Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kto poleci dobry serwis klimatyzacji we Wrocławiu?


Vendeur

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy ktoś mógłby polecić dobry serwis, który mógłby zająć się poważniejszym problemem z klimą i poszukać problemu, dlaczego klima się wyłącza i włącza? W moim warsztacie, bo nabiciu i sprawdzeniu, w samym układzie wszystko ok, gdy się załącza to dobrze chłodzi, ale stwierdzili, że mają pomysłu, jak rozwiązać ten problem, bo mam jedynie zawór niskiego ciśnienia i przez braku drugiego zaworu wysokiego ciśnienia nie mogą mi jej sprawdzić maszyną. Czytałem o problemie wyłączania i włączania się i wiem, że może być sporo powodów, a nie mam możliwości ani w sumie wiedzy, aby samemu tego dochodzić. Dlatego chciałbym oddać do jakiegoś warsztatu, który będzie umiał sobie poradzić z problemem. Ktoś może coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z odczytem temperatury? W B5 jak klimatronik dostanie odczyt o zbyt wysiokiej temperaturze w układzie chłodzenia to odcina klimę. Możesz mieć walnięty jeden z czujników temperatury i to on taki cyrk robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to chyba w klimatroniku kanał 49 lub 51 odpowiada za temperaturę wody. Wskazówka na liczniku nie świruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Langista

Temperatura płynu chłodniczego jakiś czas temu była zaniżana, bo padł mi termostat. Wymieniony i wszystko ok, układ chłodniczy nagrzewa się prawidłowo i potem załącza się chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ale czy wszystkie czujniki działają prawidłowo? Wentylator klimatyzacji pracuje cały czas? Sprawdź na wyłączonym silniku czy lekko się obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się, aktualnie też bawię się z klimą, bo nie działa, byłem u gościa rok temu, nabił, ale miałem walnięty czujnik wysokiego ciśnienia i nie mogłem jej włączyć, kiedy dojechałem do domu słyszałem, jak gaz ucieka właśnie przez ten czujnik. Wymieniłem go na używany, ale klima dalej nie działała, tzn można było spręzarkę włączyć, ale nic nie chłodziła może gaz uciekł już zanim dojechałem. Wczoraj patrzyłem się, czy w układzie nie ma opiłków i nie ma. Dławik nie był za brudny. Czy wymiana osuszacza, dławika nabicie klimy jeszcze raz powinno pomóc? Dlaczego sterownik pozwolił włączyć sprężarkę, skoro w układzie nie było wystarczającej ilości gazu, aby klima chłodziła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, że się włączyła? W B5 jest kompresor na elektromagnetyczne sprzęgło, to że się sprzęgło kręci nie oznacza, że czujnik puścił kompresor w ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Langista napisał:

A skąd wiesz, że się włączyła? W B5 jest kompresor na elektromagnetyczne sprzęgło, to że się sprzęgło kręci nie oznacza, że czujnik puścił kompresor w ruch.

Jak jest takie sprzęgło to właśnie widać i słychać jak się załącza. Chyba mylisz pojęcia sprzęgła elektromagnetycznego ze sprzęgłem sztywnym, które jest w b6 i nie rozumiesz zasad działania obu sprężarek, gdzie jedna jest ze stałym, a druga ze zmiennym wydatkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Langista

Hej. Wentylator kręci się bez problemu, zarówno na sucho, gdy go ruszam, jak i gdy włączę klimę, też się sam załącza.

Jeszcze kilka informacji ode mnie. Przed serwisem klimy i jej napełnieniem (brakowało chyba około 20g po minimum 7 latach użytkowania) klima wyłączała się i włączała non stop co około 8-10s. Teraz jest nieco inaczej... Gdy uruchomiłem auto i klimatyzację, to działała świetnie, aż nie mogłem wytrzymać z zimna i wyłączyła się dopiero po około 7 minutach. I wtedy zaczęła się właśnie non stop wyłączać i włączać co te kilka sekund. Mam wrażenie, że ogólnie w trasie, co jakiś czas ma takie momenty, że CZASAMI działa kilka minut dobrze. Ale nie ma to związku z temperaturą na zewnątrz, więc raczej należy wykluczyć tu działanie trybu AUTO (ręcznie nigdy go nie włączam nawet). Gdy klimatyzacja, tzn kompresor się wyłącza, w środku oczywiście słychać cyknięcie, widać, że obroty silnika lekko maleją (około 1 mm), a pod wentylatorem klimatyzacji widać wyskakujące / chowające się chyba sprzęgiełko. No i gdy już klima jest ręcznie włączona, to gdy się potem sama wyłącza i włącza, to wentylator działa cały czas.

Czy to możliwe, aby był po prostu problem z samym sprzęgiełkiem? Znajomy mi tak sugeruje i twierdzi przy okazji, że to komputera nie ma co podłączać, bo raczej nic tu nie wykaże (poprzednio podłączaliśmy przed ponownym nabijaniem i też nic konkretnego nie było). Mi się wydaje, tzn. mam taką nadzieję :), że to jakaś pierdoła elektryczna, która powoduje, że sprzęgiełko odskakuje.

Edytowane przez Vendeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale to będę mógł zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ale też nie sądzę, aby cokolwiek z tego wyszło, tak jak i poprzednio.

Czy sam mogę coś jeszcze diagnozować? Dlaczego to sprzęgiełko tak odskakuje samo? Może jest problem z jakimś przekaźnikiem, przełącznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał:

A skąd wiesz, że się włączyła? W B5 jest kompresor na elektromagnetyczne sprzęgło, to że się sprzęgło kręci nie oznacza, że czujnik puścił kompresor w ruch.

Bo było słychać ten kompresor jak "brzęczy", do tego na klimatroniku nie paliła się lampka na ECON,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2021 o 15:42, Vendeur napisał:

No dobrze, ale to będę mógł zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ale też nie sądzę, aby cokolwiek z tego wyszło, tak jak i poprzednio.

Czy sam mogę coś jeszcze diagnozować? Dlaczego to sprzęgiełko tak odskakuje samo? Może jest problem z jakimś przekaźnikiem, przełącznikiem?

@Langista Masz jeszcze jakiś pomysł? Weekend to ostatnia szansa, kiedy mógłbym coś posprawdzać i pogrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend ze znajomym podłączaliśmy auto do komputera.

VAG nie był w stanie się skomunikować w ogóle z klimatyzacją, zawieszał się, zamulał, pokazywał jakieś dziwne kody w identyfikacji, a na koniec komunikat, że zbyt wiele błędów komunikacji i nic nie dało się zrobić.

Polski VAG natomiast się połączył, ale jedyne co pokazał, to:

1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 - zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY"

Z tego, co czytałem w internecie, raczej nie ma to wpływu na kwestię wyłączania/włączania się klimatyzacji samej z siebie.

Generalnie też wydaje mi się, że przełączanie obiegu działa u mnie sprawnie, czuć wyraźną różnicę w "jakości powietrza". Może coś tam lekko czasami szwankuje, bo nigdy tego przełącznika nie używam.

Na domiar złego, gdy próbowaliśmy sprawdzić błędy w klimie, to działała cały czas... Poprzednio tak miałem, że po uruchomieniu silnika po kilku minutach działania zaczynała się włączać i wyłączać, a akurat tego dnia nie, działała (tzn. tak do 15 min, dłużej nie czekaliśmy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...