Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrusznik nie kręci, czy to aku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry wszystkim. Post dot. Audi A4 B5 1.9TDI AJM Jak widać za oknem ok. -10. Dzisiaj wieczorem kombinowałem przy radyjku, dołączając kabel aux (na wyłączonym silniku lub bez odpalania rozrusznika). Przestawiłem bieg na "1". Po jakimś czasie wróciłem do auta i chciałem je odpalić. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się wszystkie kontrolki, potem po kolei zgasły, ale po włączeniu zapłonu nie słyszę rozrusznika, auto nie odpala (nie słyszę aby rozrusznik kręcił), a kontrolki po sekundzie gasną. Napięcie aku pokazuje mi na poziomie ok. 11 Volt (wczesniej bylo to ok. 12Volt). Nie wiem czy to istotne, ale przy pierwszej próbie odpalenia auta zapomniałem że mam je na "1", odpaliłem tak jak zawsze i samochód pojechał z 1m na rozruszniku. Zgasiłem go, chciałem odpalić jeszcze raz. Tak jak za pierwszym, tak za każdym kolejnym razem kontrolki zgasły po sekundzie. Czy to padnięty aku? Samochód niedawno nabyłem, do tej pory za każdym razem odpalał, ale trzeba przyznać że tak zimno to jeszcze nie było.

Edytowane przez rafirator
Opublikowano

Rozrusznik padł

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 godzin temu, Dev napisał:

Rozrusznik padł

Czy warto jeszcze kontrolnie podładować Aku i przeczyscic klemy i zaciski?

Opublikowano

Możesz to nic nie kosztuje. Ale rozrusznik by chociaż terkotal przy słabym aku. 

Opublikowano
14 minut temu, Rob@k napisał:

Możesz to nic nie kosztuje. Ale rozrusznik by chociaż terkotal przy słabym aku. 

Gdzieś natknąłem się na wpis, że powodem może być niepodawanie odpowiedniego napięcia na rozrusznik, więc faktycznie spróbuję. Jesli to rozrusznik, w jaki sposób dokulac auto do elektryka? Z kabli go chyba nie odpalę

Opublikowano

W takim starym aucie trzeba poczyścić jeszcze masy, często są zaśniedziałe, stąd problemy. Sprawdź też w jakim stanie są kable prądowe do akku i alternatora, poczyść styki.

Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

W takim starym aucie trzeba poczyścić jeszcze masy, często są zaśniedziałe, stąd problemy. Sprawdź też w jakim stanie są kable prądowe do akku i alternatora, poczyść styki.

Tak patrzę w jaki sposób w ogóle wyjąć ten akumulator. Klemy odkręcone, ta blokada z dołu też, ale ten plastik na którym położyłem latarkę, blokuje wyjęcie aku

16405201678306438508165510190795.jpg

Opublikowano

Z tego co kojarzę, to lewą stronę podszybia w B5 można normalnie zdemontować. Przy tych mrozach jednak polecam ten plastik czymś ogrzać, bo bardzo łatwo pękają i te śmieszne plastikowe śrubki się okręcają.

Opublikowano
Teraz, Langista napisał:

Z tego co kojarzę, to lewą stronę podszybia w B5 można normalnie zdemontować. Przy tych mrozach jednak polecam ten plastik czymś ogrzać, bo bardzo łatwo pękają i te śmieszne plastikowe śrubki się okręcają.

Cały ten plastik ogrzać czy któraś cześć?

Opublikowano

Od ramienia wycieraczki, tak żeby łączenie tez ogrzać.

Opublikowano
10 godzin temu, Langista napisał:

Od ramienia wycieraczki, tak żeby łączenie tez ogrzać.

Strony wycieraczek się nie rusza, nie ma potrzeby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...