Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry Dpf


DamianQ97

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, DamianQ97 napisał:

Hmm ciekawe co piszesz, ale wypalanie co 100-150 myślę że nie było okej. Chociaż na grupie a5 na fb ludzie piszą że mają podobnie i wypala się niektórym co 200km

U mnie wczoraj wypalanie po 240km, ale to wynika z niewyzerowanych wartości po praniu dpfa (obliczona masa sadzy (21g) dużo wyższa niż zmierzona (12-14g - różnie). Byl mocno zawalony popiołem, z info od ludzi, którzy go prali, był zawalony dużo bardziej niż średnia ;) nie wiem, może coś jest uszkodzone, ale szczerze mówiąc to już trochę wyrosłem z szukania na siłe problemów - auto odpala, jeździ, mało pali, równo pracuje, oleju nie przybywa, końcówki wydechów czyściutkie więc nie będę na razie szukał dziury w całym.

Być może na duże zapełnienie popiołem ma bardzo częste serwisowe wypalanie DPF. Auto od nowości miało wymieniany olej co 10-12tys i za każdym razem przy wymianie oleju w historii w aso jest pozycja regeneracji serwisowej dpfa... nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, luk330 napisał:

U mnie wczoraj wypalanie po 240km, ale to wynika z niewyzerowanych wartości po praniu dpfa (obliczona masa sadzy (21g) dużo wyższa niż zmierzona (12-14g - różnie). Byl mocno zawalony popiołem, z info od ludzi, którzy go prali, był zawalony dużo bardziej niż średnia ;) nie wiem, może coś jest uszkodzone, ale szczerze mówiąc to już trochę wyrosłem z szukania na siłe problemów - auto odpala, jeździ, mało pali, równo pracuje, oleju nie przybywa, końcówki wydechów czyściutkie więc nie będę na razie szukał dziury w całym.

Być może na duże zapełnienie popiołem ma bardzo częste serwisowe wypalanie DPF. Auto od nowości miało wymieniany olej co 10-12tys i za każdym razem przy wymianie oleju w historii w aso jest pozycja regeneracji serwisowej dpfa... nie wiem co o tym myśleć.

U mnie z kolei wartość zmierzona rośnie dużo szybciej niż obliczona, zmierzonej 28 obliczonej 14. Próbujemy dojść z forumowiczami jaki jest problem ale na ten moment ciężko o jakieś rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, luk330 napisał:

 

Być może na duże zapełnienie popiołem ma bardzo częste serwisowe wypalanie DPF. Auto od nowości miało wymieniany olej co 10-12tys i za każdym razem przy wymianie oleju w historii w aso jest pozycja regeneracji serwisowej dpfa... nie wiem co o tym myśleć.

Regeneracja serwisowa przeprowadzana jest tylko w jednym przypadku, mianowicie gdy dpf sam ma problemy z przeprowadzaniem regeneracji. Tak od siebie tego w ASO nie robią. Być może auto jeździło tylko w cyklu miejskim, co prowadziło do niedostatecznych lub nieukończonych regeneracji. Pokrywało by się to z opinią ludzi, u których czyściłeś, że był nadmiernie zapełniony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat na czasie.

Też dawałem niedawno swój DPF do czyszczenia, ale tylko profilaktycznie, bo nie miałem problemów.

W moim przypadku przy 320kkm było 0.33l popiołu przy typowej flotówce na longlife.
Jak widziałem wartości dla innych jednostek 3.0 w A6 to jest tam wychodzi bardzo podobnie 0.1l na 10kkm i ta wartość 0.51 u autora tematu sugeruje przebieg rzędu 500 tys. km.

Chyba, że auto było użytkowane praktycznie tylko w mieście gdzie średnie spalanie było grubo powyżej 11-12 litrów. Może w VCDS jest gdzieś zapisana całkowita ilość przepalonego paliwa od nowości to wtedy dałoby się tą średnią spalania wyliczyć i dałoby to jakąś wskazówkę.

 

Również mam znacznie wyższą wartość sadzy obliczonej od zmierzonej.

Mnie osobiście jednak zastanawia coś innego, czy wy po czyszczeniu nie zauważyliście, że bardziej śmierdzi spalinami z takiego jakby niedopalonego paliwa?
Próbuję dojść do siebie gdzie jest winny...
Nie wiem czy wcześniej nie zwracałem na to uwagi, czy to kwestia, że akurat zrobiło się zimno i może więcej paliwa dostaje, czy może mam gdzieś dziurę w łączniku elastycznym przez co częściej czuć w kabinie czy cholera wie co jeszcze...

Zawsze jeździłem benzyną i nic nie śmierdziało, no ale diesel to tragedia pod tym względem.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedziane o-ringi pod wtryskiwaczami lubią się wypalać. Śmierdzi wtedy w środku auta bo dmuchawa tłoczy powietrze z komory silnika do wewnątrz. Otwórz maskę i sprawdź czy nie syczy gdzieś, tak jakby kompresja uciekała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wszystkie jakiś czas temu, ale tak czy inaczej jeszcze będę sprawdzał czy aby na pewno dobrze dolegają.

Ewidentnie jak wychodzę z auta to wielokrotnie czuję, że śmierdzi - wiadomo, też zależy jak wiatr zawieje.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna możliwość to to, że po czyszczeniu dpf zastosowali starą uszczelkę między turbiną a dpfem i tam wywala spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly update,
Rano jak jechalem do pracy to zmierzona dobila do 28g wiec stwierdzilem ze no to juz pewnie ostatni gwizdek i jak dobije do ok 30g to zacznie sie wypalac wiec po pracy chcialem temat ogarnac.
Zrobilem ok 35km, obwodnica/miasto i wartosc obliczona wzrosla do 16g a zmierzona max do bodajze 29,50. Od momentu wypalania serwisowego zrobilem 340km i poki co bez wypalania wiec uwazam to za mini sukces. Jednak i tak nie daje mi spokoju wartosc zmierzona. Moze czujnik rc wlasnie sie adoptuje ? Nie mam pojecia.
 

Co do cisnienia na wolnych obrotach, po tej jezdzie  sprawdzilem z ciekawosci jak wyglada na wolnych obrotach,  waha sie od 0 do 1 hpa, z malymi odchylami, czasem ( -1,2,3,5) itd ale glownie od 0 do 1 hpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał:

Inna możliwość to to, że po czyszczeniu dpf zastosowali starą uszczelkę między turbiną a dpfem i tam wywala spaliny.

Powiesz mi o co chodzi w tych opcjach w vcds/scanerze obd?

Engine torque specification

Torque limitation

Enigine torque to obliczana moc na podstawie wcisniecia pedalu gazu a Torque limitation liczy obecny moment obrotowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Muskel1 napisał:

Regeneracja serwisowa przeprowadzana jest tylko w jednym przypadku, mianowicie gdy dpf sam ma problemy z przeprowadzaniem regeneracji. Tak od siebie tego w ASO nie robią. Być może auto jeździło tylko w cyklu miejskim, co prowadziło do niedostatecznych lub nieukończonych regeneracji. Pokrywało by się to z opinią ludzi, u których czyściłeś, że był nadmiernie zapełniony. 

Z jazdą głównie miejską to sie akurat zgadza, bo moje auto wiekszosc swojego przebiegu zanim ja je kupiłem robiło w Warszawie i okolicach. Aczkolwiek sprzedający mówił, że nigdy żadnego problemu z DPFem nie było :D

Ja swojego czyściłem, bo w trakcie wypalania auto czasami zaczynało szarpać. Po czyszczeniu jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, luk330 napisał:

 Aczkolwiek sprzedający mówił, że nigdy żadnego problemu z DPFem nie było :D

Żaden warsztat nie przeprowadza regeneracji serwisowej od tak sobie, i już w ogóle nie, w ramach  każdorazowej  wymiany oleju.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem też na ile to prawda, ale gość gdzie dawałem na czyszczenie twierdził też, że takie stacjonarne wypalania serwisowe przy niesprawnym/zapchanym dpf mogą czasami dodatkowo uszkodzić dpf.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla każdego filtra dpf istnieje górna granica zapełnienia, po przekroczeniu której nawet uruchomienie regeneracji serwisowej nie jest niemożliwe. Ze względu na to, że przy tak zapełnionym filtrze temperatura może krytycznie wzrosnąć i prowadzić w skrajnych wypadkach nie tylko do zniszczenia dpf ale nawed do pożaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 18:11, pelonek1 napisał:

Seryjnie zadane doładowanie turbo powinno być max 1,5 bara. Podjedź do kogoś z VCDSem i zrób loga. Jak wyjdzie Ci podobnie to soft na 99% masz z fabryki.

Doładowanie około 1.45bara, natomiast moment pokazuje ok 590,jesli te dane mają jakiś sens (engine torque, limitation torque) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, DamianQ97 napisał:

Doładowanie około 1.45bara, natomiast moment pokazuje ok 590,jesli te dane mają jakiś sens (engine torque, limitation torque) 

Raczej seria, nikt nie modził jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...