Kikku Opublikowano 18 Września 2021 Opublikowano 18 Września 2021 (edytowane) Witam ostatnio grzebałem przy autku i moja uwagę zwróciła plastikowa pokrywka/puszka (dwa pierwsze zdjęcia). I znalezlem ze powinna być tam (fot 3). Idzie tam taki wąż i nie wiem czy tam w środku powinno coś być czy nie? Z góry dzięki za pomoc. 1.9 tdi awx 130km, Edytowane 18 Września 2021 przez Kikku
kamil-vag Opublikowano 18 Września 2021 Opublikowano 18 Września 2021 (edytowane) To tzw rezonator (tłumik) drgań, musisz to założyć, bo bez tego to tak jakbyś miał dziurę w dolocie... Ta puszka ma być pusta w środku. Edytowane 18 Września 2021 przez kamil-vag 1
Kikku Opublikowano 18 Września 2021 Autor Opublikowano 18 Września 2021 Ale to ma jakieś zaczepy? bo tam nie widzę.
Kikku Opublikowano 18 Września 2021 Autor Opublikowano 18 Września 2021 Coś wykombinuje albo kupię nowy.
staniek Opublikowano 19 Września 2021 Opublikowano 19 Września 2021 Na razie zaślep sobie wąż idący do tej puszki bo, tak jak Kamil pisał, masz teraz dziurę w dolocie.
Ivanek Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 (edytowane) W dniu 18.09.2021 o 13:01, Kikku napisał: Coś wykombinuje albo kupię nowy. Mam na sprzedaż cały sprawny, zdjęty przedwczoraj z mojego auta bo montowałem fmic @kamil-vaga do czego to ustrojstwo jest? On kumuluje w sobie powietrze żeby laga nie było czy o co chodzi? Edytowane 24 Października 2021 przez Ivanek
kamil-vag Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 Trochę teorii: Układ dolotowy powietrza w nowoczesnym samochodzie składa się z kolektora, przepustnicy, kanałów dolotowych, filtra, przepływomierza oraz rezonatora(ów). Przepustnica reguluje ilość dostarczanego w danym momencie powietrza, które pędzi często długimi kanałami dolotowymi, tak aby nabrać odpowiedniej prędkości. Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika "dołek" w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów.Pamiętać należy także, że usunięcie rezonatora, często połączonego z fabryczną puszką filtra powietrza, spowodować może powstanie "dołka" w przebiegu momentu obrotowego oraz pośrednio mocy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się