danon198901 Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 Czołem, chłopaki potrzebuje pomocy. Od jakiegoś czasu moje auto (Audi A4 B6 1.8T 163KM BFB) ma problem z odpalaniem, ale tylko wtedy jak jest zimno i wilgotno. Sprawdzałem cewki i kable i nie było widać, żeby iskra przeskakiwała. Mechanik sprawdzał mi ciśnienie paliwa, okazało się, że mam 2,8 bara. Wymieniłem pompę paliwa, problem jednak nie przeszedł. W błędach miałem 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded , a także błąd 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Kolejno mechanik stwierdził, że pozostaje błąd jeszcze termostatu - no i termostat wymieniłem. Problem jednak nie został rozwiązany. Kolejny mechanik zalecił wymianę czujnika temperatury cieczy na oryginalny - owy czujnik też wymieniłem i problem nadal nie przeszedł. Pojechałem do elektryka samochodowego, on stwierdził, że mapa się rozjechała - wgrał mi na nowo mapę i auto na strzała odpalało. Po dwóch dniach bodajże wyskoczył mi checkEngine znowu z błędem mieszanki ubogiej. Czułem, że zaraz znowu będą problemy z odpalaniem na zimnym/wilgotnym...no i wyczułem, bo temat wrócił jak bumerang. Zamówiłem jeszcze cewki (BERU, które wymienię w sobotę), świece mam nowe (NGK Platinium Laser). Elektryk stwierdził, że być może znowu się mapa rozjechała, a wtedy trzeba znaleźć przyczynę rozjazdu. Nie mniej rozmawiając z kolejną osobą dostałem informacje, że mapa się nie może sama z siebie rozjechać... Mam dwa pytania do was Panowie: 1. Czy mapa wtryskowa może się rozjechać?? Który elektryk mnie robi w konia? 2. Czy macie jakieś pomysły na diagnozę? Obecnie mam tylko problem mieszanki ubogiej i problemu odpalania, ale tylko jak na zewnątrz jest zimno/wilgotno - jak się silnik rozgrzeje to na "strzała" pali. Po wgraniu raz jeszcze mapy też palił na strzała nawet na dobowym postoju. Jeśli coś jeszcze może wam zasugerować co się u mnie odwala to mogę wam powiedzieć, że: - zdarzyło mi się dwa razy jak szara smuga na wydechu poszła u mnie jeszcze przed problemami z checkEnginem, - auto jakby straciło mocy (przynajmniej takie mam subiektywne odczucie...nawet turbo nie słyszę już tak jak słyszałem kiedyś), - odpinałem przepływomierz (wydaje mi się, że auto lepiej "ciągło" wtedy, ale nie wiem czy sobie nie wkręcam), - dopchałem się do informacji, że warto zrobić logi dynamiczne 003, 008, 011 - takie też zrobiłem i wrzucam jest przy okazji do tematu. Brak mi już słów i sił...problem z autem spędza mi sen z powiek tym bardziej, że jakiś do pracy trzeba dojechać Macie jakieś rady? Czy ta mapa faktycznie może się z jakichś przyczyn "rozjeżdżać" ? LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-008-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV
pelonek1 Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 Zrób najpierw logi jak należy i może któryś z kolegów oceni i podpowie co i jak. Wszystko masz opisane w dziale diagnostyka.
zionx Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 (edytowane) Logi dynamiczne zrób E @edit O, kolega mnie uprzedził Edytowane 14 Października 2021 przez zionx
danon198901 Opublikowano 14 Października 2021 Autor Opublikowano 14 Października 2021 Logi dynamiczne robiłem tak jak napisałem 003, 008, 011 - załączone są w pierwszej wypowiedzi. Czy mam jakieś inne bloki pomiarowe sprawdzić jeszcze to nie ma problemu tylko które? No i zasadnicze pytanie: czy mapa w aucie może sama się rozjechać? To też ważne dla mnie pytanie, bo nie wiem już któremu mechanikowi zaufać...
pelonek1 Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 1 minutę temu, danon198901 napisał: czy mapa w aucie może sama się rozjechać? Nie. 2 minuty temu, danon198901 napisał: Czy mam jakieś inne bloki pomiarowe sprawdzić jeszcze to nie ma problemu tylko które? 2+33 3+20 115+118 Zrób te pary jak wyżej i kasuj błędy przed logami, no i nie wrzucaj tu plików z VCDSa tylko linki np z vaglogi.pl
przem8 Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 28 minut temu, danon198901 napisał: czy mapa w aucie może sama się rozjechać? Moze jak masz lpg i jest źle wyregulowane ale wraca do normy po skasowaniu błedów. Nie wiem gdzie Ty wyszukałeś info o tych blokach pomiarowych w 1.8t ale jeśli tak samo trafnie mechanicy się nim zajmują to nie wróży nic dobrego.
danon198901 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Hej Panowie, udało mi się dzisiaj znaleźć chwilę czasu i wykonałem logi (rozgrzałem auto i usunąłem błąd z mieszanką ubogą przed rozpoczęciem logowania). Poniżej podaję linki do logów: 1. 002+033 -> Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum 2. 003+020 -> Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum 3. 115+118 -> Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Co ciekawego mogę jeszcze powiedzieć, bo być może diabeł tkwi w szczegółach i pomoże to w waszej diagnozie: - zdarzało mi się wcześniej, że podczas dodawania gazu auto jakby "dławiło się", a co to znaczy? no generalnie przy rozpędzaniu się tak obroty fajnie rosły, a później na ułamek sekundy jakby przydławiło się i znowu szło...ten sam przypadek miałem podczas logowania grupy 002+033 - być może będzie to widoczne po logach (kurde nie wiem czy to nie będzie coś z turbo, bo tak jak wspomniałem wcześniej słyszałem chociaż trochę tą moją turbinę, teraz jej nie słyszę), - znowu dzisiaj miałem białawą smugę i smrodek z wydechu...tak jakby olej mi się przypalił?, - przy kasowaniu błędu wentylator się nagle załączył i wył - normalne to?
przem8 Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) Pompa paliwa to trup. Kosmiczne czasy wtrysku, a potem wpada w tryb awaryjny. Zrób loga 115+118 zaraz po skasowaniu błędów do 4tys obr. Edytowane 17 Października 2021 przez przem8
zionx Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 Albo sonda, jakie masz korekty w gr 32?
przem8 Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 Zobacz co się z przeplywem dzieje w gr.2. Pewnie turbo przeladowuje dlatego pisalem o powtorce loga turbo po skasowaniu błędów.
danon198901 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Godzinę temu, przem8 napisał: Pompa paliwa to trup. Kosmiczne czasy wtrysku, a potem wpada w tryb awaryjny. Zrób loga 115+118 zaraz po skasowaniu błędów do 4tys obr. Pompa paliwa nie może być trupem - stara miała 2,8bara, kupiłem nową, najlepsza jaką mogłem (Hella), mam 4bary na listwie wtryskowej. Logi 115+118 robiłem po skasowaniu błędów od 1,5 do 4,5tys obrotów, zaraz po sprawdzeniu bloków 2+33 i 3+20 - ale jak najbardziej mogę je jutro powtórzyć jeszcze raz, na świeżo czyszcząc błędy.
danon198901 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 40 minut temu, zionx napisał: Albo sonda, jakie masz korekty w gr 32? Ta grupę 32 rozumiem że mam sprawdzić dynamicznie tak samo jak poprzednie grupy tak?
pelonek1 Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) 7 minut temu, danon198901 napisał: Ta grupę 32 rozumiem że mam sprawdzić dynamicznie tak samo jak poprzednie grupy tak? Nie, tylko zrób odczyt i napisz tutaj ile masz. Nie kasuj błędów przed odczytem bo będą tam same zera. Edytowane 17 Października 2021 przez pelonek1
przem8 Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 10 minut temu, danon198901 napisał: Logi 115+118 robiłem po skasowaniu Skoro tak to podmien przepływomierz jak masz możliwość.
zionx Opublikowano 17 Października 2021 Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) Jeszcze raz napiszę, kasowanie błędów jest konieczne przed każdym logiem. Tu nie chodzi o to żeby usuwać błędy ze sterownika, funkcja kasowania błędów kasuje także wszystkie wyuczone adaptacje paliwowe. Pojeździj parenaście/paredziesiąt km, wejdź w gr 32 i napisz jakie masz tam wartości, nie musisz tam nic logować Zastanawia mnie dlaczego wgl jest tak niskie zadane doładowanie, masz pedał gazu wciśnięty w opór do końca jak robisz logi? Na przyszłość logi rób do ok 6tys rpm Edytowane 17 Października 2021 przez zionx
danon198901 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 (edytowane) 2 godziny temu, zionx napisał: Jeszcze raz napiszę, kasowanie błędów jest konieczne przed każdym logiem. Tu nie chodzi o to żeby usuwać błędy ze sterownika, funkcja kasowania błędów kasuje także wszystkie wyuczone adaptacje paliwowe. Pojeździj parenaście/paredziesiąt km, wejdź w gr 32 i napisz jakie masz tam wartości, nie musisz tam nic logować Zastanawia mnie dlaczego wgl jest tak niskie zadane doładowanie, masz pedał gazu wciśnięty w opór do końca jak robisz logi? Na przyszłość logi rób do ok 6tys rpm Ok sprawdziłem. Błędów nie kasowałem przed sprawdzeniem grupy 32. Od momentu kasowania błędów przejechałem jakieś 120km - przed wyruszeniem miałem już błąd z mieszanką ubogą, nie mniej jednak check engine pojawił się dopiero po ok 70km. W załączniku przesyłam zdjęcie z Vaga dla grupy 32 I od razu odpowiem na pytanie - robiąc logi dynamiczne przy 1,5tys rpm pedał gazu wciskam do końca w podłogę. Edytowane 17 Października 2021 przez danon198901 Uzupełnienie informacji
danon198901 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 2 godziny temu, przem8 napisał: Skoro tak to podmien przepływomierz jak masz możliwość. Jutro popytam znajomych może uda się załatwić jakąś używkę ?
zionx Opublikowano 18 Października 2021 Opublikowano 18 Października 2021 Wygląda że sonda działa, spróbuj z tą przepływką Jeszcze dla sprecyzowania.. robiąc loga masz gaz w opór od tych 1,5krpm do 6krpm? Jak nie przepływka to bym sprawdził ciśnienie paliwa, rozumię że masz nową pompę, ale..
przem8 Opublikowano 18 Października 2021 Opublikowano 18 Października 2021 I daj tego loga turbo od razu po skasowaniu błędów jak pisałem wcześniej. Spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką jeszcze.
danon198901 Opublikowano 18 Października 2021 Autor Opublikowano 18 Października 2021 20 minut temu, zionx napisał: Jeszcze dla sprecyzowania.. robiąc loga masz gaz w opór od tych 1,5krpm do 6krpm? Jak nie przepływka to bym sprawdził ciśnienie paliwa, rozumię że masz nową pompę, ale.. Pisałem wcześniej pod zdjęciem - mam pedał gazu w podłodze. Przy wymianie mechanik mówił, że jest 4 bary...też mi przeszło przez myśl, że to co mówił niekoniecznie jest zgodne z rzeczywistością. Podjadę dzisiaj sprawdzić to ciśnienie. Swoją drogą wcześniej pompki nie słyszałem (tylko przy przekręceniu zapłonu, jak zaciągała paliwo i wyrównywała ciśnienie), teraz słyszę ją za kółkiem, jak wyjdę z auta...jakaś bardzo głośna jest w porównaniu do tej starej :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się