłączyć na chwilę po pierwszym uruchomieniu i potem już działa non stop, nie wiem czemu ale ja tak osobiście miałem. Jeśli w przeciągu minuty kilka razy tak robi to raczej nie jest normalne i problem może być w za dużej szczelinie między magnesem, a sprzęgłem albo sam magnes już w sobie słabnie.

 

W każdej nawet najprostszej klimie jest automatyka która kontroluje czy zadane parametry zgadzają się z rzeczywiście uzyskiwanymi i steruje między innymi sprzęgłem elektromagnetycznym klimy. Tak że jak wszystko działa poprawnie to nie doszukiwał bym się żadnych nieprawidłowości w działaniu jeżeli kompresor się wyłącza czasami a mimo tego klima trzyma ustawione parametry,

Są oczywiście systemy klimatyzacji w których sprzęgła służącego do włączania i wyłączania kompresora nie ma.Tam kompresor jest napędzany cały czas  z pracującego silnika , a jego wydajnością steruje elektrozawór rozprężny zasilany sygnałem PWM ze sterownika klimy ...

Sprzęgło jako takie tam też jest , tylko jest ono zrywne a nie elektromagnetyczne, jego zadaniem jest odłączenie napędu 

kompresora np w przypadku jego zatarcia 

Opublikowano

Jest kilka sytuacji, w których sprzęgło kompresora się zwolni, np. za duże lub za małe ciśnienie w układzie, nagły wzrost obrotów silnia (wyprzedzanie, żeby mocy nie zabierać).

Pogrzeb w necie, potem diagnoza vagiem albo na ekranach i może znajdziesz coś podejrzanego.

Opublikowano

Trzeba podpiąć do stacji i sprawdzić jak narastają ciśnienia.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi jak wrócę do PL to podjadę na stację sprawdzić ciśnienia

Opublikowano (edytowane)

W b5 czy to przedlift (kompresor Zexel) czy polift (Denso) zasada dzialania jest taka sama. Sprezarka jest zalaczana poprzez sprzeglo elektromagnetyczne i jest rozlaczane w przypadku niesprawności w intalacji elektrycznej układu w zależności co niedomaga jak i przez zbyt wysoke lub niskie cisnienie oraz przy mocnym wciśnięciu prdalu gazu - któryś kolega wyżej wytłumaczył dlaczego.

Natomiast w samym kompresorze za ciśnienie  tłoczenia czynnika odpowiada meczaniczny zawór składajacy się ze sprężyny, korpusu zaworu i iglicy. W kompresorach Zexel czesto dochodzi do zawieszenia tego zaworu w pozycji niskiego cisnienia tłoczenia przez co klima praktycznie nie jest do uzytku bo ledwo co wieje chłodnym powietrzem. W takim przypadku dużo zakładów naciaga klienta na wymianę komprsora a tak naprawdę komprsor zostaje wyszkiełkowany i wymieniony w nim zawór za 80zł a jak przychodzi do zapłaty to wiado jak to wyglada ☹️

Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...