adam1974 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 Wymienialem napinacz oraz lancuszek rozrzadu kupiony,m silniku 1,8t bex. Okazalo sie ze mostki sa pozamieniane,sa czytelne od strony ssacej ale kolejnosc niewlasciwa(zamiast 2-3-4-5 jest 5-4-3-2)i to na stronie ssacej jak i wydechowej. Silnik tak przejechal podobno 2tys km.(nowy jakis chinski napinacz i nie firmowy lancuch).Czy przywrocic kolejnosc polozenia mostkow do stanu fabrycznego czy mniej szkody bedzie jak zostanie tak jak jest?
Langista Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 Przywrócić i sprawdzić w jakim stanie są wałki, czy nie zaczęły się przycierać.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 (edytowane) Mostki powinny byc dokrecane wedlug kolejnosci. Tak tez zrobilem, rozrzad-pasek lancuch -napinacz wymieniony,uszczelka,uszczelniacze. Czy teraz bez skutkow ubocznych moge te mostki zamienic ? Wykrece co drugi i je zamienie lub dodatkowo moge jeden wykrecic i zalozyc z starej glowicy mostek by walek byl podparty i tak uporzadkowac kolejnosc mostkow. Werfikacja zuzycia walka bedzie ograniczona. Edytowane 9 Października 2021 przez adam1974
Langista Opublikowano 9 Października 2021 Opublikowano 9 Października 2021 Odkręcasz od zewnętrznych do środka, dokręcasz od środkowych na zewnątrz, nie ma żadnego bawienia się.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 Odkrecajac teraz cale walki (trzeba wszystko rozkrecic)do wymiany bedzie uszczelka napinacza, pewnie i simeringi walkow od strony rozrzadu. Dzis po 15 juz w/w uszczelnien nigdzie nie kupie, dlatego pytalem czy niema przeciwskazan do pojedynczych podmianek mostkow.
Langista Opublikowano 9 Października 2021 Opublikowano 9 Października 2021 Są i to wszystkie, producent nie ponumerował ich dla zabawy.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 (edytowane) Niezrozumielismu sie Czy teraz gdy mam niewlasciwa kolejnisc mostkow moge je przywrocic do kolejnosci fabrycznej poprzez odkrecenie dwoch mostkow i ich ponowne zalozenie na fabrycznym miejscu. Takim sposobem ulozyc wszystkie. Czy musze calosc rozkrecic i dopiero ppzamieniac wkasciwie i skrecic? Uff Edytowane 9 Października 2021 przez adam1974
przem8 Opublikowano 9 Października 2021 Opublikowano 9 Października 2021 Na wałku ssącym możesz wszystkie na raz odkręcić, a na wydechowym poluzuj wszystkie i podmieniaj pojedynczo, chyba że zdejmiesz pasek to bez znaczenia i podobnie jak na ssącym. Tylko ściśnij napinacz żeby łanuch nie był naciągnięty.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 Scisne napinacz, sciagne pasek rozrzadu, popuszcze wszystkie mostki, wtedy i obudowe simeringow musze odkrecic by walki sie nie trzymaly na uszczelnieniach, a co za tym idzie musze kupic nowe simeringi. Wiec silnik kilka dni bedzie unieruchomiony. Sadzilem ze po kolei wymieniac i silnik moge dalej skladac.
DarekS4 Opublikowano 9 Października 2021 Opublikowano 9 Października 2021 Spoko ale po pierwsze to nikt się nawet nie zapytał w jakim stanie sa powierzchnie mostków. Pokaż jakieś foty jak one wyglądają. BTW jak masz mostki które noszą ślady użytkowania lub jakiekolwiek wady to dobrze jest ich nie zamieniać miejscami. XX lat temu zrobiłem taki ruch w M54 i kosztowało mnie to za kilka miesięcy trochę kasy... Druga sprawa sa jeszcze inne czynniki które się sprawdza jak nap osiowość i dla tego nie zaleca się zamiany mostków miejscami chyba że masz super igłe w super nominale w co watpię.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 Silnik wyciagniety z samochodu i w miare sprawdzony. Z uwagi ze jakis janisz wymienial rozrzad do kupilem go nowy lacznie z lancuszkiem.Wymienilem i po zlozeniu zauwazykem odwrotna numeracje mostkow. Mysle ze odkrece pod wieczor po dwa mostki np 2-4 i je uloze prawidlowo.I tak postapie z wszystkimi.Zrobie fotki.Pokrywy glowicy nie zaloze.Silnik z auta tak czy tak dzis wyciagne,Ten opisywany wloze by auto jak najkrocej stalo.
adam1974 Opublikowano 9 Października 2021 Autor Opublikowano 9 Października 2021 (edytowane) 3 godziny temu, DarekS4 napisał: Spoko ale po pierwsze to nikt się nawet nie zapytał w jakim stanie sa powierzchnie mostków. Pokaż jakieś foty jak one wyglądają. BTW jak masz mostki które noszą ślady użytkowania lub jakiekolwiek wady to dobrze jest ich nie zamieniać miejscami. XX lat temu zrobiłem taki ruch w M54 i kosztowało mnie to za kilka miesięcy trochę kasy... Druga sprawa sa jeszcze inne czynniki które się sprawdza jak nap osiowość i dla tego nie zaleca się zamiany mostków miejscami chyba że masz super igłe w super nominale w co watpię. Kilka fotek Edytowane 9 Października 2021 przez adam1974
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się