Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wgraniu wsadu, auto nie odpala 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;) 

Dziś dotarł do mnie kabelek MPPS V13, więc od razu po zainstalowaniu sterowników brałem się za modowanie. 
Zgrałem seryjny wsad, i namierzyłem nowy zmodowany. Auto bez problemu przyjęło nowy wsad, udało mi się zrobić jazdę próbną, 

niestety drugi raz autko nie odpaliło, przy próbie wgrania seryjnego wsadu, nie może połączyć się z ECU. Ponadto jak kabelek MPPS V13 jest wpięty

to załącza się wentylator chłodnicy. Z tego co wyczytałem mogłem zablokować ECU. Jakieś pomysły jak ożywić autko, najlepiej na modzie? :D 

Opublikowano

A jakieś błędy są zapisane, odczytywałeś vcds'em? Wgrywanie wsadów niewiadomego pochodzenia - bardzo mądre posunięcie i obyś nie uwalił tym całkowicie ecu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Właśnie przed minutą próbowałem połączyć zwykłym OBD, no i tak jak zawsze się łączyłem, tak wywala komunikat że nie znaleziono ECU 
Coraz bardziej wydaje mi się że uwalił się komp, tylko zastanawia mnie fakt, na którym etapie, bo wszystkie czynności z wgrywaniem wsadów przebiegły pomyślnie, jazda próbna zaliczona.

 

Przy okazji załączam wsadzik który wgrałem, może ktoś powie czy on mógł tak namieszać 

8E0909518AQ.BIN stage1

Edytowane przez audi1.8tbfb
Opublikowano

Plik ma nie policzone sumy.
Stąd problemy.
Na stole w bootmode ECU postawisz. :P

A jak chcesz zrobić plika pod auto po logach z korektami to pisz na PW.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

Taa, mogło mnie zastanowić czemu nikt w wątku na zagranicznym forum z tym wsadem, nie dał nawet odpowiedzi czy podziękowań hahaha :D

Jutro podłubie z bootmode, rozumiem że programik ktag, i podmianka na moją seryjną mapkę wystarczy, by autko ożyło? 

Edytowane przez audi1.8tbfb
Opublikowano

MPPS w zakładce Generic też zrobisz boota w tym ECU.

Opublikowano

Właśnie skończyłem się dokształcać w MPPSie :D I rozumiem że trzeba to zrobić w ten sposób?

  1. Dobrać się do ECU, namierzyć PIN 24 w EPROM tzw Bootpin 
  2. Zmasować PIN, przekręcić zapłon, odczekać 5-10sec i zerwać połączenie pinu 
  3. Wgrać oryginalny wsadzik w zakładce Generic

 

Opublikowano

Sprawdz jeszcze w trybie recovery i PW:)

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiązany :) Dzięki pomocy morelo, nie musiałem wgrywać stockowego wsadu, podesłał mi pliczek z prawidłową sumą kontrolną. Dla potomnych co i jak 

Jeżeli pech trafi że podczas majstrowania z kompem samochodu; 

  •  ECU nie jest wykrywane przez OBD, czy MPPS 
  •  Podczas próby komunikacji wyskakuje błąd "brak ECU, nie odnaleziono ECU" itp...
  •  W przypadku przekręcenia zapłonu włącza się wentylator chłodnicy 
  •  Po przekręceniu zapłonu znikła ci ikona ECU na zegarach, i palą się tylko te serwisowe tak jakbyś wgrywał wsad
  • Auto nie odpala

**Rozwiązanie;

  1. Odłącz bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (nr 4) żeby nie obciążać aku
  2. Przekręć zapłon tak jakbyś robił wsad (musi być cały czas włączony)
  3. Odłącz akumulator (zacznij od -, później +)
  4. Podłącz wymęczony próbami komunikacji akumulator do prostownika min. na 1h
  5. Odłącz prostownik, podłącz akumulator (zacznij od +, później -)
  6. Wsiadaj do auta, twoim oczom powinien ukazać się symbol ECU na zegarach co zwiastuje możliwość komunikacji z ECU
  7. Wgraj oryginalny plik, lub jeżeli będziesz miał szczęście od takiego dobrodzieja jak ->morelo (mistrzu) :D 
  8. Odpal go, jak wszystko przebiegło pomyślnie włóż bezpiecznik od wentylatora, i zaprogramuj sobie centralny z pilota przez włożenie go do stacyjki, przekręcenie kluczyka, i wciśnięcie przycisków na pilocie 

**Słowem wyjaśnienia ww procedurę znalazłem na jednym z zagranicznych forów, podchodziłem do niej dość sceptycznie jednak udało się. Sam fakt odłączania i podłączania akumulatora na włączonym zapłonie może być niebezpieczny dla podzespołów samochodu, więc rób to na własną odpowiedzialność. 

Dziękuje wszystkim za udzielanie się w temacie, temat do zamknięcia - pozdrawiam :kox:
 

Edytowane przez audi1.8tbfb
Opublikowano

To pochwal się logami po tym super sofcie :P

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podeślę :) Tylko muszę kabelek kkl zamówić. Narazie jestem w posiadaniu Elma i mpps

Opublikowano

Mam to samo .tylko że mimo odpięcia akumulatora nadal nie widzi ecu,co zrobić

Opublikowano

Trzeba wgrac org soft po bootmode.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Nagler67 napisał:

Mam to samo .tylko że mimo odpięcia akumulatora nadal nie widzi ecu,co zrobić

A recovery ? jak kiepski mpps i uwali to ja stawiam kess w trybie recovey, ostatecznie ktag i na stole. Jak coś to pisz na PW

Opublikowano

mpps chyba dobry,bo wcześniej zgrałem nim swój wsad i wgrywałem nim  parę razy i wszystko działało ,bo w programie ECM Tytanium przerabiałem go na 163 KM  ,ale dziś wgrałem z netu wsad  taki Audi A4 1.8T BFB 163HP 8E0909518AL 0281208228 369311 i już nie odpalił i brak komunikacji z ECU nie tylko MPPS ale i wag kkl  i Vagdasch nic przez obd nie łączy.Mój wsad oryginalny 8E0909518M  0002.Bin, dało by jakoś wgrać go w aucie lub wyjąć ecu

Opublikowano

Trzeba wyjać ecu i wgrać na stole, jak nie poradzisz to napisz na pw,

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jak wgrać oryginalny mod po tym Bootmode lub na stole wyjąć ecu mogę z auta ale nie mam wtyczek do podłączenia go

 

Opublikowano

co to jest PW i jak napisać do Ciebie

 

Opublikowano
13 minut temu, Nagler67 napisał:

co to jest PW i jak napisać do Ciebie

 

Prywatna wiadomość inaczej. Możesz napisac do każdego uzytkownka, nieźle co? 

Opublikowano
28 minut temu, przem8 napisał:

Możesz napisac do każdego uzytkownka, nieźle co? 

nie do kazdego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...