rafirator Opublikowano 25 Grudnia 2021 Opublikowano 25 Grudnia 2021 (edytowane) Dzień dobry wszystkim. Post dot. Audi A4 B5 1.9TDI AJM Jak widać za oknem ok. -10. Dzisiaj wieczorem kombinowałem przy radyjku, dołączając kabel aux (na wyłączonym silniku lub bez odpalania rozrusznika). Przestawiłem bieg na "1". Po jakimś czasie wróciłem do auta i chciałem je odpalić. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się wszystkie kontrolki, potem po kolei zgasły, ale po włączeniu zapłonu nie słyszę rozrusznika, auto nie odpala (nie słyszę aby rozrusznik kręcił), a kontrolki po sekundzie gasną. Napięcie aku pokazuje mi na poziomie ok. 11 Volt (wczesniej bylo to ok. 12Volt). Nie wiem czy to istotne, ale przy pierwszej próbie odpalenia auta zapomniałem że mam je na "1", odpaliłem tak jak zawsze i samochód pojechał z 1m na rozruszniku. Zgasiłem go, chciałem odpalić jeszcze raz. Tak jak za pierwszym, tak za każdym kolejnym razem kontrolki zgasły po sekundzie. Czy to padnięty aku? Samochód niedawno nabyłem, do tej pory za każdym razem odpalał, ale trzeba przyznać że tak zimno to jeszcze nie było. Edytowane 25 Grudnia 2021 przez rafirator
rafirator Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2021 11 godzin temu, Dev napisał: Rozrusznik padł Czy warto jeszcze kontrolnie podładować Aku i przeczyscic klemy i zaciski?
Rob@k Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Możesz to nic nie kosztuje. Ale rozrusznik by chociaż terkotal przy słabym aku.
rafirator Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2021 14 minut temu, Rob@k napisał: Możesz to nic nie kosztuje. Ale rozrusznik by chociaż terkotal przy słabym aku. Gdzieś natknąłem się na wpis, że powodem może być niepodawanie odpowiedniego napięcia na rozrusznik, więc faktycznie spróbuję. Jesli to rozrusznik, w jaki sposób dokulac auto do elektryka? Z kabli go chyba nie odpalę
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 W takim starym aucie trzeba poczyścić jeszcze masy, często są zaśniedziałe, stąd problemy. Sprawdź też w jakim stanie są kable prądowe do akku i alternatora, poczyść styki.
rafirator Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2021 Teraz, Dev napisał: W takim starym aucie trzeba poczyścić jeszcze masy, często są zaśniedziałe, stąd problemy. Sprawdź też w jakim stanie są kable prądowe do akku i alternatora, poczyść styki. Tak patrzę w jaki sposób w ogóle wyjąć ten akumulator. Klemy odkręcone, ta blokada z dołu też, ale ten plastik na którym położyłem latarkę, blokuje wyjęcie aku
Langista Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Z tego co kojarzę, to lewą stronę podszybia w B5 można normalnie zdemontować. Przy tych mrozach jednak polecam ten plastik czymś ogrzać, bo bardzo łatwo pękają i te śmieszne plastikowe śrubki się okręcają.
rafirator Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2021 Teraz, Langista napisał: Z tego co kojarzę, to lewą stronę podszybia w B5 można normalnie zdemontować. Przy tych mrozach jednak polecam ten plastik czymś ogrzać, bo bardzo łatwo pękają i te śmieszne plastikowe śrubki się okręcają. Cały ten plastik ogrzać czy któraś cześć?
Langista Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Od ramienia wycieraczki, tak żeby łączenie tez ogrzać.
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2021 Opublikowano 26 Grudnia 2021 10 godzin temu, Langista napisał: Od ramienia wycieraczki, tak żeby łączenie tez ogrzać. Strony wycieraczek się nie rusza, nie ma potrzeby.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się