smite Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam, Czy w przypadku przepalenia jednej ze świec nie powinien sygnalizować tego FIS lub check?. Bylem u mechanika podłączył przy okazji vag i niby wyszła przerwa na 4 świecy. Dodam ze żadnych dziwnych komunikatów nie było na desce. Pozdrawiam.
Sztomel Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Czy w przypadku przepalenia jednej ze świec nie powinien sygnalizować tego FIS lub check?. przepalenia świec lub braku zasilania na nie nie sygnalizuje sterownik silnika.
gregory78 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 tez mam pytanko przy odpalaniu na zimnym musze dłużej pokrecic i w pierwszym momencie chodzi jakby na 3 gary oraz zakopci na jasno.... czy to moze byc swieca
ALBINEK Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Podłącz Vaga to będziesz wiedział czy to świeca.Teraz jest ciepło więc świece i tak nie grzeją.Może to być coś innego,może wtrysk?.
Artur z Brzegu Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 A w którym miejscu w silniku BLB B7. są swiece żarowe? bo nie mogę ich znaleść. W silnikach Isuzu były na wieżchu,a tu nie widać.
Tedi35 Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Nie zakladam nowego watku tylko tu sie podepnę... Czy przy temp okolo 5st choc na chwile grzeja sie swieczki bo chce sprawdzic czy napiecie do nich dociera(próbówka) a jak bedzie brak napiecia to nie wiem czy nie dociera bo jest za cieplo czy jest cos uszkodzone. Jak to rozwiazac czy musze czekac az bedzie zimno. A tak wogole po pierwszym podgrzaniu swieczek lecz nie odpaleniu auta to za drugim razem po okolo 1 min powinny one zadzialac czy juz nie zadzialaja ( bo bedzie im juz cieplo). Co daje im sygnal o temp zewnetrznej ze maja zadzialac-info z termometru? Moze pytania glupie ale to pierwszy moj diesel a na "szukajce " nic podobnego nie wyczytalem. Mam nowe swieczki a jest tez podejrzenie ze nie grzeją choc je sprawdzalem jak były wykrecone i przykladalem do masy auta lecz wtedy bylo okolo 5-7 st na zewnatrz Pozdrawiam i dziekuje za info
lesand Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Podłącz Vaga to będziesz wiedział czy to świeca.Teraz jest ciepło więc świece i tak nie grzeją.Może to być coś innego,może wtrysk?. VAGiem nie sprawdzisz świec żarowych Nie zakladam nowego watku tylko tu sie podepnę... Czy przy temp okolo 5st choc na chwile grzeja sie swieczki bo chce sprawdzic czy napiecie do nich dociera(próbówka) a jak bedzie brak napiecia to nie wiem czy nie dociera bo jest za cieplo czy jest cos uszkodzone. Jak to rozwiazac czy musze czekac az bedzie zimno. A tak wogole po pierwszym podgrzaniu swieczek lecz nie odpaleniu auta to za drugim razem po okolo 1 min powinny one zadzialac czy juz nie zadzialaja ( bo bedzie im juz cieplo). Co daje im sygnal o temp zewnetrznej ze maja zadzialac-info z termometru? Moze pytania glupie ale to pierwszy moj diesel a na "szukajce " nic podobnego nie wyczytalem. Mam nowe swieczki a jest tez podejrzenie ze nie grzeją choc je sprawdzalem jak były wykrecone i przykladalem do masy auta lecz wtedy bylo okolo 5-7 st na zewnatrz Pozdrawiam i dziekuje za info chwila szukania: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t45948.0.html;highlight=sprawdzanie+%C5%9Bwiec+%C5%BCarowych http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t100991.0.html;highlight=sprawdzanie+%C5%9Bwiec+%C5%BCarowych http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_grzenie_swiec_zarowych_po_zgasnieciu_lampki-t101817.0.html
Stichy Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Juz opisalem troszke jak dzialaja w innym temacie ale jeszcze raz skoro chcesz swiece zaczynaja grzac gdy temp plynu chlodzacego spadnie ponizej 9 stopni C i dzialaja jeszcze do ok 4 min, ale tylko gdy silnik odpalimy i nie przekroczymy 2500 obr/min. Swiece przestaja grzac gdy przed uplywem 4 min wylaczymy zaplon lub przekroczymy poziom 2500 obr/min przed uplywem tych 4 min A tutaj byl temat poruszany Odp: [b6 AWX] Nierówna praca, po uruchomieniu zimnego silnika Pozdrawiam
Tedi35 Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Dzieki Panowie szukałem w środku nocy i chyba bylem spiacy skoro nic nie doczytałem. pozdrawiam
ALBINEK Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 W tym silniku świece żarowe masz pod pokrywą klawiatury w głowicy,nie ma ich na wierzchu.Koledzy piszą że Vagiem nie sprawdze świec żarowych a u mnie po sprawdzeniu vagiem wyskoczył kod.Wpisałem ten kod w szukajke i tak mi wyszło że pierwsza świeczka nie działa
H4mm3R Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 W tym silniku świece żarowe masz pod pokrywą klawiatury w głowicy,nie ma ich na wierzchu.Koledzy piszą że Vagiem nie spradze świec żarowych a u mnie po sprawdzeniu vagiem wyskoczył kod.Wpisałem ten kod w szukajke i tak mi wyszło że pierwsza świeczka nie działa Przy zapalonym silniku wyskoczył Ci ten kod?
augustA4 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 W tym silniku świece żarowe masz pod pokrywą klawiatury w głowicy,nie ma ich na wierzchu.Koledzy piszą że Vagiem nie spradze świec żarowych a u mnie po sprawdzeniu vagiem wyskoczył kod.Wpisałem ten kod w szukajke i tak mi wyszło że pierwsza świeczka nie działa Też miałem walnięta świece i wyskoczył błąd świecy 4 cylindra na VAG-u. Więc chyba da sie zdiagnozować świece czy nie są przepalone. Sprawdzenie miałem chyba na wyłączonym silniku ale reki nie dam uciąć
H4mm3R Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Jak na wyłączonym silniku to luz, bo nic mi takiego nie zdiagnozował VAG.. chyba że na włączonym, to jeszcze raz będę musiał sprawdzić.
Artur z Brzegu Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 A u mnie VAG pokazał że spalona jest świeca na 1 cylindrze ikupiłem jedną świece NGK ,wykręciłem z silnika,a tam była BERU, sprawdziłem oporność i było natej uszkodzonej 21 om,a na tamtych trzech świecach było 0,9 oma. Ta nowa świeca NGK też miała 0,9 oma i one są nanapięcie 4 [V]. Napięcie które dochodzi do świec po zmierzeniu miernikiem wykazało 3,6[V],nawet gdy wyłączyłem zapłon to jeszcze przez pare sekund dochodziło (silnik letni ), Co mnie zdiwiło ,że potem to napięcie spadło do 1[V] i cały czas się utrzymywało w tym zakresie .Myślałem świece pobierają cały czas ten 1[V],ale nawet gdy odłączyłem całkiem akumulator ,to ten 1[V] też miernik pokazywał. Podłączyłem w szereg amperomierz i nie było żadnego poboru prądu. Co lepsze,że silnik po wymianie dalej rano na począdku troche za szarpie i puści dyma,a jak już troche po chodzi to już jest OK. Podejżewam ,że ta nowa świeca chociaż pokazuje 0,9 oma to jest uszkodzona,ale to będe wiedział do piero jak wykręce wszystkie świece i podłącze je na wieszchu i zobacze do piero jak grzeją. Jak to jutro zrobię to napisze co mi wyszło [br]Dopisany: 27 Listopad 2009, 21:35:02_________________________________________________C.D. Wykręciłem wszystkie świece żarowe ( nie mylić ze świecami do podgrzewania płynu )połączyłem je drutem do masy ,wpiąłem wtyczki zasilające do świec ,podłączyłem woltomierz, włączyłem zapłon (zimny silnik,rano)i co się okazało,że napięcie nie dochodzi do żadnej ze świec. Znalazłem przekaznik do tych świec o nr.461 a typ tego przekaznika to VW AG 03G 907 282 Znajdował się pod sterownikiem do silnika. Rozebrałem ten psełdo przekaznik ico się okazało,że tam w środku nie ma żadnego przekazniczka tylko sam układ elektroniczny( mały telewizor) sama elektronika powierzchniowa ,czyli trzeba kupić nowy ,orginał kosztuje 279 zł. podróba też Beru 160 zł. a na allegro znalazłem za 49 zł. +przesyłka .A orginalna świeca żarowa podaje typ . BERU GERMANY 522 0 100 266 004 BEO VW-AG N 105 798.02
H4mm3R Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Artur ja też w sobotę wymieniałem świece po tym jak VAG wykrył mi, że jedna świeca ma przerwę. Od razu wymieniłem wszystkie świece BERU na BERU, bo znajomy mechanik odradzał mi NGK... Mierzenie miernikiem nie zawsze się sprawdza, u mnie miernik pokazywał, że wszystkie świece mają te same napięcie i niby są dobre. Wystarczyło wziąć kawałem druta i przyłożyć świecę bezpośrednio do akumulatora i zaraz było wiadomo, która świeca jest upalona. Trzy od razu się zaczerwieniły a jedna potrzebowała na to trochę więcej czasu. Mimo wymiany świec, podobnie jak u Cienie auto po przestanej nocy nie pali od strzału i trochę przy porannym odpalaniu szarpnie silnikiem. Sprawdź ten przekaźnik, ale wydaje mi się, że jest dobry, bo CAN cały czas pusza napięcie po układach elektronicznych. Tak samo masz jak wyciągniesz żarówkę z lampy, mimo że nie świeci, miernik pokaże Ci na gnieździe z żarówki 1-2V. CAN puszcza takie niskie napięcie i przez to sprawdza cały układ czy wszystko działa, a jak niema obiegu to wyłącza daną rzecz.
Musashi Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 oczywiscie ze VAG wykaze przepalona swiece zarowa. to nie sa swiece ktore sa sterowane przekaznikiem tylko specjalnym sterownikiem a zasilane sa impulsami wypelniajacymi. z tego powodu nie wolno ich podlaczac bezposrednio do 12V poniewaz ulegna zniszczeniu. nie wsztstkie usterki swiec zarowych polegaja na ich przepaleniu. zwiekszonej opornosci VAG nie wykaze. weryfikacja przepalenia swiec zarowych dotyczy tylko silnikow 16V.
akjam Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Artur ja też w sobotę wymieniałem świece po tym jak VAG wykrył mi, że jedna świeca ma przerwę. Od razu wymieniłem wszystkie świece BERU na BERU... [...] H4mm3R wymieniałeś sam te świece? Ja kupiłem już 4 sztuki ORI BERU ale nie wiem czy dam radę to wymienić bez pomocy mechanika bo jak słyszę o głowicy to juz za dużo jak dla mnie!
H4mm3R Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Artur ja też w sobotę wymieniałem świece po tym jak VAG wykrył mi, że jedna świeca ma przerwę. Od razu wymieniłem wszystkie świece BERU na BERU... [...] H4mm3R wymieniałeś sam te świece? Ja kupiłem już 4 sztuki ORI BERU ale nie wiem czy dam radę to wymienić bez pomocy mechanika bo jak słyszę o głowicy to juz za dużo jak dla mnie! No prawie sam, bo robiłem to z kumplem, który jest mechanikiem i powiem Ci, że nic trudnego. - zdejmujesz górną pokrywę silnika - odłączasz przewody z podciśnienia, co idą do pokrywy PD, - zdejmujesz plastik osłaniający rozrząd i inne plastikowe elementy, co idą do pokrywy PD - odkręcasz i zdejmujesz pokrywę PD - płaskim śrubokrętem podważasz nasadki na świecach i je zdejmujesz - wykręcasz świece (będzie Ci potrzebny długi nasadowy klucz) - przykręcasz nowe z siłą 1,5-2Nm czyli z wyczuciem, nie za mocno - zakładasz nasadki - przykręcasz pokrywę (ja moją dałem na specjalnym silikonie - nie pamiętam nazwy, bo to od kumpla było) - łączysz przewody i plastiki - zakładasz pokrywę na silnik i gotowe Wymiana trwała ok. 1h
spetsnaz Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 - przykręcasz nowe z siłą 1,5-2Nm czyli z wyczuciem, nie za mocno Chyba gdzieś zero z Nm uciekło
akjam Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Artur ja też w sobotę wymieniałem świece po tym jak VAG wykrył mi, że jedna świeca ma przerwę. Od razu wymieniłem wszystkie świece BERU na BERU... [...] H4mm3R wymieniałeś sam te świece? Ja kupiłem już 4 sztuki ORI BERU ale nie wiem czy dam radę to wymienić bez pomocy mechanika bo jak słyszę o głowicy to juz za dużo jak dla mnie! No prawie sam, bo robiłem to z kumplem, który jest mechanikiem i powiem Ci, że nic trudnego. - zdejmujesz górną pokrywę silnika - odłączasz przewody z podciśnienia, co idą do pokrywy PD, - zdejmujesz plastik osłaniający rozrząd i inne plastikowe elementy, co idą do pokrywy PD - odkręcasz i zdejmujesz pokrywę PD - płaskim śrubokrętem podważasz nasadki na świecach i je zdejmujesz - wykręcasz świece (będzie Ci potrzebny długi nasadowy klucz) - przykręcasz nowe z siłą 1,5-2Nm czyli z wyczuciem, nie za mocno - zakładasz nasadki - przykręcasz pokrywę (ja moją dałem na specjalnym silikonie - nie pamiętam nazwy, bo to od kumpla było) - łączysz przewody i plastiki - zakładasz pokrywę na silnik i gotowe Wymiana trwała ok. 1h No dzięki za opis tego co mnie czeka! Z czyjąś pomocą - kolegi mechanika - damy radę! Jeszcze raz dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się