Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zaplonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pewien problem którego nie mogę rozwiązać. Pacjent 1.8 bfb- silnik chodzi jakby wypadał zapłon.Swiece zmienione, cewki sprawdzone. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Kompresja sprawdzona jest po 11 11.5. Na benzynie jest moc na gazie trochę gorzej według mnie. Po niżej błędy z vcds, macie panowie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić bo mechanicy oczywiście rozkładają ręce

IMG_20210808_133135.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jak jesteś pewien że cewki dobre, sprawdź ciśnienie paliwa, podmień wtryskiwacze

No i szczelność dolotu do sprawdzenia, głównie gniazda wtryskiwaczy

Edytowane przez zionx
Opublikowano

Na obu paliwach się to dzieje? 

Opublikowano

Na obu paliwach tak auto chodzi. Gazownicy twierdzą że wszystko jest ok z instalacją. Gaz ma 2 lata. Pompa paliwa trochę wyje pod obciążeniem czasami ale auto dość dynamicznie przyspiesza.

Opublikowano

Żeby stwierdzić czy auto dobrze jedzie musiałbyś wykonać logi dynamiczne (opis jak je zrobić w dziale diagnostyka) no a jak chodzi o paliwo to tak jak pisałem, pomiar ciśnienia na jałowych i pod obciążeniem

Opublikowano

Rozumiem. Tylko jeżeli coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa, wtryskami paliwa to na LPG nie powinno być ok?

Opublikowano (edytowane)

Niby tak, ale nieszczelny dolot tyczy obu paliw

Taka niepisana zasada, że najpierw się ogarnia auto żeby jeździło dobrze na pb, potem na lpg

Jak wyglądało "sprawdzenie cewek" ?

Edytowane przez zionx
Opublikowano

Wypada zapłon na wolnych obr czy pod obciążeniem, a może nie ma znaczenia? Do sprawdzenia szczelność na tym cylindrze, czyli gniazdo wtryskiwacza i wkretka gazowa, odma, a jak tu wsio ok to zostaje głowica. 

Opublikowano

Najpierw oddałem do mechanika. Stwierdzili że nie trzeba wymieniać cewek. Żeby mieć pewność podjechałem do znajomego ma b6 cabrio z bex i podmienilismy cewki z jego auta, praca silnika nie uległa zmianie. 

Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał:

Wypada zapłon na wolnych obr czy pod obciążeniem, a może nie ma znaczenia? Do sprawdzenia szczelność na tym cylindrze, czyli gniazdo wtryskiwacza i wkretka gazowa, odma, a jak tu wsio ok to zostaje głowica. 

Zapłon wypada na wolnych obrotach na pewno a pod obciążeniem to nie jestem pewien.Przez zatkana odmę może dawać takie objawy?

Opublikowano

Może. Zobacz czy korek od wlewu oleju podskakuje. 

Opublikowano

Podskakuje to już sprawdzałem na początku?

Opublikowano

Panowie. Pojeździłem trochę na samej benzynie i zapłon przestał wypadać. Błędy według mnie zniknęły(mam tylko vcds). Pojechałem więc dzisiaj do gazownikow u których zakładałem instalacje oczywiście na samej benzynie. Podpinają kompa ale nie pod złącze diagnostyczne w aucie tylko pod komputer od gazu i wyskakuje błąd 3 go cylindra. Gazownicy twierdzą że wina jest silnika a nie instalacji bo LPG ma inną temp. spalania. Co o tym sadzicie

Opublikowano

Że trzeba im kursu od instalacji gazowych. W takim razie przy zakładaniu gazu powinno się silnik wymienić, bo przecież benzyna działa inaczej:facepalm: dali ciała gdzieś i nie chcą się przyznać

Opublikowano

No niby tak ale instalacją już ma 2 lata a wcześniej problemu nie bylo

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Ziomal1985 napisał:

No niby tak ale instalacją już ma 2 lata a wcześniej problemu nie bylo

Zamień wtryskiwacz gazowy miejscami, jak masz listwę to pozamieniaj wężyki i wtyczki miejscami. Jak na benie jest dobrze to ewidentnie coś z instalacją.

MIałem kiedyś podobne przeboje i najlepszy warsztat lpg w Lublinie stwierdził, że głowica, a wtryski po roku nadawały się do kosza.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Panowie dzisiaj odebrałem auto od gazowników (wczoraj zawiozłem je tam ponownie). Pracuje na benzynie i LPG dobrze, zapłon już nie wypada. Nie wiem co zrobili bo nie mogłem się tego dowiedzieć. Jedyne co mi powiedzieli że mierzyli kompresję na zimnym i wyszło im na drugim cylindrze 9atmosfer, a na 4 koło 12. Mój pomiar był trochę inny. Nie wiem sam co myśleć, mierzyć jeszcze raz?. Można coś spaprac podczas mierzenia kompresji?

Opublikowano

Może weź i pognęb ich trochę co takiego zrobili że już nie wypadaja zapłony myśle że wiele osób jest też zainteresowanych rozwiązaniem :P

Opublikowano

Co zrobili gazownicy, odłączyli klemy od akumulatora i wymienili cewkę na drugim cylindrze czyli na tym na którym ciśnienie jest najsłabsze i to tyle.Tylko nie wiem co z tą słaba kompresja czy drążyć dalej temat czy nie

Opublikowano

Jak nie masz miernika, popatrz czy ktoś z forumowiczy nie mieszka blisko cb i sprawdź sprężanie dla świętego spokoju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...