Jump to content
IGNORED

Lane assist doposażenie


dymekn

Recommended Posts

Chciałbym dokupić manetki z lane assist aby móc włączać i wyłączać tą funkcje. Wiem że można zakodować na stałe ale mi to nie odpowiada. I tu pytanie czy taśma również jest do wymiany czy wystarczą same manetki? Czym się sugerować szukając manetek? Chodzi o literki na końcu numeru części. Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Taśma i manetki czyli cały pająk. Jaki numer musisz kupić zależy od tego jakie masz wyposażenie (aktywny tempomat, ogrzewanie kierownicy, łopatki do zmiany biegów itd).

Ja mam u siebie 4M0 907 129 JE, na pokładzie mam wszystkie asystenty, ogrzewanie kierownicy, łopatki itp. więc jest to wersja najbardziej wyposażona. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Muszę więc sprawdzic po kodach wyposażenia i na etce porównać. Ale jeśli znajdę opcje full to powinno być ok co? Nie mam grzanej kierownicy ani aktywnego tempomatu. 

Link to comment
Share on other sites

To będziesz mógł kupić niższą wersję. Numeru nie znam. Trzeba poszukać.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

A4 A5 Q5 Q7 mają wspólne manetki i etka rozróżnią blisko 40 różnych numerów. Szukanie po numerach nie ma większego sensu, trzeba usiąść i przeglądać po zdjęciach oferty. Najciężej jest znaleźć manetki z lane assist bez aktywnego tempomatu.

Link to comment
Share on other sites

Jak wsadzisz manetki z ACC, którego nie masz na pokłdzie, będziesz miał choinkę na zegarach. Musisz znaleźć odpowiednie pod Twoje wyposażenie. 

Link to comment
Share on other sites

Tak. I dlatego muszę w etce porównać kody wyposażenia moich manetek i taśmy z tymi bogatszymi o lane assist

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, dymekn napisał:

Tak. I dlatego muszę w etce porównać kody wyposażenia moich manetek i taśmy z tymi bogatszymi o lane assist

Zgodnie z tym co pisałem wyżej, nie ma takiej możliwości, etka nie podaje wyposażenia w przypadku tych manetek, musisz usiąść przed komputerem i dobrać na podstawie zdjęć.

Link to comment
Share on other sites

To w takim razie co to jest zaznaczone strzałka. Jak dla mnie co obsługuje dana manetka

Screenshot_20210628-085459_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak, to są kody wyposażenia, do jakich modeli one są stosowane. Możesz jak najbardziej po tych kodach szukać ale to mozolne. Na zdjęciach z aukcji na pierwszy rzut oka widać co obsługuje, czy ma ACC czy nie. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Tak, to są kody wyposażenia, do jakich modeli one są stosowane. Możesz jak najbardziej po tych kodach szukać ale to mozolne. Na zdjęciach z aukcji na pierwszy rzut oka widać co obsługuje, czy ma ACC czy nie. 

Zgadza się ale już czy pod kierownicę grzana i manetki do zmiany biegów że zdjęcia nie zobaczysz. Także jak dla mnie trochę ruletka:kwasny:

Link to comment
Share on other sites

pytanko, czy manetka z grzaniem kierownicy ale w aucie bez grzania kierownicy będzie sypała błędami?

 

Link to comment
Share on other sites

Będzie.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie nie ale ciekawy jestem ...

 

Czy ma ktoś możliwość otworzenia manetki bez line assist i zrobienia zdjęcia płyty z elektroniką .:)

Chodzi mi o to czy rzeczywiście robili różne płytki pod każdą wersje wyposażenia czy bardziej chodzi o sam firmware i inne manetki.

Tu jest fotka płyty od modułu wyposażonego w aktywacje line assist :

 

Na czerwono zaznaczona kostka do włącznika line assit ( wygląda na to że wszystkie przyciski w manetkach są obsługiwane za pomocą zmiany oporności - każda ma dwie linie)

 

 

audi indicator board resized.jpg

Link to comment
Share on other sites

@dymekn znalazłeś odpowiednią część?

Ja też się zastanawiam jak znaleźć prawidłowy nr (teraz mam 4M0907129HA)

brak grzania kierownicy , jest zwykły tempomat , czujnik deszczu , łopatki do zmiany biegów

 

znalazłem taką która wygląda tak jak trzeba 4M0907129LT

ale nie mam pojęcia czy obsługuje  biegi itp. ani jak to sprawdzić .

 

Ps. prośba o fotkę płyty w przełączniku zespolonym ciągle aktywna .

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.01.2023 o 11:51, Lukaa5 napisał(a):

@dymekn znalazłeś odpowiednią część?

Ja też się zastanawiam jak znaleźć prawidłowy nr (teraz mam 4M0907129HA)

brak grzania kierownicy , jest zwykły tempomat , czujnik deszczu , łopatki do zmiany biegów

 

znalazłem taką która wygląda tak jak trzeba 4M0907129LT

ale nie mam pojęcia czy obsługuje  biegi itp. ani jak to sprawdzić .

 

Ps. prośba o fotkę płyty w przełączniku zespolonym ciągle aktywna .

 

Tu masz kody wyposażenia co obsługują te manetki które znalazłeś.

manetki1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm , na zdjęciu manetka ma przycisk cuise control ( 4M0907129LT)

ale wg twojego opisu 8T9   Speed limiter without cruise control andwithout ACC

więc wychodzi na to ze powinno być  8T6 Cruise control system plus speed limiter

i ze 4M0907129HG i 4M0907129MA mają te same wyposażenie - wygląda na to że tego szukam 

 

 

AV0 = Ruch lewostronny
AV1 = Ruch prawostronny
1XA = Kierownica wielofunkcyjna
1XC = Kierownica wielofunkcyjna 4 raios 375mm
1XW = Kierownica wielofunkc. do poduszki bezp.
2PF = Wielofunkc. kierownica sportowa (skóra perforowana)
6I1 =   Heading control 6I0   no heading control
8T6 =   Cruise control system plus speed limiter

 

edit...

 

Nie mogę zrozumieć jak grzanie kierownicy czy manetki biegów maja wpływ na wybór tego przełącznika - nie mają przypisanego żadnego kodu...

Jedyne na co wpadłem to sprawdzi kody obecnego przełącznika zespolonego :

4M0907129HA - PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I0+8T6

Gdzie główną rolę odgrywa kod 6I0 następnie znaleźć przełacznik z tymi samymi kodami ale 6I1

czyli jendak 4M0907129HG i 4M0907129MA

4M0907129MA   PR-AV),AV+1 1XA,1XC,1XW,2pF+6I1+8T6

 

dobrze myślę ?

Edited by Lukaa5
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

poprzeglądałem trochę tych nr oraz kodów PR, i wg. mnie dobrze rozumiesz, 4M0907129MA zastąpił 4M0907129HG, różnią się symbolem Lane Assist, MA ma samochodzik pomiędzy strzałkami, HG ma "pasy". A dlaczego nie ma kodu PR, który mówi o podgrzewaniu kierownicy lub łopatek? Ponieważ to się zawiera w kodzie kierownicy, w moim przypadku tj. 1XW. Grzana ma 1XP:

image.png.84ba57161b8842172fed9baa5c4f3801.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, RaQ1911 napisał(a):

Ponieważ to się zawiera w kodzie kierownicy, w moim przypadku tj. 1XW. Grzana ma 1XP:

image.png.84ba57161b8842172fed9baa5c4f3801.png

 

Tak wygląda na to że przełącznik nie ma nic do grzania kierownicy . Do tego jest joke button który wtedy ma zamiast gwiazdki symbol grzania , a piny zasilania przechodzą po prostu przez wtyczkę przełącznika zespolonego  .

 

Kurde może ktoś jednak ma możliwość otworzenia przełącznika bez funkcji line assist i zrobienia zdjęcia jak to wygląda .

Biorąc pod uwagę temat dodawania podświetlenia klamek - i brakujących pinów w module drzwi - jest nadzieja 

Jest ktoś na forum kto robił zmianę tej manetki ? 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

A skąd wniosek, że nic nie ma? Inny jest nr przełącznika, który jest dostosowany do grzanej kierownicy.

Czemu dopytujesz o gniazdo na guzik LA w PCB? Chcesz wykorzystać elektronikę z manetki bez guzika LA?

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, RaQ1911 napisał(a):

A skąd wniosek, że nic nie ma? Inny jest nr przełącznika, który jest dostosowany do grzanej kierownicy.

 

Możliwe ja nie znalazłem tej równicy , o którym nr mowa - (  daj znać gdzie jest to zawarta informacja o grzaniu kierownicy 1XW/1XP? ) 

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Masz jakiś link do dobrego dekodera gdzie jest opisane to grzanie kierownicy 1XW/XP

 

 

9 godzin temu, RaQ1911 napisał(a):

 

Czemu dopytujesz o gniazdo na guzik LA w PCB? Chcesz wykorzystać elektronikę z manetki bez guzika LA?

Tak , ciekawi mnie to bo wg mnie jest ogromna szansa na to że ta wtyczka tam jest tak samo jak brakujące piny w module drzwi ( ale to znowu teoria rozwojowa)

a jeżeli jej nie ma to są piny montażowe.

Keżeli ktoś dysponuje takim włącznikiem i da fotę to obiecuje że dalej już sam pociągnę temat.

Edited by Lukaa5
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1XP trójramienna kierownica skórzana, wielofunkcyjna ogrzewana.

Edited by Muskel1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

1XP trójramienna kierownica skórzana, wielofunkcyjna ogrzewana.

ok . A masz jakiś link do dekodera .

 

1XA = Kierownica wielofunkcyjna
1XC = Kierownica wielofunkcyjna 4 raios 375mm
1XW = Kierownica wielofunkc. do poduszki bezp.

 

nie wiem czy to jest kompletne , gdzie jest info o łopatkach zmiany biegów 

 

Link to comment
Share on other sites

Mam u siebie 1XP stąd wiem:wink:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Tu jest tylko jeden problem - żeby te piny dołożyć , albo jak się ma taki komplet to przełożyć , trzeba tą manetkę całą rozebrać i potem złożyć tak żeby wszystko działało . 

Żebyś wiedział o czym piszę musisz sam kupić takiego „ pająka " rozebrać i złożyć . Zapewniam - nie złożysz :wink: .

 

Ja tak zrobiłem - temat podjąłem dlatego wiem . 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Tu jest tylko jeden problem - żeby te piny dołożyć , albo jak się ma taki komplet to przełożyć , trzeba tą manetkę całą rozebrać i potem złożyć tak żeby wszystko działało . 

Żebyś wiedział o czym piszę musisz sam kupić takiego „ pająka " rozebrać i złożyć . Zapewniam - nie złożysz :wink: .

 

Ja tak zrobiłem - temat podjąłem dlatego wiem . 

hehe wiem o czym mówisz bo mam ten przełącznik i go rozbierałem :decayed:. Ale samą elektronikę nie jest tak żle .

 

A no i złożyłem . Z tym że pewnie inna adrenalina jak rozbierasz jedyny ze swojego auta .

po 1ym razie już nie jest tak źle

 

 

Edited by Lukaa5
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Ale samą elektronikę nie jest tak żle .

Dokładnie , ale tam są takie „zębatki " i jak bardzo byś uważał i obserwował ich ułożenie to i tak nie do złożenia potem . Znajomy elektronik , który na codzień doposaża auta powiedział mi - „ nie rozbieraj tego bo niema szans tego potem złożyć " wytłumaczył  co i jak  , ale ja - co się nie da 😎 . Po całym dniu kombinowania wieczorem poddałem się . Ostatecznie udało mi się kupić taką jak potrzebowałem .

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Lukaa5 napisał(a):

Możliwe ja nie znalazłem tej równicy , o którym nr mowa - (  daj znać gdzie jest to zawarta informacja o grzaniu kierownicy 1XW/1XP? ) 

ja uważam że przez przełącznik zespolony przechodzi tylko zasilanie do kierownicy które można dodać do pustych pionów resztę obsługuje joke button .

To jest tylko teoria nie poparta praktyką

Masz jakiś link do dobrego dekodera gdzie jest opisane to grzanie kierownicy 1XW/XP

 

Dekoder nie dokładnie to rozpisywał, więc znalazłem listę wyposażenia dowolnego audi z taką kierownicą (1XP) i w opisie kodu było to co wysłałem - grzana :) To chyba najpewniejsze.

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, mariusz36 napisał(a):

Dokładnie , ale tam są takie „zębatki " i jak bardzo byś uważał i obserwował ich ułożenie to i tak nie do złożenia potem .

Zębatki są chyba 3 i tak naprawdę one są najłatwiejsze do złożenia , pod elektroniką jest (z pamięci) 5 ślizów do potencjometrów tu warto zapamiętać który gdzie .

Z szacunkiem dla twojego znajomego elektronika ja złożyłem to w całość w 20min . teraz zrobię to pewnie w 5.

Najtrudniejsze dla mnie było właściwe włożenie manetki i ułożenie w niej "popychacza" do ślizgu potencjometria .

 

Ale uspokajam że do samego foto płytki wystarczy jedna śrubka i plastikowy dekielek 

 

A czemu rozbierałeś ten przełącznik ? Mi się wydaję że do samego zamontowania zasilania podgrzewania kierownicy ( o ile to wg możliwe) nie trzeba nic rozbierać.

 

 

Edited by Lukaa5
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Mi się wydaję że do samego zamontowania zasilania podgrzewania kierownicy ( o ile to wg możliwe) nie trzeba nic rozbierać

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...