Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry Dpf


DamianQ97

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, DamianQ97 napisał:

Zamknieta, nie wiem czy to cos pomoze ale musze podjechac znowu i zobaczyc. W zasadzie jesli wypalanie bedzie co te 300-400 km to powinienem sie tym przejmowac ? Jesli wypalac bedzie co okreslona ilosc km ale wartosc cisnienia bedzie niewlasciwa ?

Dzis jade w dluzsza trase to bede obserwowal na vag dpf co sie dzieje .

Dopuki się regeneruje raczej nie. Ale dobrze by było znać przyczynę, czy to tylko jakiś błąd, czy rzeczywiście jest jakaś usterka, która może doprowadzić w przyszłości do przedwczesnego zapełnienia. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Alternatywnie w niektórych modelach można zaadoptować czujnik RC bez użycia programu diagnostycznego. Nie wiem czy w Twoim to też zadziała.

1. Włącz zapłon

2. Odczekaj 5 sekund.

3. Wyłącz zapłon.

4. Odczekaj 40 sekund.

 

Całą czynność powtórz 5 razy. 

Nie pomogło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Muskel1 napisał:

Dopuki się regeneruje raczej nie. Ale dobrze by było znać przyczynę, czy to tylko jakiś błąd, czy rzeczywiście jest jakaś usterka, która może doprowadzić w przyszłości do przedwczesnego zapełnienia. 

Zobaczę kiedy się będzie wypalał, póki co zrobione 100km i jest spokój, jeśli zrobię kolejne 200 bez wypalania to uznam to za ok wynik. Ale mimo to siebie jak mówiłes z tym Vcds jeszcze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Muskel1 napisał:

Dopuki się regeneruje raczej nie. Ale dobrze by było znać przyczynę, czy to tylko jakiś błąd, czy rzeczywiście jest jakaś usterka, która może doprowadzić w przyszłości do przedwczesnego zapełnienia. 

Pojechalem jeszcze raz do kolegi z tym vcds ale nie dawalo sie dalej.
Natomiast, grzebiemy, szukamy i wpadlem na pomysl zeby odpiac ten czujnik co w zalaczniku.
Odpielismy go i cisnienie pokazywalo rowne 3hpa na  biegu jalowym na rozgrzanym silniku, podczas dodawania gazu roslo rownomierni bez jakichs przeskokow znacznych.

Po ponownym podpieciu cisnienie znowu wrocilo na -6 hpa, pojzedzilem chwile bez podlaczanego czujnika i masa zmierzona rosla o jakies 0.03 ale doszla do ok 25.20g i dalej nie wzrastala ( przejechalem maly dystans, moze dlatego).
Wczesniej podczas postoju masa zmierzona spadala znacznie i to o jakies 0,30g/s, teraz bez podpietego czujnika spadala stopniowo o 0.03g/s wiec wszystko wskauje ze
uszkodzony/zacina sie czujnik temp spalin , mimo ze na vag dpf temp pokazuje normalna tak na vcds podczas wolnych obrotow i dodawania gazu stala na 109 C, momentami wzrosla do 112 i to wszystko.

Edit: Odpialem drugi czujnik temp spalin , ten odpowiedzialny za temp wlotowa do dpf, po jego odpieciu cisnienie bylo rowne 2hpa (silnik odpalony,wolne obroty) z tym ze na vag dpf pokazywala jakby wypalanie dpf ale pewnie przez to ze na aplikacji wtedy temp wlotowa osiaga 1000 C, nie wiem czy mam wymienic dwa czujniki , czy tylko jeden, a moze to nie to ?
 

czujnik.jpg

Edytowane przez DamianQ97
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie masa obliczona ok 13,5g a zmierzona kolo 25,5g.
Zrobilem 280km i nie wypalil sie jeszcze wiec to dobry znak teoretycznie, wczesniej by sie wypalal juz pewnie 2 albo 3 raz.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy wężyk z dpf do czujnika różnicy ciśnień jest drożny i szczelny? (czy nie jest gdzieś pęknięty?)

Możesz wypiąć z czujnika i dmuchnąć delikatnie powietrzem w niego. Następnie wypiąć kompletnie i sprawdzić czy jest szczelny, zatykając jeden koniec a na drugi podając powietrze/ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał:

A sprawdzałeś czy wężyk z dpf do czujnika różnicy ciśnień jest drożny i szczelny? (czy nie jest gdzieś pęknięty?)

Możesz wypiąć z czujnika i dmuchnąć delikatnie powietrzem w niego. Następnie wypiąć kompletnie i sprawdzić czy jest szczelny, zatykając jeden koniec a na drugi podając powietrze/ciśnienie.

Sprawdzalem przed montazem nowego czujnika i nie widzialem nic niepokojacego. Powietrzem rowniez psikalem bezposrednio w waz/czujnik. Sprobuje jeszcze jutro kontakt sprayem i powietrzem obleciec czujnik rc/temp spalin itd, wszystko co zwiazane z dpf. Ciekawi mnie rowniez czy cos sie zmieni po wypaleniu dpf i kiedy nastapi, moze wtedy cos sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czujnika różnicy ciśnień nic nie wpsikuj lub nie dmuchaj bo go uwalisz. Jest tam membrama i element piezoelektryczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Do czujnika różnicy ciśnień nic nie wpsikuj lub nie dmuchaj bo go uwalisz. Jest tam membrama i element piezoelektryczny. 

Ok, a moze nowy czujnik nie jest sprawny ? Podczas jazdy cisnienie pokazuje w normie, co myslisz o tym co pisalem wyzej z tym czujnikiem temp spalin?
Troche ten caly temat mnie zaczyna juz irytowac i nie bardzo wiem co zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik może też być uszkodzony, zdarzają się takie przypadki ale skoro pokazuje w miarę wiarygodne wartości to raczej nie jest. Czy te czujniki temp. pokazują w miarę wiarygodne temp?. W normalnych warunkach jazdy, gdy dpf nie wypala, temp spalin to ok. 200-300 °C, czasem nawet nieco więcej. Wszystko zależne od obciążenia silnika, ale powiedzmy tak przy jeździe 100-120 km/h na tempomacie tyle mniej więcej wynosi.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Nowy czujnik może też byç uszkodzony, zdarzają się takie przypadki ale skoro pokazuje w miarę wiarygodne wartości to raczej nie jest. Czy te czujniki polazują w miarę wiarygodne temp?. W normalnych warunkach jazdy, gdy dpf nie wypala, temp spalin to ok. 200-300 °C, czasem nawet nieco więcej. Wszystko zależne od obciążenia silnika, ale powiedzmy tak przy jeździe 100-120 km/h na tempomacie tyle mniej więcej wynosi.

Podczas jazdy obwodnica ok 90km/h, temp wlotowa 201C wylotowa 206 przy szybszej jezdzie ok 260. Robie zrzuty z tej aplikacji co jakis czas wiec jakis podglad mniej wiecej mam.
Wychodzi, ze temperatury sa wiarygodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje na razie tyko obserwować czy coś się zmieni, lub czy wystąpią jakieś anomalia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś zaadoptować ten czujnik tak jak pisałem, bez programu diagnostycznego, poprzez włączanie i wyłączanie zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

A próbowałeś zaadoptować ten czujnik tak jak pisałem, bez programu diagnostycznego, poprzez włączanie i wyłączanie zapłonu?

Tak, probowalem. Zadnej zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Muskel1 napisał:

A próbowałeś zaadoptować ten czujnik tak jak pisałem, bez programu diagnostycznego, poprzez włączanie i wyłączanie zapłonu?

Mam też inne pytanie które mnie nurtuje. Skoro wiem że Dpf się nie wypalał bo cały czas jeżdżą z podpięta apka, masa obliczona rośnie i regeneracji nie było. To dlaczego opcja w Vcds czy vag Dpf "km od ostatniego wypalania" oraz "czas w min od ostatniego wypalania" co kilkadziesiąt km się zeruje? Zrobię powiedzmy 40km i to faktycznie widnieje w apce czy Vcds, gasze odpalę czy gdzieś do sklepu i poakzuje 0 tu i tam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, DamianQ97 napisał:

Mam też inne pytanie które mnie nurtuje. Skoro wiem że Dpf się nie wypalał bo cały czas jeżdżą z podpięta apka, masa obliczona rośnie i regeneracji nie było. To dlaczego opcja w Vcds czy vag Dpf "km od ostatniego wypalania" oraz "czas w min od ostatniego wypalania" co kilkadziesiąt km się zeruje? Zrobię powiedzmy 40km i to faktycznie widnieje w apce czy Vcds, gasze odpalę czy gdzieś do sklepu i poakzuje 0 tu i tam 

Może grzebane w sofcie było przez jakiegoś domorosłego

"tjunera" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Rabbi napisał:

Może grzebane w sofcie było przez jakiegoś domorosłego

"tjunera" ?

Nic nie było robione raczej możliwe że ogranicznik prędkości bo jechałem około 260/265 a chyba jest ograniczenie na 250

Edytowane przez DamianQ97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 Skoro granica dla 3.0 tdi oli ash to 375ml, a u mnie z tego co widać bylo 510 nie bylo jakies obejscie robione? Po przekroczeniu tych 375ml auto nie powinno przejsc w tryb awaryjny badz cookolwiek innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...