Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry Dpf


DamianQ97

Rekomendowane odpowiedzi

Parametry po wypaleniu. Wypala przy scoot mass calc na poziomie 9.50g. Masa mierzona rośnie bardzo szybko. Wypalanie średnio występuje co 150-200km. Na tygodniu miasto małe odcinki, weekendy trasy około 200-300km. Pytanie czy takie częste wypalanie zajedzie Dpf bądź negatywnie wpływa na silnik?. Przebieg auta 340 tys km. Martwi mnie wartość Oil ash która z tego co wyczytałem powinna być na max poziomie 0.175l. Co zrobić z tym? Wyciąć, wyczyścić jeśli to coś da? Wyprogramowac? Czy jeździć bo nie spodwoduje to nic złego? 

Screenshot_2021-09-21-14-16-47-558_com.applagapp.vagdpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika 3.0 TDI CR max ilość popiołu olejowego to 375 ml. U Ciebie jest już 510 ml więc masz dpf do wymiany lub czyszczenia. Ponadto przy 340 kkm 510 ml to dużo za dużo, więc albo auto ma dużo więcej najechane albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę. 

175ml to górna granica dla 2.0 TDI CR.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda po mieście też się mogła do tego przyczynić? Bo różne opinie widziałem. Czyszczenie pomoże na dłuższą metę? Bo z tego co ludzie mówią to jakiś rok czasu i niby problem znowu wraca, jak z tym jest to nie mam pojęcia. 

Przebieg jest oryginalny, mam historie rok po roku, dokumentację wszystkich napraw która potwierdza przebieg 

Edytowane przez DamianQ97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda po mieście może się przyczynić do wzmożonej produkcji sadzy ale nie aż tyle. Profesjonalne czyszczenie dpf (nie mam na myśli Januszów płukających dpfy wodą z węża) ma się tak samo jakbyś wsadził nowy dpf. Powinno przynajmniej (przy zdrowym silniku) wystarczyć na kolejne 200-250 kkm.

Musisz przed wymianą lub czyszczeniem przeprowadzić kompleksową diagnostykę silnika bo to nie jest normalne przy tym przebiegu. 

Ja sprzedałem mojego 3.0 TDI CR przy 250 kkm i miał 270 ml popiołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo czynników, wszystko co powoduje, że silnik nadmiernie kopci. Nieszczelność w dolocie, zblokowane klapy, lejące injektory, puszczająca olej turbina, kijowo zrobiony program  itd... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Muskel1 napisał:

Jest dużo czynników, wszystko co powoduje, że silnik nadmiernie kopci. Nieszczelność w dolocie, zblokowane klapy, lejące injektory, puszczająca olej turbina, kijowo zrobiony program  itd... 

Od zakupy miałem takie zapocenie przy turbo. Nie kąpie z tego ani nic tylko jest delikatnie mokre. Czy to mogło to powodować? Auto moc itd trzyma, nic innego prócz tego wypalania Dpf częstego nie zaobserwowałem 

IMG_20210625_165110.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny?

W aucie nie było nic wgrywane, ori program. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Trudno powiedzieć na podstawie tego zdjęcia, ktoś tam musi zajrzeć i sprawdzić. Jaki soft jest w aucie ori czy wgrywany inny?

Kolejna dziwna sprawa jest taka że po odpaleniu zmierzona wartość sadzy jest 0g, zrobię parę km rośnie do np 5g, a na postoju zaczyna spadać znowu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w tych nowszych motorach ale w tych na pompowtryskach zawartość popiołu w DPF-ie raczej nie miała żadnego związku z tym w jakiej ilości silnik sadze produkował, a zależała wprost od przebiegu auta ...

Popiół bierze się głownie ze spalania oleju silnikowego i oleju napędowego. Sterownik silnika jego zawartość sobie liczył z przejechanych kilometrów i zużytego paliwa  ( zakładając oczywiście że olej spełnia normę 507.00 ), a nie pokazywał rzeczywistą jego zawartość, bo niby na podstawie jakich zmierzonych wartości miał by to robić ?

Może te nowsze sterowniki szacują zawartość popiołu po różnicy ciśnień w DPF-ie po zakończonym wypalaniu , ale raczej nie było by to dokładniejsze od zwykłej wyliczanki, dużo czynników na to wpływa .

To co napisałem opieram na swojej ogólnie nabytej wiedzy i doświadczeniu, nie mam dostępu do danych grupy VW opisujących jak wygląda procedura nadzorowania pracy filtra DPF ....:whistling:

Obstawiam że tak wysoka ilość popiołu w filtrze to pochodna przejechanych przez auto kilometrów ...:naughty:

 

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jak sama nazwa już wskazuje jest to popiół olejowy czyli powstały w wyniku spalania oleju i jest to między innymi wyliczane na podstawie przebytych kilometrów oraz tego w jakim stopniu silnik był obciążony w czasie przebywania tych kilometrów. Jest to wartość wyliczona bo nie da się jej fizycznie zmierzyć bez rozcinania dpf. Nadmierna produkcja sady prowadzi do częstszych regeneracji i wpływa to wzrost wartości popiołu, gdyż sterownik silnika liczy także przeprowadzone regeneracje i oblicza o ile zwiększa się liczba popiołu olejowego po każdej regeneracji. Czujnik różnicy ciśnień nie szacuje jaka jest zawartość popiołu olejowego, tylko mierzy ciśnienie spalin i na podstawie zmierzonych danych  oraz tych wyliczonych danych, sterownika silnik podejmuje decyzję o regeneracji dpf. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wina przebiegu i sposobu w jaki auto byli użytkowane, zostaje w takim razie albo czyszczenie albo wycięcie. Jeszcze chwilę pojeżdżę z podpiętym obd i zobaczę jak to będzie wyglądać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycięcie dpf to druciarstwo. Dpf jest jak klocki czy tarcze, częścią zamienną, która podlega zużywaniu nię (a raczej zapełnianiu) i należy ją naprawić (wymienić lub wyczyścić). Jak cię palec zaboli też rękę utniesz?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Muskel1 napisał:

Wycięcie dpf to druciarstwo. Dpf jest jak klocki czy tarcze, częścią zamienną, która podlega zużywaniu nię (a raczej zapełnianiu) i należy ją naprawić (wymienić lub wyczyścić). Jak cię palec zaboli też rękę utniesz?

W takim razie oddam do czyszczenia, czy po czyszczeniu trzeba wymienić jeszcze jakieś czujniki i zaprogramować na nowo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane jest wymiana czujnika różnicy ciśnień na nowy (oryginalny), który należy także przyuczyć. Po wymianie lub czyszczeniu należy zresetować wartość popiołu w sterowniku silnika. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Muskel1 napisał:

Zalecane jest wymiana czujnika różnicy ciśnień na nowy (oryginalny), który należy także przyuczyć. Po wymianie lub czyszczeniu należy zresetować wartość popiołu w sterowniku silnika. 

Tylko ten czujnik wystarczy bo sa chyba 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od rodzaju silnika masz jeden lub dwa czujniki różnicy ciśnień oraz dwa czujniki temp.spalin. Czujniki temp. spalin mogą zostać stare, jeżeli nie zostaną uszkodzone przy wykręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wartość ciśnienia na wolnych obrotach oraz wartość ciśnienia przy 2500 obr/min

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...