vikis4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Golf IV tdi 90 km. Byłem dzisiaj u gościa z zamiarem napełnienia klimy (wcześniej wymieniałem jeden z przewodów) Niby wszystko oki-szczelne! Zaczyna się napełnianie po ok 15 min szarpnięcie całym silnikiem i kupa dymu ze sprężarki!!! Potem dziwne odgłosy i też szarpanie-diagnoza zatarty kompresor! Pytanie dla znawców tematu: Czy można uszkodzić sprężarkę podczas napełniania? Dodam,że olej w układzie był.
.Pablo. Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Napełniając klimę zadaję się odpowiednią ilość czynnika do układu więc nie ma możliwości żeby ciśnienie coś rozerwało lub uszkodziło
andrzejd76 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam. Z Twojego opisu wynika ,że gościu robił tą czynność na uruchomionym silniku.cytat "Zaczyna się napełnianie po ok 15 min szarpnięcie całym silnikiem i kupa dymu ze sprężarki!!! Potem dziwne odgłosy i też szarpanie-diagnoza zatarty kompresor!" Jeżeli silnik był uruchomiony bardzo prawdopodobne,że to pseudo mechanik uszkodził sprężarkę. W początkowej fazie gaz wraz z olejem jest odsysany z układu,i jest robiona próżnia.Wtedy właśnie mogła uszkodzić się sprężarka.Dopiero w końcowej fazie jest dawkowany olej i gaz. Sumując czynność ta powinna być robiona na wyłączonym silniku.
vikis4 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dokładnie tak było!!! Dzis byłem u prawdziwego fachowca i powiedział,że mogło być za mało oleju w układzie i to doprowadziło do zatarcia sprężarki!
gooralos Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Albo miałeś już wcześniej zatarty sprężarki. W przypadku braku gazu w układzie, czujnik ciśnienia odłącza sprzęgło sprężarki. W przypadku pojawienia się gazu, czyli ciśnienia zostaje podane napięcie na sprzęgło i uruchamia sprężarkę, która mogla być już wcześniej uszkodzona.
.Pablo. Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 No chyba sobie jaja robisz że ktoś robił ci klime na włączonym silniku nawet mi to do głowy nie przyszło trzeba być naprawdę zdolnym żeby zrobić takie coś w takim przypadku zgadzam się z przedmówcą że w ten sposób idzie zatrzeć kompresor pytanie tylko jak udowodnić że to on ja zepsuł robiąc serwis klimy
vikis4 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 No właśnie jak??? Mam na niego taką palmę,że szok! Niestety nie jestem w stanie mu nic udowodnić!
soolek Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Może jakiegoś rzeczoznawcę weź? Idź do kolesia, powiedz mu, że jest f.... itd. itp, bo nie napełnia się klimy na włączonym silniku (znajdź może jakąś instrukcję, gdzie jest to wyraźnie napisane). Powiedz mu, że niech płaci za naprawę, a jak nie to bierzesz rzeczoznawcę i wtedy będzie musiał dodatkowo ponieść koszty rzeczoznawcy, a w najgorszym wypadku koszty sądowe i Twojego adwokata, bo mu nie odpuścisz - dla zasady, nawet jak będzie to trwało latami, to tak mu utrudnisz życie, że jeszcze Cię po stopach będzie całował, żebyś mu odpuścił :> Warto spróbować.
Gość Iceman Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 co wy za bzdury piszecie !!!!!!!!!!!!!!!!! te spręzarki padają i to nagminnie ,nie chce mi się rozpisywać ale to co piszecie to po prostu nie macie pojecia o czym mówicie ,regeneruje sprężarki klimy i wiem coś o tym ,więc nie piszcie bzdur i się nie podniecajcie bo do serwisu klimy jedziecie na szarym końcu jak już wszystkimi sposobami nie da się zrobić samemu pozdrawiam
.Pablo. Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Tak się składa że ja i wiele osób robimy serwis klimy co roku profilaktycznie i nie mam żadnych kłopotów z klimą a ty pracując przy klimach chyba wiesz że klime nabija się na zgaszonym silniku ja przynajmniej tak zawsze miałem robione ale ja nie jestem fachowcem tylko klientem więc jak się mylę to mnie popraw
Gość Iceman Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 jak się wypowiadasz to opisz procedurę napełnienia co i jak maszyna wpuszcza i odpowiedz sobie kiedy wpuszczany jest olej przed napełnieniem czynnikiem czy po napełnieniu i czy sprężarka załączy się bez gazu a następnie popraw swoje wywody pozdrawiam i bez urazy bo ręce opadają rzadko się wypowiadam tylko dlatego że ,,,,,,,sam sobie odpowiedz
vikis4 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Panowie zakupiłem drugą sprężarkę od znajomego z gwar. Pojechałem napełnić (do fachowego serwisu) wpuścili olej, freon i lipa klima nie chłodzi! Zapytałem czy układ jest drożny-odpowiedział,że tak bo zauważył po ciśnieniach. Powiedział jeszcze ,że w sprężarce jest jakiś zaworek z trzpieniem który się zużywa i kosztuje 200zł i to właśnie on może być winny! Oczywiście mam prawo oddać sprężarke.
Gość Iceman Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 ten zaworek to regulator wydajności
HiRide Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ten zaworek to regulator wydajności w b6 i b7 tez taki jest ? mozna sobie regulowac wydajnosc samemu ?
majkel_majki Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Jest. Nie można nic sobie regulować, wydajnością kompresora steruje komputer na podstawie aktualnego zapotrzebowania.
Gość Iceman Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ten zaworek to regulator wydajności w b6 i b7 tez taki jest ? można sobie regulować wydajność samemu ? tak jak się ma tester zaworów wydajnościowych ,w b6 i b7 zaworem steruje komputer a w b5 sprężarka reguluje się samodzielnie w zależności od zapotrzebowania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się