slawek_wkc Opublikowano 3 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2021 Od razu po odpaleniu czy jak silnik osiagnie temperaturę robocza?
Muskel1 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Obojętnie, możesz kilka pomiarów wykonać.
slawek_wkc Opublikowano 3 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2021 W sumie racja W gateway nie ma żadnego bledu
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) Wartości naładowania aku są dobre. Edytowane 4 Grudnia 2021 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) Masz aku AGM, taki też zakodowałeś po wymianie? Napięcie ładowania wydaje mi się trochę za niskie jak na AGM Edytowane 4 Grudnia 2021 przez Muskel1
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 Jak kupowałem aku nie miałem jeszcze vcds i pojechałem do kutafona-mechanika który powiedział że zakodowal i jest baja a wczoraj zobaczyłem ze nawet nic nie zrobił...
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Miałeś wcześniej także 105 Ah AGM? Wrzuć jakie wygląda to kodowanie aku w Gateway, co masz zakodowan. Można bez problemu przypisać ponownie.
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 Tak, wcześniej miałem taki sam tylko taki czarny chyba pierwszy montaż. Zastanawiałem się też nad podobnym kodowaniem ale jak teraz jest niedoladowany to diabłu wiedza co z niego będzie...
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Można przyuczyć bez problemu. BEM to system inteligentny i doładuje sobie po pewnym czasie sam aku do wymaganego poziomu.
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Po numerze części jest to AGM 105 Ah. Pytanie tylko czy przypisał nowe aku czy może tylko wsadził. Możesz wypróbować przypisać aktualny albo innym nowym kodem np. 7P0915105D JCB 371022M0WX, albo tym samym co teraz masz, zmieniając w numerze seryjnym aku 2 ostatnie znaki czyli z ....08 na ...22
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 Zmienię mu dwie ostatnie cyferki na 20 to będę wiedział w którym roku go wlozylem;) Wieczorem zobaczymy czy pomoglo
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 A te rubryki na górze B/D tak powinny być?
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Dokładnie, następnie odpal auto po tym dłuższym postoju i zmierz miernikiem napięcie ładowania jakie podaje na punkty przeznaczone do podłączania ładowarki w komorze silnika oraz napięcie jakie dochodzi klem aku. We wszystkich autach z AGM, które miałem napięcie ładowania było ponad 14 V, gdyż AGM ładuje się wyższym napięciem. Wiadomo, że jest to uzależnione od stanu naładowania aku oraz temperatury ale wydaje mi się, że też powinieneś mieć ponad 14V.
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 1 minutę temu, slawek_wkc napisał: A te rubryki na górze B/D tak powinny być? Tam tak ma być i nic nie zmieniasz.
Muskel1 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 15 godzin temu, slawek_wkc napisał: Problem z nim taki ze użyta słaba jakość i grzeje się strasznie na konektorach oczkowych co powoduje duży spadek napięcia przez co różnica ładowania mierzona na alternatorze a na podszybiu potrafiła wynosić 1,5v a nawet więcej. Aso wprowadziło specjalny zestaw naprawczy tego problemu- nowy kabel o kosmicznej cenie... Grzeje się ponieważ jest za wysoka rezystancja przejścia (rezystancja zestykowa). Prowadzi to do wzrostu natężenia prądu i wzrostu temp. w miejscu połączenia. Może też być problem połączenia z masą. Te objawy prowadzą do zaniżonego napięcia ładowania, co z kolei może być przyczyną niedziałającego s/s.
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 Na dniach jak patrzyłem to ładowanie było coś koło 14.8v. Tu może takie niskie bo aku już się zdążył naładować nim dojechałem do miasta (około 10 km). Jak tak ma być to nie będę nic dotykał tylko te dwie ostatnie cyferki zmienię. Ta oporowosc przejścia o której piszesz występuje dokładnie w miejscu zakucia kolektora oczkowego z kablem na wysokości rozrusznika. Nasi koledzy z forum pisali ze u nich w tym miejscu izolacja dosłownie się topiła i gotowała. Rozwiązaniem jest wymiana kabla na nowy poprawiony albo bypass który zastosowałem. Zobaczę jeszcze tak jak piszesz jaka jest różnica między podszybiem a klemami.
slawek_wkc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 Panie prezes mamy sukces. Aku zakodowany na nowo, trasa Ok 2km, wskazówka od plynu chłodzącego minimalnie się ruszyła i system dziala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się