Jump to content

Po wgraniu wsadu, auto nie odpala 1.8T BFB


audi1.8tbfb
 Share

Recommended Posts

Witam ;) 

Dziś dotarł do mnie kabelek MPPS V13, więc od razu po zainstalowaniu sterowników brałem się za modowanie. 
Zgrałem seryjny wsad, i namierzyłem nowy zmodowany. Auto bez problemu przyjęło nowy wsad, udało mi się zrobić jazdę próbną, 

niestety drugi raz autko nie odpaliło, przy próbie wgrania seryjnego wsadu, nie może połączyć się z ECU. Ponadto jak kabelek MPPS V13 jest wpięty

to załącza się wentylator chłodnicy. Z tego co wyczytałem mogłem zablokować ECU. Jakieś pomysły jak ożywić autko, najlepiej na modzie? :D 

Link to comment
Share on other sites

A jakieś błędy są zapisane, odczytywałeś vcds'em? Wgrywanie wsadów niewiadomego pochodzenia - bardzo mądre posunięcie i obyś nie uwalił tym całkowicie ecu.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Właśnie przed minutą próbowałem połączyć zwykłym OBD, no i tak jak zawsze się łączyłem, tak wywala komunikat że nie znaleziono ECU 
Coraz bardziej wydaje mi się że uwalił się komp, tylko zastanawia mnie fakt, na którym etapie, bo wszystkie czynności z wgrywaniem wsadów przebiegły pomyślnie, jazda próbna zaliczona.

 

Przy okazji załączam wsadzik który wgrałem, może ktoś powie czy on mógł tak namieszać 

8E0909518AQ.BIN stage1

Edited by audi1.8tbfb
Link to comment
Share on other sites

Plik ma nie policzone sumy.
Stąd problemy.
Na stole w bootmode ECU postawisz. :P

A jak chcesz zrobić plika pod auto po logach z korektami to pisz na PW.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Taa, mogło mnie zastanowić czemu nikt w wątku na zagranicznym forum z tym wsadem, nie dał nawet odpowiedzi czy podziękowań hahaha :D

Jutro podłubie z bootmode, rozumiem że programik ktag, i podmianka na moją seryjną mapkę wystarczy, by autko ożyło? 

Edited by audi1.8tbfb
Link to comment
Share on other sites

MPPS w zakładce Generic też zrobisz boota w tym ECU.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie skończyłem się dokształcać w MPPSie :D I rozumiem że trzeba to zrobić w ten sposób?

  1. Dobrać się do ECU, namierzyć PIN 24 w EPROM tzw Bootpin 
  2. Zmasować PIN, przekręcić zapłon, odczekać 5-10sec i zerwać połączenie pinu 
  3. Wgrać oryginalny wsadzik w zakładce Generic

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz jeszcze w trybie recovery i PW:)

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany :) Dzięki pomocy morelo, nie musiałem wgrywać stockowego wsadu, podesłał mi pliczek z prawidłową sumą kontrolną. Dla potomnych co i jak 

Jeżeli pech trafi że podczas majstrowania z kompem samochodu; 

  •  ECU nie jest wykrywane przez OBD, czy MPPS 
  •  Podczas próby komunikacji wyskakuje błąd "brak ECU, nie odnaleziono ECU" itp...
  •  W przypadku przekręcenia zapłonu włącza się wentylator chłodnicy 
  •  Po przekręceniu zapłonu znikła ci ikona ECU na zegarach, i palą się tylko te serwisowe tak jakbyś wgrywał wsad
  • Auto nie odpala

**Rozwiązanie;

  1. Odłącz bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (nr 4) żeby nie obciążać aku
  2. Przekręć zapłon tak jakbyś robił wsad (musi być cały czas włączony)
  3. Odłącz akumulator (zacznij od -, później +)
  4. Podłącz wymęczony próbami komunikacji akumulator do prostownika min. na 1h
  5. Odłącz prostownik, podłącz akumulator (zacznij od +, później -)
  6. Wsiadaj do auta, twoim oczom powinien ukazać się symbol ECU na zegarach co zwiastuje możliwość komunikacji z ECU
  7. Wgraj oryginalny plik, lub jeżeli będziesz miał szczęście od takiego dobrodzieja jak ->morelo (mistrzu) :D 
  8. Odpal go, jak wszystko przebiegło pomyślnie włóż bezpiecznik od wentylatora, i zaprogramuj sobie centralny z pilota przez włożenie go do stacyjki, przekręcenie kluczyka, i wciśnięcie przycisków na pilocie 

**Słowem wyjaśnienia ww procedurę znalazłem na jednym z zagranicznych forów, podchodziłem do niej dość sceptycznie jednak udało się. Sam fakt odłączania i podłączania akumulatora na włączonym zapłonie może być niebezpieczny dla podzespołów samochodu, więc rób to na własną odpowiedzialność. 

Dziękuje wszystkim za udzielanie się w temacie, temat do zamknięcia - pozdrawiam :kox:
 

Edited by audi1.8tbfb
Link to comment
Share on other sites

To pochwal się logami po tym super sofcie :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...