Gościurnr Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Witam moja b6 ma dosyć wkurzający problem z elektryka, wygląda to tak że w zime jak jest minusowa temperatura prąd gdzieś ucieka na postoju. Wystarczy że samochód postoi 2 doby i już nie odpala. 2 lata temu rozrusznik był regenerowany i do dziś podaje jak zły (jakieś 3miesiaxe temu znajomy sprawdzał miernikiem), akumulator też wymieniłem pół roku temu i też jest sprawny. Ja się na tym nie znam ale kolega jak sprawdzał miernikiem to mówił że na włączonym silniku jest wszystko ok a na wyłączonym coś pobiera prąd w 800 amperach czy coś takiego, ja kompletnie się na tym nie znam. Kolejna sprawa to powiedział że jak włączam ogrzewanie tylnych szyb to napięcie spada o chyba 2 Volty o ile dobrze pamiętam. Z objawów mogę jeszcze dodać że prawie zawsze po odpaleniu silnika mruga przez chwilę kontrolka od aku. Dosyć często jest tak że jak auto postoi to nie można włączyć ogrzewania tylnej szyby bo sie sama wyłącza aż będzie wystarczająco dużo prądu, i to się zdarza nawet jak jest ciepło. Kolejna sprawa po wymianie aku na nowy zegary świeca dużo slabiej, kiedyś na maksa jak dawałem to aż oslepialy na starym aku, a po wymianie na nowy jak daje na maksa to są ledwo widoczne, czy jest ciepło czy zimno. Czy miał ktoś kiedykolwiek podobny problem? Najważniejsze pytanie to w najgorszym wypadku jakie to mogą być koszty? I czy mógłby ktoś polecić dobrego elektromechanika w gdyni ewentualnie okolice. Bardzo dziękuję z góry za pomoc pozdrawiam.
Lukasz_mk2 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Kolego z twojego opisu wynika że masz alternator do regeneracji (świeci kontrolka od ładowania po odpaleniu) oraz coś Ci "kradnie" prąd, ale jak nie masz żadnej wiedzy w temacie elektryki to czeka Cię wizyta u elektromechanika, niestety jestem z południa i nie pomogę z wyborem fachowca na północy
Fazii Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Pierwszy lepszy elektromechanik sprawdzi Ci podstawowe rzeczy i zdiagnozuje problem. Generalnie powinieneś sprawdzić: Napięcie aqu w stanie spoczynku ( najlepiej parę godzin po zgaszeniu silnika) Napięcie ładowania pod obciążeniem. Spadek napięcia na przewodzie plusowym (od alternatora do bieguna + aqu) Spadek napięcia na przewodzie minusowym. Pobór prądu (odczytujemy jakieś 15 min po zamknięciu samochodu) Tak jak wyżej kolega napisał, objawy wskazują na alternator. Nie doładowuje i tu może być problem.
Gościurnr Opublikowano 28 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2021 No wlasnie najgorsze jest to że kumpel sprawdzał aku i jak włączyłem wszystko to co prąd zabiera na maksa na włączonym silniku to mu tam chyba o pół volta spadało na tym elektromierzu i alternator tez mówil że podaje jak trzeba, czyli pewnie elektryk będzie musiał szukać gdzie prad ucieka ciekawe ile za robociznę będę mu musiał zapłacić :/
greg2505 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Sprawdź szczotki na alternatorze,niedawno robiłem to u siebie, komutator i szczotki były złom
Langista Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 5 godzin temu, Gościurnr napisał: No wlasnie najgorsze jest to że kumpel sprawdzał aku i jak włączyłem wszystko to co prąd zabiera na maksa na włączonym silniku to mu tam chyba o pół volta spadało na tym elektromierzu i alternator tez mówil że podaje jak trzeba, czyli pewnie elektryk będzie musiał szukać gdzie prad ucieka ciekawe ile za robociznę będę mu musiał zapłacić :/ Zrób to co Fazi napisał. Możesz też podczas sprawdzania poboru prądu wyjmować bezpieczniki kolejno i sprawdzać, po których napięcie wzrośnie na Aku. Oczywiście niektóre swoje będą zjadać i tak powinno być ale czasami gdzieś masa dobrze nie styka i cały czas prąd zjada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się