Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[CCWA] Meteorgrau | E4J | 240HP/500Nm | Quattro | Tiptronic | B&O | QQ1 | 19" | by R4xx


R4xx

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Ci, że filtr powietrza mój w A6 tak wygląda, ale po 25 tys km... Wymieniam go co drugą wymianę oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2022 o 20:32, Gremlin0209 napisał(a):

Powiem Ci, że filtr powietrza mój w A6 tak wygląda, ale po 25 tys km... Wymieniam go co drugą wymianę oleju ?


Syf mamy w powietrzu a ta 3-litrówka swoje też ciągnie :kox:

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za rolka w b8ce fajnie to siadło, zrób podmianke do b6ki będzie sztos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B8ka doczekała się porządnego serwisu.

W głównej mierze przez ten fakt wciąż wstrzymywałem się z inwestycjami, które cieszyłyby moje oko.

 

Niestety, są priorytety:

  • Wymiana rozrządu (napinacze, prowadnice, śruby i łańcuchy)
  • Wymiana oleju w silniku
  • Wymiana oleju w skrzyni biegów
  • Wymiana oleju w mechanizmach różnicowych
  • Wymiana napinacza paska osprzętu i rolek prowadzących 

Nowy rozrząd:

r4.jpg.d5f5b58e8724a5076e39ee82429922ed.jpg

 

r1.JPEG.2cb5b27a0db15fdac34fc2b98373f6d0.JPEG

 

r2.jpg.610f4155d87e2789cfd35932d7ebcd12.jpg

 

r3.jpg.49811fcb2d3ddede98e4c4906a8d340b.jpg

 

Pozostałości po naprawie:

p1.jpg.4b78d0e8d0f134f14a8a60eafe25ac22.jpg

 

Wszystkie ślizgi zużyte podobnie do poniższego:

s1.jpg.3b862cdfc9fbcb6e70b23b5bf0b9b09b.jpg

 

Filtr skrzyni biegów jeszcze fabryczny:

f1.jpg.4eb62928f4247aa084f0ef6dcdf07d60.jpg

 

Tak wyglądały magnesy:

m1.jpg.e8c66b56a5a3612f4cd2ea762b8a8d42.jpg

 

Rozrząd na zmęczony nie wyglądał. Jedynie napinacze były już słabe. Dlaczego wymieniałem? Przy odpalaniu potrafił sobie dość głośno zagrzechotać. Wszystko wymieniane było na samochodzie, bez wyciągania silnika. Może byłoby łatwiej z wyciąganiem, ale przewody chłodzenia skrzyni biegów skutecznie wyjęcie motoru uniemożliwiły. Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczuwalna jest różnica w kulturze jej pracy na plus. Dziś nie dziwię się, że wymiana samych napinaczy rozrządu jest tak często praktykowana. Gdybym naprawę przeprowadzał samodzielnie, z pewnością dysponowałbym większą ilością zdjęć. Wrzucam to, co dostałem ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, R4xx napisał(a):

B8ka doczekała się porządnego serwisu.

W głównej mierze przez ten fakt wciąż wstrzymywałem się z inwestycjami, które cieszyłyby moje oko.

 

Niestety, są priorytety:

  • Wymiana rozrządu (napinacze, prowadnice, śruby i łańcuchy)
  • Wymiana oleju w silniku
  • Wymiana oleju w skrzyni biegów
  • Wymiana oleju w mechanizmach różnicowych
  • Wymiana napinacza paska osprzętu i rolek prowadzących 

Nowy rozrząd:

r4.jpg.d5f5b58e8724a5076e39ee82429922ed.jpg

 

r1.JPEG.2cb5b27a0db15fdac34fc2b98373f6d0.JPEG

 

r2.jpg.610f4155d87e2789cfd35932d7ebcd12.jpg

 

r3.jpg.49811fcb2d3ddede98e4c4906a8d340b.jpg

 

Pozostałości po naprawie:

p1.jpg.4b78d0e8d0f134f14a8a60eafe25ac22.jpg

 

Wszystkie ślizgi zużyte podobnie do poniższego:

s1.jpg.3b862cdfc9fbcb6e70b23b5bf0b9b09b.jpg

 

Filtr skrzyni biegów jeszcze fabryczny:

f1.jpg.4eb62928f4247aa084f0ef6dcdf07d60.jpg

 

Tak wyglądały magnesy:

m1.jpg.e8c66b56a5a3612f4cd2ea762b8a8d42.jpg

 

Rozrząd na zmęczony nie wyglądał. Jedynie napinacze były już słabe. Dlaczego wymieniałem? Przy odpalaniu potrafił sobie dość głośno zagrzechotać. Wszystko wymieniane było na samochodzie, bez wyciągania silnika. Może byłoby łatwiej z wyciąganiem, ale przewody chłodzenia skrzyni biegów skutecznie wyjęcie motoru uniemożliwiły. Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczuwalna jest różnica w kulturze jej pracy na plus. Dziś nie dziwię się, że wymiana samych napinaczy rozrządu jest tak często praktykowana. Gdybym naprawę przeprowadzał samodzielnie, z pewnością dysponowałbym większą ilością zdjęć. Wrzucam to, co dostałem ?

Filtry w skrzyni dramat:facepalm: Niket tego wcześniej nie dotykał chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wandej napisał(a):

Filtry w skrzyni dramat:facepalm: Niket tego wcześniej nie dotykał chyba.

Piec i zawias też dziewica. Dobrze, że poprzedni właściciel przynajmniej olej w silniku wymieniał ?

Edytowane przez R4xx
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2023 o 01:40, Wandej napisał(a):

Filtry w skrzyni dramat:facepalm: Niket tego wcześniej nie dotykał chyba.

sam wiesz, że ASO nie zaleca wymiany oleju w tipie i tak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas mnie nie było a z samochodem w każdej, wolnej chwili coś jednak się działo :cwaniak:

 

1. Swap hebli przednich z 320 na 356mm

Zaciski zabezpieczone powłoką GYEON RIM, blaszki oklejone folią 3M 2080, tarcze Zimmermann, klocki Ferodo.

Na koniec prac niespodzianka w postaci zbyt blisko osadzonej felgi. Bez dystansów się nie obeszło. Wpadły szaleńcze +5mm 😄

 

image.png.601d7380d99e621877fc2216341d0302.png

 

6.jpg.7a6cb5b1c64dee0205b468d8e7b70090.jpg

 

7.jpg.e2fcf66bec3282d445ce819acea31539.jpg

 

image.png.0b0dec1b4b9a524bbb3243923bbd6302.png

 

8.jpg.5eb168bf1f22fbef382738d8ece1dd12.jpg

 

2. Swap hebli tylnych z 300 na 330mm

Dzieło sztuki w postaci tych zacisków zostało wykonane przez @corradoowner.

Zestaw hamulców jak na przodzie: Zimmermann + Ferodo.

 

1.jpg.2caaa0bc990e29cd9b97b285a8fed9a5.jpg

 

image.png.0c85723efe4193b9e28606083993638e.png

 

3. Zmiana "grill'a" i kratek halogenów

Zestaw może i niektórym będzie zajeżdżał chińszczyzną, ale mi się podoba 😁

Montaż bardzo przyjemny. Rozgrzebany cały przód, bo zachciało mi się "przy okazji" wymienić nieładny błotnik.

Jedynie minusy to słaba dostępność atrapy pod czujniki parkowania i brak mocowania pod emblemat quattro.

Gdyby ktoś kiedyś był w potrzebie, opracowałem swoje własne mocowanie i w każdej chwili mogę druknąć z ABS. 

 

image.png.9f3d65ca8f6db0dec7d28690a1df1a6e.png

 

image.png.13fc3a596c6ff40523ead70868734450.png

 

image.png.ad2e9fbe25b91e7c09b92346cfee8381.png

 

Druk 3D mocowań pod emblemat z ABS:

 

A.jpg.beed9f41ba88ff28afee35a851c5450a.jpg

 

C.jpg.e3ea4ec87d9454753cef432be2b6a8ab.jpg

 

B.jpg.d4640bf7da968ac9ef2e15ae67431a1e.jpg

 

alternatywa dla innych atrap:

 

image.png.22cdde5f52127edf41862fd683224a74.png

 

X.jpg.f43e8f1d941ed70418a1fe07c1d5a760.jpg

 

4. Oklejenie dekorów na czarno

Strasznie drażniła mnie oryginalna, szara kolorystyka. Zdecydowałem, że okleję sobie wszystkie dekory folią. Przy okazji wpadła folia na ekran MMI.

Nie jestem jednak zadowolony z jakości jaką prezentuje ta czarna folia. Oddać do lakierowania czy ktoś z Was miałby jeszcze jakieś ciekawe propozycje?

 

2.jpg.eae2aa86f9654a346c0403a0f3d6c97a.jpg

 

5. Zaprawki lakiernicze

Nazbierało się trochę odprysków do ogarnięcia. Dremel + podkład dwuskładnikowy epoksydowy + zaprawka w pędzelku + papierki KOVAX i efekt jest co najmniej zadowalający.

 

3.jpg.c59e079ff7a446816406096851a87ba1.jpg

 

Na poniższych zdjęciach nadkola. W tym wypadku obróbka strumieniowo-ścierna, podkład przemysłowy i dla estetyki lakier pod kolor nadwozia. 

Z ciekawostek spryskałem materiałowe nadkola środkiem do impregnacji tworzyw celem zyskania większej odporności na wodę i syf - efekt żaden.

 

5.jpg.b03b85b1b4bbbc332ca033ddddbbd939.jpg

 

4.jpg.48f40b7ff84c5ca7988322e18cfa8688.jpg

 

W planach mam:

  • remont zawiasu,
  • obicie podsufitki i słupków alcantarą w kolorze zbliżonym do foteli lub ciemniejszym,
  • zakup drugiego kompletu kół (może coś z OEM),
  • dołożenie składanych luster z fotochromem,
  • Chip, EGR, DPF?

Pytanie do Was:

  1. Na dzień dzisiejszy muszę myśleć o zawieszeniu. Powoli robi się stara wersalka. Polecacie konkretnego producenta wahaczy?
  2. Co myślicie o DPF i EGR w tych silnikach? Dbać czy wycinać?
  3. Może ktoś zaproponuje jakieś koło do tego auta? 😊

 

Edytowane przez R4xx
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2023 o 14:28, kalix94 napisał(a):

Gdzie kupowałeś gotowce pakietu qq1? 

VAG-INSTAL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chodzi o zawieszenie to w b5 mam mastersporta  juz 90tyś na glebie i nic nie stuka jedynie gumy górnych wahaczy zaczynają pękać,ja kupiłem stacjonarnie w sklepie a znajomy na alegro i już dawno dawno temu je zmieniał gdzie ja klepie km dalej więc na alegro podjebki podjebek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2023 o 13:09, R4xx napisał(a):
  • Co myślicie o DPF i EGR w tych silnikach? Dbać czy wycinać?
  •  

Moim zdaniem, póki DPF czy EGR nie sprawiają żadnych problemów, to ja bym zostawił to jak narazie. Chyba, że celujesz w jakieś wyższe moce (300+) to wtedy bym wywalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...