pvllyx Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Nie wiem czy w dobrym dziale to dodaje ale przychodze do was z zapytaniem. To mój pierwszy samochód z turbo. Po mieście jeżdze spokojnie, max 2.5 obrotów, rzadko się zdarzy, że samochód wezmę na wyższe obroty bo po prostu jeżdzę ostrożnie. Mimo to czekam aż turbo się schłodzi zanim zgaszę silnik od 30 sekund do minuty. Po zgaszeniu słyszę, takie "ziuuuuu" jakby coś schodziło z obrotów, czy może inaczej jakby odkurzacz się wyłączył. Nie jeżdzę na klimie ani nawiewie, więc wykluczam dźwięk od tego. Co to może być? Czy to turbo? Może czekam zbyt krótko. Pozdrawiam
tass Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Sprężarka klimatyzacji w b6 pracuje non stop tylko na wyłączonej klimie nie nabija ciśnienia, jest sterowana zaworem, nie sprzęgłem elektromagnetycznym, aby nie działała trzeba by zdjąć z niej pasek lub zerwać sprzęgło. Te "ziuuuuu" to czy nie jest to dźwięk zatrzymujących się wentylatorów chłodnicy? 1
cysiek18 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Zobacz ten temat, może o taki sam dźwięk ci chodzi:
pvllyx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2021 @cysiek18 - nie nie. To jest typowie pierdnięcie. U mnie właśnie tak jak @tass napisał zatrzymywał się wen. od chłodnicy. I najprawdopodobniej to będzie to, nie wiem jak słychać turbo po zgaszeniu silnika więc wolałam dopytać na forum bo kto pyta nie błądzi Jak wyłączysz odkurzacz to też zanim się całkowicie zamknie to schodzi z obrotów i to jest coś takiego :D
zionx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 To dźwięk zwalniającej turbiny, ile byś nie czekał zawsze będzie, tak ma być Jeżdżąc do 2,5k rpm może i jeździsz ostrożnie, ale robisz krzywdę silnikowi i turbinie. Żebyś się nie zdziwił jak przyjdzie Ci wyprzedzać a auto nie będzie miało mocy.. 1
pvllyx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2021 @zionx O, dzięki za informację. Muszę zmienić nawyki żebym nie jeździła jak dziadziuś. Więc może mi podpowiesz jak obroty trzymać w tym autku? Zadaje głupie pytania owszem, ale to moje pierwsze autko z turbiną i LPG więc wole podpytać...
zionx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Odpowiem Ci jak mojej żonie.. przy 3,5 zmieniaj biegi, ale też nie jeździj poniżej 2,5 tys 1
detowizer Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Co jakiś czas wypada też "odmulić" autko, wbrew pozorom za niskie obroty nie służą silnikowi 1
pvllyx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Bardzo dziękuje wam chłopaki za odpowiedź. Warto dopytać się kogoś obeznanego w tym temacie i zaczerpnąć wiedzy... @zionx jeszcze pytanko... Przy tych 3.5 obrotach potem ile czekać aż się turbinka chłodzi? Też normalnie 30 sek - minuta?
audicoman Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Najważniejsze jest żeby po ostrzejszej jeździe dać tą chwilę na ostudzenie. Kolektor wydechowy się dosyć nagrzewa do wysokich temperatur i po ostrej jeździe np. jadąc autostradą 140-180km/h nagle zajeżdżasz na stację zatankować i gasisz silnik - wtedy klops. Całe ciepło zgromadzone na żeliwnym kolektorze przechodzi na turbosprężarkę i w ten sposób niszczy gumowe uszczelnienia, spieka znajdujące się resztki oleju. Silnik zgaszony - brak ciśnienia oleju który smaruje jak i zabiera ciepło z turbiny. Ale skoro jeździsz w okolicach 2.5 tys obrotów to tak na prawdę silnik jest zamulony i Twoje minutowe czekanie aż turbo "ochłodnie" nic tu nie zmieni. Tak na marginesie turbo w 1.8T jest chłodzone dodatkowo wodą. Po prostu, po ostrzejszej jeździe gdzie korzystasz z większości mocy silnika, daj mu 1-2 min pracy na jałowych obrotach w celu "ochłonięcia". Jak za mulasz to gaś prawie od razu z lekką zwłoką.
audicoman Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 56 minut temu, zionx napisał: Łep masz chłodzony wodą Dziękuje za merytoryczny poziom dyskusji. Mam nadzieję, że dostaniesz bana.
zionx Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Wprowadzanie ludzi w błąd jest bardziej szkodliwe niż moje grubiaństwo :]
audicoman Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 W AVJ nie ma chłodzenia turbiny?! Mam BFB i tam jest, stąd wyszedłem z założenia ,że tam pewnie też jest.
zionx Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 (edytowane) Poebaem.. jest Edytowane 11 Sierpnia 2021 przez zionx
andrew01 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 9 godzin temu, audicoman napisał: W AVJ nie ma chłodzenia turbiny?! Mam BFB i tam jest, stąd wyszedłem z założenia ,że tam pewnie też jest. Oczywiście, że jest chłodzenie, no ale przecież nie wodą....
pvllyx Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Hehe to skoro tak temat żyje.. To powiedzcie mi jeszcze proszę dlaczego z przodu auta wszystko ładnie cicho pracuje a jak się dochodzi do tyłu to tak syczy... Takie ssss W okolicach środkoawgo tłumika?
pvllyx Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Czyli wszystko ok. Dziękuje @przem8.
audicoman Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 2 godziny temu, andrew01 napisał: Oczywiście, że jest chłodzenie, no ale przecież nie wodą.... Nie sądziłem, że niektórym trzeba łopatologicznie tłumaczyć. Przecież wiadomo, że płynem chłodniczym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się