nadybek Opublikowano 20 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2021 Miał być bezkosztowy tuning tylko a juz 350zl na hamownie... ?
Tom A4 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Podeślij tą swoją serię wiele się wyjaśni.
nadybek Opublikowano 20 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2021 a4_dpf_off.bin Moge Ci jeszcze podrzucić fulla z bdma z ze zdjęciem numeru vin jak nie wierzysz...
Tom A4 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Dobra soft jest total seria tylko switch od dpf dotknięty. Bardzo dziwny przyrost jak na seryjny soft.
nadybek Opublikowano 23 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2021 13 godzin temu, Dev napisał: zmienili wage auta No tak... Dorzuciłem koło zapasowe... ? Przed chwila posprawdzalem afr w mapach dla różnych dawek i obrotów i wychodzą wartości nawet 40 wiec bez maksymalnego obciążenia ma jak przepalić dodatkowe paliwo. Dopiero powyzej 50mg afr schodzi w okolice 23. To by wyjaśniało dlaczego tylko na pelnym obciążeniu leci z wydechu szary dymek. Przy dawce 70( przy takiej dawce powinny wyjsc takie kreski na hamowni) afr schodzi do 16,65 (2,5krpm, 70mg, 2380mbar). Wykres z tej 2 hamowni dokładnie odwzorowuje wykres z mojego loga doładowania. Mozna z tego wywniaskowac, ze przy pełnej dawce jeszcze brakuje mu powietrza. Kompletnie nie chce mi sie juz zmieniać map duration. Musiałbym równomiernie przeskalować np -3% przy niskich obrotach i -10% przy wysokich obrotach. Bipy tez pewnie trzeba poprawić... Moze kiedys... Teraz chyba tylko dmuchnę do 2550mbar od 2krpm do 2400mbar przy 4krpm i wyreguluje mapy n75 bo nie moge sie overboosta pozbyć, a jak wpadnie jakas nowa większa turbinka to sie pobawię
Chuck Norris Opublikowano 15 Stycznia 2022 Opublikowano 15 Stycznia 2022 W dniu 15.12.2021 o 14:19, nadybek napisał: Siema! Jako że zacząłem sobie powoli robić program do mojego BPW to wczoraj wpadłem na pomysł, ze trzeba zobaczyć co jest w serii. Tak wiec zlikwidowałem overboosta ktorego mialem zlikwidować od miesiąca (aby turbo miało jak zbić ciśnienie musialem wydłużyć sztangę o 2 obroty) i wio na rolki. No i tu zdziwienie... Auto softowo seria. Zmieniony w mapach tylko 1 bit- dpf off. Nie ma żadnego chipboxa itp. Co jest kurna grane? Tjuuuner nie chciał ze mną rozmawiać bo nie bedzie rozmawiać z plebsem, stwierdził ze mapa jest zmieniona lub jakis box. Na zaczepki o sofcie odpowiadał np. ze w silnikach z PD nie ma map duration, torque limiter nie ma nic wspólnego z podawana dawka itp... Jak powiedziałem, że przecież czas otwarcia PD wyrażany jest w stopniach wału a nie w czasie i nie ma tam regulacji cisnienia jak w CR to usłyszałem ze nie i nie znam sie i nic nie rozumiem... 150zl przytulić i nara. Co do wykresu. Źle skalibrowana hamownia? Ktos hamował serię BPW i miał choćby zbliżony wynik? Ktoś hamował serię bez dpfa i moze powiedzieć jak to wyglądało z tyłu? U mnie szary ale rzadki dym. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten szary dym. Dzieje sie tak przy niskim afr ale i tak powyzej np 15. Turbo ładuje mi ładnie więc powodem niskiego afr jest zwiększona ilość paliwa. Soft jest ori, nr-y PD zgadzają sie z etką wiec stawiam na zmienione rozpylacze. Co wy na to? Sorry za offtop z góry robiłem tam soft w avf, po 2h podłączania się (nie udało się, sterownik na stół) potem hamowaniach w końcu poszedł robić mape. Po kolejnej godzinie przyszedł i stwierdził, że turbo ładuje w kosmos, a że to jest przy wysokich partiach obrotów to nie ma jak tego zbić, więc auto jest niesprawne i mam do wywalenia kata lub wyczyszczenia geometrie. wzięli chyba 700pln i powiedzieli, że jeśli w ciągu 2tyg usunę usterke to mam przyjechać i wtedy dopłace 400, w innym wypadku kasa przepadnie. No to trudno... powrót serią, na drugi dzień turbo na stół, geometria idealna, odmuchałem ją tylko pistoletem, kat idealnie czysty, ale i tak go wybebeszyłem. Zrobiłem logi, parametry w normie. Przesłałem logi- stwierdził, że jest ok, umówiłem się i pojechałem w końcu na chipa. Po kilkugodzinnej walce stwierdził, że dalej jest coś nie tak i w sumie nie wie co to może być, może n75, ale zrobił 160km i 340nm, więcej nie, bo turbo mi wyleci w powietrze... Takie samo wrażenie odniosłem co do tunera będąc tam, jestem plebsem ze starym kapciem i wymagam nie wiadomo czego 1100pln za softa w starym tdipd w "renomowanej" firmie o długoletnim stażu to trochę kasy jest, więc jakieś pytania chyba mogę mieć tym bardziej, że fura jego zdaniem niedomaga.. 1msc po sofcie dmuchnęło uszczelke pod łbem, zrobie to i przy kolejnych planach na mody wybiore inną firme co mi ogarnie mapę, tylko jaką.... :/ Co do hamowni, mi hamował na 4biegu
george Opublikowano 16 Stycznia 2022 Opublikowano 16 Stycznia 2022 (edytowane) Kalibracja hamowni pod klienta i wychodzą wyższe wyniki. Zdrowy AVF może mieć do 10 KM bonusu, jeżeli wyjdzie więcej to raczej błąd pomiaru. Akurat trafiłem na tunera nie spychacza i na tyle odpowiedzialnego, że zanim zdecydował się na zostawienie nowego softu to przyjrzał się cofkom zapłonu i czy mimo wszystko będą mieściły się w graniach bezpieczeństwa, choć wiadomo, że im bliżej 0 typ lepiej. Niemniej dostałem wskazówkę dot. wymiany cewek (jedna była wymieniona, reszta oryginalne). Zmieniłem cewki jakoś w 3-4 miesiace po strojeniu, ale nie logowałem i weryfikacji stanu kata - nie był stopiony. Po prostu zostałem z góry poinformowany, że na dzień dobry usługa hamowania i diagnostyki. Jeżeli wóz będzie zdatny, to lecimy dalej i wtedy dochodzi usługa zmiany poszczególnych parametrów. Edytowane 16 Stycznia 2022 przez george
Ivanek Opublikowano 16 Stycznia 2022 Opublikowano 16 Stycznia 2022 14 godzin temu, Chuck Norris napisał: Sorry za offtop z góry robiłem tam soft w avf, po 2h podłączania się (nie udało się, sterownik na stół) potem hamowaniach w końcu poszedł robić mape. Po kolejnej godzinie przyszedł i stwierdził, że turbo ładuje w kosmos, a że to jest przy wysokich partiach obrotów to nie ma jak tego zbić, więc auto jest niesprawne i mam do wywalenia kata lub wyczyszczenia geometrie. wzięli chyba 700pln i powiedzieli, że jeśli w ciągu 2tyg usunę usterke to mam przyjechać i wtedy dopłace 400, w innym wypadku kasa przepadnie. No to trudno... powrót serią, na drugi dzień turbo na stół, geometria idealna, odmuchałem ją tylko pistoletem, kat idealnie czysty, ale i tak go wybebeszyłem. Zrobiłem logi, parametry w normie. Przesłałem logi- stwierdził, że jest ok, umówiłem się i pojechałem w końcu na chipa. Po kilkugodzinnej walce stwierdził, że dalej jest coś nie tak i w sumie nie wie co to może być, może n75, ale zrobił 160km i 340nm, więcej nie, bo turbo mi wyleci w powietrze... Takie samo wrażenie odniosłem co do tunera będąc tam, jestem plebsem ze starym kapciem i wymagam nie wiadomo czego 1100pln za softa w starym tdipd w "renomowanej" firmie o długoletnim stażu to trochę kasy jest, więc jakieś pytania chyba mogę mieć tym bardziej, że fura jego zdaniem niedomaga.. 1msc po sofcie dmuchnęło uszczelke pod łbem, zrobie to i przy kolejnych planach na mody wybiore inną firme co mi ogarnie mapę, tylko jaką.... :/ Co do hamowni, mi hamował na 4biegu Krótko pisząc : zostałeś wyruchany
kamil-vag Opublikowano 16 Stycznia 2022 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Ja sądzę, że przy tych standardowych softach 165-175 KM to większość z nas została wyruchana ??
Ivanek Opublikowano 16 Stycznia 2022 Opublikowano 16 Stycznia 2022 3 minuty temu, kamil-vag napisał: Ja sądzę, że przy tych standardowych softach 165-175 KM to większość z nas została wyruchana ?? Z jednej strony nawiązując do Twoich odkryć to trochę mnie dziwi, że większość nie robi takich rzeczy, nie rusza pewnych map, gdzie Ty to znalazłeś na przestrzeni kilku/kilkunastu spędzonych godzin w programie? Lenistwo? Może po prostu nie wiedzą o tym ?
nadybek Opublikowano 16 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2022 Tjunerzy a nie potrafia sztangi turbo wydluzyc. Jak dokoksuja i n75 nie ma juz regulacji to nalezy wydluzyc sztange lub obrocic pierscien geometrii tak jak powinien być
nadybek Opublikowano 17 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2022 W dniu 16.01.2022 o 14:21, Ivanek napisał: Z jednej strony nawiązując do Twoich odkryć to trochę mnie dziwi, że większość nie robi takich rzeczy, nie rusza pewnych map, gdzie Ty to znalazłeś na przestrzeni kilku/kilkunastu spędzonych godzin w programie? Lenistwo? Może po prostu nie wiedzą o tym ? Ivanek chodzi o czas. Robie kumplowi mape pod BLB. Wyszukanie map w winolsie, przekopiowanie do excela, interpolacja, ekstrapolacja, zgranie wszystkiego do kupy to jakies 15h zajmuje. Potem jeszcze logi i korekta dawki, doladowania i N75... A co do softa 160KM i 340Nm to nawet map nie rozszerzyli. Wystarczy podniesc dawke w wyzszych partiach obrotow/ podniesc troche obroty i mamy 160KM przy seryjnym momencie obrotowym...
Chuck Norris Opublikowano 18 Stycznia 2022 Opublikowano 18 Stycznia 2022 19 godzin temu, nadybek napisał: Ivanek chodzi o czas. Robie kumplowi mape pod BLB. Wyszukanie map w winolsie, przekopiowanie do excela, interpolacja, ekstrapolacja, zgranie wszystkiego do kupy to jakies 15h zajmuje. Potem jeszcze logi i korekta dawki, doladowania i N75... A co do softa 160KM i 340Nm to nawet map nie rozszerzyli. Wystarczy podniesc dawke w wyzszych partiach obrotow/ podniesc troche obroty i mamy 160KM przy seryjnym momencie obrotowym... co masz na myśli przez podniesienie obrotów? Po sofcie zauważyłem, że jałowe mi podskoczyły troche, nie wiem czy to ma wpływ czy co- nie jestem obeznany w tym temacie za bardzo wkleje wykres, może to coś rozjaśni
kamil-vag Opublikowano 18 Stycznia 2022 Opublikowano 18 Stycznia 2022 Jak chcesz żeby coś sensownego Ci powiedzieć to komplet logów...
nadybek Opublikowano 19 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2022 (edytowane) Co do obrotow: Maksymalne obroty ogranicza limiter i torque limiter. W TL powyzej 4000obr dawka gwaltownie spada. Powoduje to ze auto dalej nie przyspiesza bo im wyzsze obroty tym mniejsza dawka i w pewnym momencie dawka jest tak mala ze silnik juz nie ma sily. Podniesienie tej dawki powoduje wzrost maksymalnych obrotow, a ze moc jest funkcja momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnika to wzrasta moc maksymalna. Moment maksymalny pozostaje bez zmian bo wystepuje przy nizszych obrotach. Co do obrotow jalowego- nie powinno sie nic zmienic. Nie ma potrzeby zmiany obrotow. Co do wykresu: Wykres wyglada jakby tylko podniesli dawke w torque limiter. Dlatego nie poszlo wiecej bo mapa duration pozwala na wtrysniecie tylko 60mg paliwa (oryginalnie najwiecej jest wtryskiwane 56mg). Oprocz tego na wykresie widac ze jest jakis problem z doladowaniem. Zrob loga 008+011 Edytowane 19 Stycznia 2022 przez nadybek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się