Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silniczkami klap nawiewu w A4 B6


Kristiano

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam problem w mojej B6 z nawiewem. A dokładniej (tak mi się wydaje) z silnikami klap nawiewu. 

Odkręciłem schowek i włączyłem nawiew i po kolei włączałem wszystkie możliwe nastawy. Co zauważyłem:

- silnik klap obiegu zewnętrznego (te które są pod filtrem kabinowym) nie otwiera klapy do końca. Uchyla jedną zaś drugiej nie - tak jakby nie obracał się do końca. 

- silnik klapy obiegu zamkniętego - gdy włączę obieg zamknięty otwiera się skokowo.. tzn. otworzy się na 1 cm następnie przerwa i tak aż do pełnego otwarcia.

VAGiem skasowałem błędy i zrobiłem nastawy:

- podczas robienia nastaw silnik klapy obiegu zewnętrznego chodzi jak powinien, zamyka i otwiera klapy maksymalnie (tylko przy normalnym działaniu ich nie otwiera)

- silnik klapy obiegu zamkniętego też jakby płynniej chodził. 

Dodatkowo silnik klapy obiegu zamkniętego tak jakby co kilka sekund zabuczy co jest dość wnerwiające...  i dzieje się to również gdy zapłon jest wyłączony. 

Ponowny odczyt błędów na VAG wyrzucił takie błędy: 

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
		30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
		30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Z ciekawości podmieniłem silnik od klap innej klapy (tych z lewej strony schowka, które nie miały błędu) i zrobiłem nastawy itd a następnie znów odczytałem błędy i były takie same... 

Co z tym zrobić? Co muszę wymienić? Bo już tracę pomysły.

Domyślam się, że muszę kupić dwa silniczki, ale czemu wywala ten sam błąd przy podmianie innego silnika? I czemu przy robieniu nastaw wszystkie chodzą poprawnie? 

Proszę Was o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj innego panelu klimatyzacji, jak masz swój w beznadziejnym stanie (farba zeszła z przycisków) to masz okazję wymienić na taki, który jest po regeneracji lub w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sądzisz że to wina panelu? 

Stan mam ekstra - sam regenerowałem... po 4 latach wyglądają nadal jakbym regenerował wczoraj. 

IMG_6378 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podmieniles klapy to zrobiłeś znowu nastawy ? Po każdej wymianie silniczka czy też potencjometru trzeba robić nastawy od nowa...

Spróbuj najpierw od wymiany potencjometrów, są na allegro do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo z silniczkiem nastawy powietrza na odmrażanie szyby. Potencjometr z niego przekładałem do innych silniczków, w których nie było błędów, za to w tym jednym (w sumie w dwóch, bo działają 'wspólnie') ciągle był błąd, niezależnie jaki potencjometr bym nie włożył. 2 godziny bawiłem się z przekładaniem tych potencjometrów, każdy podczas luźnego podpięcia i obracania nim poprawnie wskazywał wartości, nie było martwych miejsc. Na szczęście mam bebechy z innego klimatronika i jak znajdę czas to sobie to pozmieniam i zweryfikuję.

Ogólnie wcześniej miałem błąd, że przekroczono limit adaptacji na silniczku po stronie kierowcy, nie umiał się ustawić, wymieniłem zapobiegawczo w każdym silniczku potencjometr i był spokój. Ostatnio z ciekawości zrobiłem nastawy podstawowe i właśnie wyskoczył błąd potencjometra (sprawnego) - short to ground, tyle że te błąd na nim występuje nawet z potencjometrami z silniczków, w których tego błędu nie ma. Włożyłem to co było, zrobiłem nastawy, potem ręcznie sprawdziłem czy wszystko działa jak należy i dałem temu spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. 

Tak nastawy robiłem po każdej zmianie silniczków. 

Niestety rozberac autko będę mógł dopiero w weekend. Czy posiadacie symbole tych rezystorów? Zamówiłbym wcześniej aby na weekend doszły. 

Tylko zastanawia mnie również to, że jak wsadziłem sprawny silnik (na którym błędu nie było) w miejsce tych co wywala błąd to mimo to, ten błąd nadal się pokazywał. Zarówno przed jak i po nastawach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego według mnie to uwalone panel klimatyzacji. Same.bebechy możesz przełożyć ale to już wiesz, skoro regenerowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, że i jednostka sterująca. Dlatego jak zmieniać to już najlepiej na B7, tylko nie każdy potrafi sobie wymodzić przekaźnik do grzania szyby...

Jednostki z B7 mają też nowsze HW i SW więc coś tam pewnie też usprawnione zawsze jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie podepnę w weekend jednostkę od ojca B6 i sprawdzę co się będzie działo. Czy przekładając jednostkę trzeba robić jakąś adaptacje? Czy tylko przekładam, kasuje ewentualne błędy i robię nastawy? 

 

Kamil, o jakim przekaźniku mowa? I jak poznam że dany panel jest od B7? 

Edytowane przez Kristiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kristiano napisał:

W takim razie podepnę w weekend jednostkę od ojca B6 i sprawdzę co się będzie działo. Czy przekładając jednostkę trzeba robić jakąś adaptacje? Czy tylko przekładam, kasuje ewentualne błędy i robię nastawy? 

 

Kamil, o jakim przekaźniku mowa? I jak poznam że dany panel jest od B7? 

Trzeba przyuczyć Vin do modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na taki problem. Jak wszyscy wiemy climatronic zamyka klapy obiegu zewnętrznego gdy jedzie się z prędkością < 100km/h. U mnie to nie działa i muszę ręcznie atakować obieg zamknięty, bo w przeciwnym razie przy wysokiej prędkości wieje zimnym powietrzem.... 

Oczywiście adaptacja zrobiona, potencjometry wymienione, błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może założyłeś źle potencjometr? Jest jeszcze możliwość, że podczas wymiany pptencjometra wyciągnąłeś silniczek i włożyłeś z powrotem tylko na odwrót ale w tedy przy włączaniu obiegu wewnętrznego robiłby się zewnętrzny:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał:

Może założyłeś źle potencjometr? Jest jeszcze możliwość, że podczas wymiany pptencjometra wyciągnąłeś silniczek i włożyłeś z powrotem tylko na odwrót ale w tedy przy włączaniu obiegu wewnętrznego robiłby się zewnętrzny:eusathink:

no, nie proszę nie róbcie ze mnie debila. To i owo wiem :) przed zadaniem pytania szukam rozwiązania. Problem istniał przed wymianą potencjometrów, dlatego za wymianę się zabrałem. Podczas wymiany potencjometrów z znanego chińskiego portalu spędziłem dużo czasu, ze względu na ich "tolerancje oporności". Najlepsze jest to, że jak robisz nastawy podstawowe, ręcznie sterujesz climatronikiem to wszystko jest ok. Problem pojawia się tylko przy automatycznym zamykaniu klap przy prędkości powyżej 100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej klimatronik źle steruje. Debila z Ciebie nie robię, te silniczki nie mają oznaczeń i sam gdybym robił na pałę i nie zwrócił na to uwagi, to poskładał bym źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2021 o 22:57, Langista napisał:

No to raczej klimatronik źle steruje. Debila z Ciebie nie robię, te silniczki nie mają oznaczeń i sam gdybym robił na pałę i nie zwrócił na to uwagi, to poskładał bym źle ?

@Langista orientujesz się może, czy bebechy z klimatronika 1din pasują do 2din, żebym mógł przełożyć bez problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2021 o 13:52, Kristiano napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. 

Tak nastawy robiłem po każdej zmianie silniczków. 

Niestety rozberac autko będę mógł dopiero w weekend. Czy posiadacie symbole tych rezystorów? Zamówiłbym wcześniej aby na weekend doszły. 

Tylko zastanawia mnie również to, że jak wsadziłem sprawny silnik (na którym błędu nie było) w miejsce tych co wywala błąd to mimo to, ten błąd nadal się pokazywał. Zarówno przed jak i po nastawach. 

@Kristiano czy udało się uporać z tym problemem? silniczki ok, ale ten sterujący nawiewem na nogi nie dostaje napięcia i brak nawiewu na kratki i nogi właśnie... wspomniałeś coś o tyrystorach.. jak to wyglądało u Cb? 

panel u mnie ładny, z grzaniem tyłka i nie wiem czy sens szukać innego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to musi iść komplet czy np grzanie foteli osobno? żebym wiedział jakiego panelu szukać... 

a o co chodzi z tymi tyrystorami? ? 

ew. może jakaś tylko część elektroniki? skoro u mnie brak napięcia tylko na części jednej wtyczki na wyjściu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...